تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۱۳۸۷
یادداشت

جدال در شورای برنامه ریزی؛ کدامیک برنده است؟

۱۴
۱
جدال در شورای برنامه ریزی؛ کدامیک برنده است؟
کبنا ؛
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

اصرار استاندار، حاج زارع و عدل هاشمی بر نشان دادن وحدت میان مسئولان استان فقط در همان لحظاتی که از زبانشان متصادر می شد نمود داشت و جالب اینکه رسانه ها را مورد خطاب قرار می دادند که اختلاف نیندازید!؟
اگر شخص ثالثی با نگاه محاط بر مسائل استان نظاره کند احتمالا خواهد دید اکثر اختلافات در استان زائیده اظهارنظرهای همین نمایندگان و مسئولین مدعی وحدت می باشد.
عدل هاشمی که بر نگاه اجرائی خود پافشاری می کند در سکوتی مرگبار مبارزه نوروزی از یک طرف و زارع از سوی دیگر را به نظاره نشسته بود و گاهی لبخندی معنادار میزد و با استاندار به تماشای نزاع طرفین می نشستند،
اما در این بین عدل هاشمی تکه کاغذی به زارع داد. اگر متن نوشته شده بر روی کاغذ را بدانیم شاید موضع مبهم هاشمی، بر همگان عیان گردد.
پرواضح است او یار خاموش زارع بود که نمی خواست تاجگردون و نوروزی را برنجاند. در صورت موضع این طرف اما مقدار زیادی اعتبار و بودجه به بهمئی نیز واریز می نماید و چرائی موضع غیرشفاف هاشمی مشخص نیست، اگرچه برخی با توهم توطئه معتقدند بهمئی پایگاه رای موحد و کامرانی است و بعید است هاشمی چنین ریسکی را انجام دهد و تمام تخم مرغ هایش را در سبد بهمئی بریزد. البته این نگاه طرفداران زیادی ندارد و برخی معتقدند عدل هاشمی واقعا در این موضوع با زارع همنظر است.
شورای برنامه ریزی که محلی شده برای علنی شدن جدال بزرگان استان، حالا دارای اهمیتی حتی بالاتر از شورای اداری شده است.
اصرار نوروزی بر توزیع ۱/۳ صرفا بین مناطق نفتخیز (تا زمان ابلاغی جز این توسط سازمان برنامه و بودجه کشور)، نشان می داد او حاضر نیست بر مواضعش معامله ای صورت بگیرد. او در این سوی استان آدم خوبه داستان نام گرفت. نوروزی اما تنها بود و از گچسارانی های استان فقط رحیمی به یاری اش آمد.
رحیمی به پیامکی اشاره کرد که هنوز مشخص نیست در چه زمانی(حین جلسه یا پیش از آن) ارسال گشته و یا حتی گفت و گوئی میان او و تاجگردون بوده که او چنین مطرح کرده است.
رحیمی مقام مافوقش را متهم به مصلحت گرائی نمود ولی آنچه احساس می شد اداره احتمالی نشست توسط اراده ای پنهان بود.
اراده ای که می توانست رای استاندار را با خود همراه سازد و همین اراده است که تنها دو هفته فرصت دارد وضعیت موجود را حفظ نماید.
تندی نوروزی به زارع و استاندار نشان می داد او چندان هم دلخوش به حمایت های آن دو نخواهد بود و آینده سیاسی اش را به این سوی بابامیدان گره زده است.
معاونین احمدی ولی مواضع متفاوتی از بقیه گرفتند. گوهرگانی نوعی مکانیسم ماشه را پیشنهاد داد که پس از دو هفته سازمان برنامه و بودجه فعالیت خود را طبق قانون ادامه دهد. این موضع او چندان به مذاق نوروزی خوش نیامد.
البته احتمالا وضعیت جسمانی گوهرگانی در اتخاد موضع بینابینی موثر بوده ولی جامعه گچسارانی شاید در پذیرش این توجیه کمی وسواس به خرج دهد.
فیلی اما نسبتا موضع میانه روانه تری گرفت. مهندس آبدانانی که گفته می شود این روزها به مرد سایه استان ملقب شده نظری حتی نزدیک تر به موضع نوروزی گرفت و یک هفته استمهال را کافی دانست.
