تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : ۴۰۱۳۹۸

علت جویدن ناخن در کودکان و بزرگسالان و راه ترک آن

۱
علت جویدن ناخن در کودکان و بزرگسالان و راه ترک آن
کبنا ؛جویدن ناخن عادت ناپسندی است که علاوه بر از بین بردن زیبایی ناخن سبب بیماری ها و آسیب های دیگری نیز می شود ،با خطرات و روش های ترک جویدن ناخن بیشتر آشنا شوید.
چرا ناخن هایم را می جوم و چگونه متوقفش کنم
حدود نیمی از بچه ها و نوجوانان، ناخن هایشان را می جوند ، بعضی از آنها دوباره رشد نمی کنند اما نه به سلامت و زیبایی روز اول .اگر شما یک شخص بالغ هستید که ناخن های تان را می جوید، ممکن است زمانی که جوان تر بوده اید این کار را انجام می دادید و هرگز متوقفش نکرده اید.جویدن ناخن
علت و دلایل اصلی جویدن ناخن چیست
این کار ممکن است به خاطر والدین باشد :
دانشمندان مطمئن نیستند که جویدن ناخن ها ژنتیکی است ،اما بچه هایی که والدین آنها هم ناخن هایشان را می جویدند، بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهندمطالعات نشان می دهد که حتی اگر والدین قبل از تولد فرزندانشان این کار را می کردند، احتمال بروز آن در کودکانشان هم بیشتر است.
 
استرس هم مقصر است :
گاهی اوقات جویدن ناخن می تواند نشانه ای از استرس عاطفی و ذهنی باشد و در افرادی که عصبی ،مضطرب یا حساس هستند، بیشتر دیده می شود چرا که راهی برای مقابله با این احساسات شان میباشد.
با گذشت زمان ناخن جویدن حتی ممکن است باعث مشکلات مربوط به فک شود :
این کار،حتی می تواند شما را بیمار کند ،دست ها، محل ایجاد و تجمع میکروب و جرم هستند و زمانی که ناخن های تان را چندین بار در روز در دهانتان قرار میدهید، خطر ابتلا به بیماری های مختلف افزایش می یابد بعلاوه اینکه، می تواند باعث ایجاد آسیب پوستی نیز شود.
عفونت های دهان از خطرات ناخن جویدن
اگر قطعه ای بیش از حد بزرگ را از بین ببرید، می توانید پوست ظریف زیر ناخن خود را در معرض هر گونه از هزاران باکتری یا پاتوژن موجود در دهان قرار دهید تمام دهان ما پر از باکتری ست، بنابراین شما به راحتی می توانید خود را آلوده کنید.
التهاب از خطرات ناخن جویدن
ترکیب شیمیایی بزاق شما این امکان را به شما می دهد که چربی ها و سایر مولکول های غذایی را از بین ببرید ، در حالی که به هضم آن ها کمک می کند، اگر شما همواره ناخن هایتان را در دهان خود قرار دهید، پوست انگشت می تواند از نوک انگشتان شما آسیب ببیند و باعث سوزش گردد.
بیماری از خطرات ناخن جویدن
در حالیکه انگشتانتان را با باکتریهای دهانتان درمی اندازید، خبر بدی است که همه میکروارگانیزم های آلوده، بر روی انگشتانتان به دهان شما دسترسی دارند و احتمالا بدتر، دستان ما با انواع باقیمانده ها و پاتوژن ها و چیزهایی که در زیر ناخن های ما گیر می کنند، تماس خواهند داشت.این ناخن ها را، در دهان خود قرار می دهید و هیچ محدودیتی برای چیزهای بد که می تواند ناشی از سرماخوردگی های معمول و تبدیل آن به یک ویروس جدی گوارشی باشد ،نیست.
 
