تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۴۰۱۴۰۵

انتصابات «افشانی» صدای «هاشمی» هم در آورد

۶
۰
انتصابات «افشانی» صدای «هاشمی» هم در آورد
کبنا ؛
رییس شورای شهر تهران، از عملکردها و برخی انتصابات شهردار تهران ناراضی است. آقای «محسن هاشمی رفسنجانی» این بار، انتصاب رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی شهرداری تهران را دستمایه انتقاد از آقای «محمدعلی افشانی» دانسته و بابیان اینکه انتصاب رییس جدید مرکز ارتباطات با تأخیر به اعضای شورای شهر اطلاع‌رسانی شد، گفته است: «توقع این است که فاصله بین انتخاب‌ها و تا اعلام به شورای شهر طولانی‌تر باشد و اعضای شورا بتوانند نظرات خود را ارائه کنند.»
 
او گفته است: «آقای افشانی ستاد شخصی‌شان را که شامل روابط عمومی، مدیرکل دفتر، بازرسی و حراست شهرداری تهران می‌شود باید خودشان انتخاب کنند و درواقع دست شهردار برای انتخاب آن‌ها باز است؛ اما در بحث معاونت‌ها و انتخاب روسای مناطق شهردار تهران باید با اعضای شورای شهر مشورت کرده و درنهایت تصمیم‌گیری کند.»
 
هاشمی با اشاره به شیوه اطلاع‌رسانی انتخاب محمدعلی کریمی به‌عنوان رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران گفته است: «در این مورد نیز باید اطلاع‌رسانی می‌شد که این اطلاع‌رسانی البته با تأخیر انجام شد. قبل از اینکه حکم آقای کریمی را شهردار تهران امضا کند، من این حکم را دریافت و برای اعضای شورای شهر ارسال کردم اما فاصله رسیدن این اطلاعات به من و اعضای شورای شهر تا امضای حکم فاصله کمی بود و توقع این است که شهردار تهران این فاصله را زیادتر کند.»
 
این، البته نخستین اعتراض به انتصاب‌های بدون هماهنگی و خبرساز شهردار تهران نیست. پیش‌ازاین نیز، انتشار لیستی از منصوبان شهردار جدید تهران که اهل «دهدشت» در استان کهگیلویه و بویراحمد است، جنجال به پا کرده بود و منتقدان بابیان این‌که تعداد زیادی از منصوبان جدید افشانی، از هم‌ولایتی‌ها و آشنایان و هم‌استانی‌هایش هستند، او را نکوهش کردند. اقدامی که البته واکنش جالب و عجیب روابط عمومی شهرداری تهران را هم در پی داشت و این مرکز با انتشار اینفوگرافی، زادگاه معاونان، مشاوران و مدیران جدید شهرداری تهران را روی نقشه ایران مشخص کرد.
 
بااین‌حال، انتقادهای رییس شورای شهر تهران را نباید تنها از جنس انتصاب‌های هماهنگ‌نشده دانست. چراکه پیش‌ازاین هم آقای محسن هاشمی رفسنجانی بارها به مدیریت شهری و شیوه اداره شهر توسط شهردار تهران ایراد گرفته است.
 
رییس شورای شهر، سی‌ام خرداد امسال در صفحه توییتر شخصی‌اش نوشت: «تعویق مجدد خط هفت متروی تهران، موردانتقاد شورای شهر است و به شهردار تهران نیز تذکر داده‌شده است. باید هرچه زودتر تکلیف این خط مشخص شود شهرداری باید تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام انجام دهد. متأسفانه تعداد قابل‌توجهی پروژه نیمه‌تمام از دوره قبل مانده و بلاتکلیف‌اند.» او حدود یک‌ماه پیش و در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر با افشانی، با انتقاد از عملکرد مدیریت شهری گفته بود: «نمی‌توان با این شرایط انتظارات عمومی را از تحول در مدیریت شهری برآورده ساخت.
 
دوره نجفی هم با صراحت عرض کردم که نباید از سیاست‌های انبساطی در حوزه عمرانی به دامن سیاست‌های انقباضی و روزمرگی افتاد. در طول 10 ماه سپری شدن از حضور شورای شهر پنجم و مدیریت شهری جدید، نتوانسته‌ایم تحول مورد انتظار در پروژه‌های زیربنایی شهر را که موردنظر شهروندان است به وجود بیاوریم. سیستم حمل‌ونقل عمومی با مشکلات جدی در تأمین تجهیزات و توسعه مواجه است که این مشکلات خود را در پاییز و توأم شدن با آلودگی هوا نشان خواهد داد و انتظار شهروندان بهبود شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته است.»
 
او این را هم گفته بود که «یکی از چالش‌های مدیریت شهری، تزلزل در مدیران و در جریان بودن فرایند انتصابات است که باید هرچه سریع‌تر به وضعیت تثبیت مدیریتی و انتظار عملکرد مشخص از مدیران تغییر کند. به‌هرحال آنچه از مجموعه شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود، تحول در عمل است و دوره تأثیر گفتاردرمانی و معرفی یک سایت یا گزارش به‌عنوان دستاورد مدیریت شهری جدید؛ سپری‌شده است.»
 
محسن هاشمی هشتم اردیبهشت‌ماه امسال نیز در توییتی دیگر با کنایه به ناهماهنگی شهرداری تهران با شورا نوشته بود: «جایگاه شورای شهر، ازآنچه تصور می‌کردم جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی بیشتری دارد. انتظارم این بود که در این جایگاه بتوانم با سرعت و انرژی بیشتری به حل معضلات شهر بپردازم، اما متأسفانه مسائل فرهنگی و سیستماتیکی وجود دارد که موجب می‌شود بخش زیادی از انرژی، وقت و انگیزه برای خدمت مستهلک شود.»
 
به نظر می‌رسد ماه‌عسل شورای شهر و شهردار تهران، خیلی زودتر از دوره آقای محمدعلی نجفی به پایان رسیده است و دوباره کنایه‌های پنهان شورا و شهردار، کم‌کم تبدیل به اختلافات علنی می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیامت سی رسانه ی کهگیلویه و بویراحمد این جای حمایتت هست
Iran, Islamic Republic of
معلومه چی نوشتید ؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب قلندری پر تلاش خبر عالی بود قرار نیست خبر مطابق میل ما باشد بهرحال از کبنا تشکر میکنیم بابت تلاش و کوشش شبانه روزی ات و خبرهای دسته اول
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا. وشهردار شدن مونده
باشت.گشین
Iran, Islamic Republic of
قربون غیرت کر خوب.
علی کمالی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محسن هاشمی؛همه ما میدانیم آقای افشانی. آقای ابراهیم امینی است. ایشان قدم برنمی دارند و اقدامی نمی کنند!تمام این انتصابات با هماهنگی وچراغ سبزآقای امینی صورت میگیرد، همانطوریکه آقای امینی منصوبین، خویشاوندان وهمشهری های خود راتمام وکمال در منصب های کلیدی وحساس شهرداری گمارد،یقین داشته باش که انتصابات آقای افشانی بدون هماهنگی و اجازه آقای امینی انجام نمی گیرد!بنابراین شمامیدانیدکه شهرداری تهران. ابراهیم امینی است وهرحرکتی در این نهاد بزرگ باهماهنگی ایشان کنترل میشود؛همان بهترآقای افشانی زودتر بازنشسته شودونفر بعدی شخصی باشدکه ازاین آقایان. انتخاب نشود.....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1