پاسخ لطف اله موسوی به استاندار نیز اگرچه مورد استقبال او قرار نگرفت ولی نشان از اعتماد به نفسی فراطبیعی است که این روزها باشت و گچساران دارد وقتی احساس می کنند حق شان احتمالا بدون کم و زیاد پرداخت می شود. واقع این است شهروندان گچساران و باشت تا اواخر دهه ۸۰ چنین حسی نداشتند و احتمالا حس شان مقرون به صحت بوده است.
حالا ولی حوزه اجتماعی زارع، او و عملکردش را تحت الشعاع تاجگردون می بینند و همین فشارهای سیاسی است که زارع را به منطقه گرائی افراطی سوق داده است.
چیزی که این روزها او را برنده نشان می دهد و به نظر می رسد او تصمیمی برای ترک رینگ مبارزه با تاجگردون نداشته باشد. اگرچه شاید او چندان شانسی برای برد در این دعوی حقوقی نداشته باشد ولی او پیشاپیش منتقدینش در بویراحمد را به گوشه رینگ برده است.
حالا رقبایش بویژه روشنفکر و هدایتخواه در یافتن چاره، مستاصل نشان می دهند و منتظر لغزش او یا فرصتی مناسب هستند.
با گشتی در جامعه به شدت سختگیر بویراحمد می توان پی برد او شاید در توجیه عملکردش در کل جامعه بویراحمد موفق نشان نداده ولی در طول چند هفته توانسته پایگاه اجتماعی نسبتا قدرتمند خودش را یکدست همراه نماید.
اسقبال رسانه ها و خبرنگاران حوزه کهگیلویه از مواضع زارع و استاندار و تقبیح پافشاری نوروزی نشان می داد انتصابات اخیر در سازمان برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی آنها را به سیاست گام به گام ترغیب نموده است، همانطور که انتصاب دو بویراحمدی هوادار زارع در برنامه و بودجه نیز چندان مورد استقبال زارع قرار نگرفت.
انتصاباتی که این روزها شاکله اصلی همه اختلافات شده است و شاید پرسر و صداترین آنها انتصاب وحید محمدی تبار لژیونر چپگرای تاجگردون در پستی استراتژیک باشد و این روزها چپ ۴۰ ساله و هوادارن تاجگردون را به تغییر نگرش تاجگردون امیدوار کرده است.
او حکم دو بامیشیخی را در یک روز زد تا بامیشیخی ها به آنچه احساس می کنند شایستگی شان بوده برسند. اگرچه شاید انتظاری بیش از این هم داشته باشند.
حالا تاجگردون، که شایعه می شد اختلافاتی با شهردار ظفری دارد این روزها به او نزدیکتر شده و شورا را نیز چنین کرده، توانسته در یک روز رای هوادارانش در طایفه بامیشیخی را حفظ و احتمالا افزایش داده باشد.
تاجگردون که این روزها با شدیدترین فشارها از زمان به قدرت رسیدن مواجه شده، ظاهرا وضعیت موجود را درک کرده و پیام های موجود را درک کرده است.
انتصابات اخیر نشان از آغاز نگاه به گذشته و پاکسازی سامانه مدیریتی اش با مراعات نظام هزینه و فایده دارد.
مدیرانی که کارائی و شاید منافعی برای او به ارمغان نمی آورند احتمالا در ماه های منتهی به انتخابات آماده رفتن باشند.
مهم تر از همه شجاعتی است که تاجگردون برای دوری از محافظه کاری و برخورد با مدیران منفعل پیدا کرده است.
تا پیش از این او ملاحظات قومی و اخلاقی را رعایت می نمود ولی ظاهرا او چشمانش را بسته و تصمیمات ناکافی و البته سختی را آغاز کرده است.
او که از هژمونی رسانه ای پیشین فاصله گرفته می داند که بایستی خود را برای بازگشت به گذشته آماده نماید.
رفتار یاران قدیمی او در قضیه جعفری نشان داد آنها بی هیچ مطالبه ای یار قدیمی شان را همراهی خواهند نمود.