زگیل های صورت از خطرات ناخن جویدن
یک زگیل را تصور کنید، و مواد مسری آن، می توانند بر روی ناخن ها یا زیر آنها قرار بگیرند صورت یا دهان خود را با این ناخن های آلوده لمس کنید و آن وقت در معرض زگیل ها بر روی صورت یا گردن قرار گیرید، و پایان پذیرید!
تبخال دست از خطرات ناخن جویدن
خب، این چیزی نیست که با آن شناخته می شود، اما ایده این است در شرایط واقعی، به نام "تبخال خفیف" نامیده می شود. اگر تبخال دهانی دارید، که تقریبا 40٪ بزرگسالان از آن رنج می برند، ممکن است ،انگشتان خود را با ویروس آلوده کنید. این امر می تواند باعث تب شود، اما معمولا اولین علائم سوزش دردناک و سوزش در نوک انگشتان آلوده است.پس از یک یا دو هفته، شما همچنین می توانید زخم های حاوی مایع ،یا خون پر شده را که در طول دو هفته (و همچنین با درد) به وجود می آیند، را ایجاد کنید.
مشکلات دندانی از خطرات ناخن جویدن
حفره هایی که ریشه های دندان های شما را نگه می دارند، می توانند با جویدن مزمن ناخن تغییر شکل داده و یا دچار کجی شوند. گزش ناخن، همچنین می تواند باعث ایجاد شکستگی در دندان های شما نیز شود.
جلوگیری و ترک عادت جویدن ناخن
ممکن است که در یک شب تغییری را مشاهده نکنید اما با کمی وقت گذاشتن و تلاش کردن می توانید این عادت را از بین ببرید این نکات را امتحان کنید.
ناخنهایتان را کوتاه کنید :
اگر به اندازه کافی بلند نباشند که با دندان های تان جویده شوند به ترک این عادت بسیار کمک خواهد کرد.
 
آنها را با یک لاک بدمزه و تلخ بپوشانید:
طعم وحشتناک آن باعث می شود که قبل از جویدن ناخنتان، به آن کار، فکر کنید.
 
از مانیکور استفاده کنید:
با خرج کردن پول و گذراندن زمان در سالنهای زیبایی، باعث می شود که ناخن هایتان زیباتر به نظر برسد و از جویدن آن اجتناب کنید.
دستکش بپوشید:
ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما با این کار به ناخن هایتان دسترسی ندارید و مانع از دسترسی به آنها میشوید .اگر دستکش در برنامه روزانه شما جایی ندارد ،با استفاده از برچسب ناخن روی آنها را بپوشانید ، این کار می تواند نتیجه مشابهی داشته باشد.
 
عوامل محرک خودتان را پیدا کنید:
توجه داشته باشید که در چه زمانها و چه احساساتی شروع به جویدن ناخن می کنید و راه حل هایی برای مقابله با این احساسات پیدا کنید.
راه حل هایی برای مقابله مشکل جویدن ناخن
دست ها و دهانت را مشغول نگه دارید:
برای این کار، از یک توپ استرس ،سنگ نگرانی یا حتی یک قلم برای کلیک کردن استفاده کنید و اینکه دهان خود را با جویدن آدامس مشغول نگهدارید ، به جای جویدن ناخن هایتان، وقت خود را صرف این عوامل کنید.
بهتر است بدانید برای جلوگیری از پیشرفت عادت جویدن ناخن
چگونه از پیشرفت عادت جویدن ناخن جلوگیری کنیم

    ناخن ها را باید صاف کوتاه کرد.
    تنها اندکی از گوشه های آن گرفته شود تا حداکثر استحکام را داشته باشند.
    استفاده از سوهان ناخن نرم موجب می شود ناخن ظاهری زیبا و یکنواخت داشته باشد.
    در مواردی که ناخن به علت فرورفتن در گوشت دچار عفونت می شود حتما باید با مراجعه به پزشک متخصص پوست اقدامات درمانی انجام شود.
    از بکار بردن انواع مواد شیمیایی، لاک ناخن و ناخن مصنوعی باید حتی الامکان اجتناب ورزید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1