کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

رعایت حقوق شهروندی زندانیان در اولویت قرار دارد

19 تير 1397 ساعت 21:02

مدیرکل زندان‌ها به همراه معاون قضائی رئیس‌کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان گچساران بازدید کردند.


در راستای اجرا برنامه‌های حقوق شهروندی زندانیان، سید علی هاشمی معاون قضائی رئیس‌کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان به همراه اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها در بازدید از اندرزگاه‌ها و مراکز خدماتی، اجتماعی، اجرائی، آموزشی و تربیتی زندان گچساران، از نزدیک در جریان چگونگی اجرای طبقه‌بندی زندانیان و خدمات اجرایی، آموزشی، مشاوره و روان‌درمانی، برنامه‌های تأمینی و تربیتی قرار گرفت.
رئیس دبیرخانه حقوق شهروندی و مدیرکل زندان‌ها ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان در جریان برنامه‌های خدماتی رفاهی، بهداشتی، تربیتی و حمایتی به زندانیان قرار گرفتند.
در نشست مشترک مدیرکل زندان‌ها، معاون قضایی و رئیس دبیرخانه حقوق شهروندی دادگستری و با حضور رئیس زندان، اسماعیل جمیاری مدیرکل بر رعایت حقوق شهروندی زندانیان، آن را هدفی بسیار مهم توصیف و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این هدف تأکید کرد و افزود: تحقق حقوق شهروندی در زندان، در چارچوب قوانین و مقررات یکی از اولویت‌های مهم سیستم زندانبانی است، لذا ما در تلاشیم تا زندانی در زندان به‌جز حبس مشکلی دیگری نداشته باشد.
وی بازدیدهای هفتگی و بعضاً روزانه طی یک سال و نیم اخیر از مراکز بازپروری استان را نشانگر ارزش نهادن به زندانیان به‌عنوان یک فرد دارای حقوق برشمرد و گفت: ما بنا داریم آن‌ها را به رعایت حقوق انسانی و شهروندی دیگر زندانیان در طول دوران تحمل کیفر حبس و درنتیجه رعایت حقوق شهروندی و اجتماعی آحاد جامعه پس از آزادی آشنا و ملزم سازیم تا پس از آزادی از زندان به تکرار و انجام افعال مجرمانه و در نتیجه تضییع حقوق مردم مبادرت نکند.
این مقام ارشد زندان‌های استان تصریح کرد: امکان و اعطای ملاقات‌های هفتگی کابینی، اعطای تماس تلفنی، ملاقات حضوری و خصوصی زندانی با خانواده و بستگان درجه‌یک، فراهم‌سازی امکانات محیطی مناسب، ارائه خدمات فرهنگی آموزشی مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های اساسی زندگی و درمانی – مشاوره‌ای و … ازجمله امور و برنامه‌های رعایت و ارائه حقوق شهروندی در زندان‌های استان است که بر اساس قانون و به‌صورت کارشناسی و متناسب با نیازهای زندانیان برای آن‌ها به‌صورت عمومی ارائه می‌گردد.
عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نکته‌ای که باید موردتوجه باشد توجه قضات به‌ضرورت کاهش جمعیت کیفری در زندان‌هاست، کاهش جمعیت کیفری خاصه پرهیز از معرفی افرادی که ضرورتی برای نگهداری آنان در زندان نیست و جرم آن‌ها نافی امنیت و آسایش جامعه نیست، باید موردتوجه ویژه باشد.
سید علی هاشمی معاون قضائی رئیس‌کل و رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در بازدید از اندرزگاه‌ها شاهد وضعیت مطلوب درزمینهٔ حقوق شهروندی در زندان هستیم و رعایت حقوق شهروندی زندانیان و حفظ کرامت انسانی خانوادهٔ آنان به‌خوبی مشهود است.
رئیس دبیرخانه هیئت بازرسی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری تصریح کرد: اقدامات آموزشی و تربیتی و اشتغال، همچنین مهارت‌های اساسی زندگی و خدمات قضائی و معاضدتی با نهایت استفاده از فضا و ظرفیت‌های موجود در کنار طبقه‌بندی اصولی با دلسوزی مدیرکل و مجموعه زندان گچساران در راستای برنامه‌های حقوق شهروندی قابل‌تقدیر است.


کد مطلب: 401396

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401396/رعایت-حقوق-شهروندی-زندانیان-اولویت-قرار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1