اودر بویراحمد زارع را و در گچساران، حسینی، خورشیدی و حالا جعفری را در مقابل می بیند. کسانی که سال پیش جانانه در کنارش بودند و حالا...
به نظر می رسد هواداران تاجگردون نیز باید خود را آماده روزهای سخت و رای خالص تاجگردون نمایند.
ارسالی مخاطب
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
سلام و کاش آخر نگارش نگارنده با ابتدای آن همخوانی می داشت. ابتدای آن حول محور برنامه ریزی و آخرش به انتخابات گچساران ربط پیدا می کند. قطع یقین حاج غلام، غلام ما خواهد ماند با بیش از ۸۰ هزار رای ان شالله
Iran, Islamic Republic of
این چرت و پرتا چیه؟ هر چی قانون گفته همون میشه. برنده و بازنده چیه؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انتصابات برنامه و بودجه خیلی خوب بوده و حاج زارع هیچگونه مخالفتی نداشته و ندارد شاید شما در جریان نباشید
سازمان مديريت و برنامه ريزى
United States
باور بفرماييد در سازمان مديريت ما محبوبيت دكتر نوروزى فراتر از انتظار ميباشد و انتصاب هاى ايشان هم مورد قبول تمام كارشناسان سازمان ميباشد
گچسارانى اصيل
United States
واقعا براى خودم هم جاى تعجب داره كه با وجود اينهمه مدير گچسارانى چرا هيچكس از حق طبيعى منطقه دفاع نكرد و سكوت رو پيشه كردند البته نگه داشتن موقعيت و پست رو طبيعتأ ترجيح دادن و بايد به دكتر نوروزى احسنت گفت كه هم چيز رو كنار زد و با مقاومت خودش تونست قانون رو عملياتى كنه
تيرتاجى
United States
دكتر نوروزى اميدوارم هميشه موفق و قانومند باشى ككاى با عرضه 💪😘💪
محمدی
Iran, Islamic Republic of
..هست .اینقدر ا...د که میترسه چطوری حرف بزنه .حیف ب...ستانداری .و دکتر تاجگردون به شدت اشتباه محض کرده که از این چهره حمایت کرده .یا علی مدد .انتظار فرج
بویراحمد گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار سبک وبی محتوایی است، بزرگترین رقیب تاجگردون ، مهندس زینل زاده است که شما از آوردن نام ایشان هم ترس دارید.
بویراحمد،
Iran, Islamic Republic of
اولا دکتر نوروزی از افتخارات بویراحمداست، چون ریشه و اصالت انسان عاریه یا سفارشی نیست. بعدش هم حاج. زارع وظیفه اش رو در طول دوران نمایندگی برای بار اول درست انجام داد و دکتر نوروزی هم بر حسب وظیفه قانونی از قانون دفاع کرد و هیچ منافاتی در این دو مورد نیست
نگارنده
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم بیشتر قصد کوبیدن انتصاب دو بویراحمدی را در سازمان مدیریت داشته تا چیز دیگر، اگر صلاح میدانید تا این دو نفر را هم از باشت میذاشتن تاهمه فامیل دورهمی میخوردندو.... بماند دیگه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نوروزی رفتنی شد . به زودی آن شا ا... باربند ش را باید از برنامه بودجه جمع کند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
این عکس نحوه دقت کردن وخوب گوش کردنشون با خندیدن اون یکی خیلی عجیبه شایداون یکی که میخنده نمی دونه حرف سرچی هست
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آخرین خبرها این هست که صحبت آقای نوروزی درست بوده است
سادات عنا
Iran, Islamic Republic of
وقتی تاجگردون به نخبگان باشت مخصوصا بهره عنا میدان نمیدهد .ت میدهد باید هم کسی از نوروزی وگچساران دفاع نکنه در منطقه همه میدانند که چه کسانی جرات وشهامت دارند ولی متاسفانه آدم های شجاع در مدیریت تاجگردون جایی ندارند . از باشت تااستان باعث شده برخورد بدی با طرفدارات تاجگردون بشه وهرروز یکی یکی از او جدامیشوند .برای تغییر مدیران باید دست بکار شود ازباشت شروع کند وغیره بومی های ادارات را اخراج وبه جای آن ها ازمدیران شهرستان انتخاب کند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1