تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۰۱۳۹۶
مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

رعایت حقوق شهروندی زندانیان در اولویت قرار دارد

۰
رعایت حقوق شهروندی زندانیان در اولویت قرار دارد
کبنا ؛در راستای اجرا برنامه‌های حقوق شهروندی زندانیان، سید علی هاشمی معاون قضائی رئیس‌کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان به همراه اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها در بازدید از اندرزگاه‌ها و مراکز خدماتی، اجتماعی، اجرائی، آموزشی و تربیتی زندان گچساران، از نزدیک در جریان چگونگی اجرای طبقه‌بندی زندانیان و خدمات اجرایی، آموزشی، مشاوره و روان‌درمانی، برنامه‌های تأمینی و تربیتی قرار گرفت.
رئیس دبیرخانه حقوق شهروندی و مدیرکل زندان‌ها ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان در جریان برنامه‌های خدماتی رفاهی، بهداشتی، تربیتی و حمایتی به زندانیان قرار گرفتند.
در نشست مشترک مدیرکل زندان‌ها، معاون قضایی و رئیس دبیرخانه حقوق شهروندی دادگستری و با حضور رئیس زندان، اسماعیل جمیاری مدیرکل بر رعایت حقوق شهروندی زندانیان، آن را هدفی بسیار مهم توصیف و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این هدف تأکید کرد و افزود: تحقق حقوق شهروندی در زندان، در چارچوب قوانین و مقررات یکی از اولویت‌های مهم سیستم زندانبانی است، لذا ما در تلاشیم تا زندانی در زندان به‌جز حبس مشکلی دیگری نداشته باشد.
وی بازدیدهای هفتگی و بعضاً روزانه طی یک سال و نیم اخیر از مراکز بازپروری استان را نشانگر ارزش نهادن به زندانیان به‌عنوان یک فرد دارای حقوق برشمرد و گفت: ما بنا داریم آن‌ها را به رعایت حقوق انسانی و شهروندی دیگر زندانیان در طول دوران تحمل کیفر حبس و درنتیجه رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی آحاد جامعه پس از آزادی آشنا و ملزم سازیم تا پس از آزادی از زندان به تکرار و انجام افعال مجرمانه و در نتیجه تضییع حقوق مردم مبادرت نکند.
این مقام ارشد زندان‌های استان تصریح کرد: امکان و اعطای ملاقات‌های هفتگی کابینی، اعطای تماس تلفنی، ملاقات حضوری و خصوصی زندانی با خانواده و بستگان درجه‌یک، فراهم‌سازی امکانات محیطی مناسب، ارائه خدمات فرهنگی آموزشی مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های اساسی زندگی و درمانی – مشاوره‌ای و … ازجمله امور و برنامه‌های رعایت و ارائه حقوق شهروندی در زندان‌های استان است که بر اساس قانون و به‌صورت کارشناسی و متناسب با نیازهای زندانیان برای آن‌ها به‌صورت عمومی ارائه می‌گردد.
عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته‌ای که باید موردتوجه باشد توجه قضات به‌ضرورت کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست، کاهش جمعیت کیفری خاصه پرهیز از معرفی افرادی که ضرورتی برای نگهداری آنان در زندان نیست و جرم آن‌ها نافی امنیت و آسایش جامعه نیست، باید موردتوجه ویژه باشد.
سید علی هاشمی معاون قضائی رئیس‌کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در بازدید از اندرزگاه‌ها شاهد وضعیت مطلوب درزمینهٔ حقوق شهروندی در زندان هستیم و رعایت حقوق شهروندی زندانیان و حفظ کرامت انسانی خانوادهٔ آنان به‌خوبی مشهود است.
رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری تصریح کرد: اقدامات آموزشی و تربیتی و اشتغال، همچنین مهارت‌های اساسی زندگی و خدمات قضائی و معاضدتی با نهایت استفاده از فضا و ظرفیت‌های موجود در کنار طبقه‌بندی اصولی با دلسوزی مدیرکل و مجموعه زندان گچساران در راستای برنامه‌های حقوق شهروندی قابل‌تقدیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1