تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۱۳۷۷
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد:

دانشجویان بسیجی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند/ بی‌‎تفاوتی مسوولان به گروه‌های جهادی

۲
۰
دانشجویان بسیجی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند/ بی‌‎تفاوتی مسوولان به گروه‌های جهادی
کبنا ؛اولین گروه از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان جهت برگزاری اردوی جهادی و خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام شدند.
 مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: اردوی های جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با دهه کرامت و با دو هدف عمده یکی خودسازی دانشجویان که در این اردوها شرکت می کنند یعنی  دوره خودسازی و تلاش و تمرین کارهای سخت است و هدف دیگر خدمت رسانی به مردمی است که از لحاظ امکانات و از لحاظ خلأهای فرهنگی محروم هستند.
 شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: جهادگران دانشجو در این دوره  به منطقه چاهنگ زیلایی می روند.  میانگین تعداد افرادی که در این گروه های جهادی به اردو اعزام می شوند بین 20 تا 30 نفر هستند. اردوهای جهادی بسیج دانشجویی عموماً 10 روزه است که البته ممکن است بیشتر هم طول بکشد.
 وی افزود: در آن منطقه کارهای خدماتی از جمله لوله کشی آب شرب، ساخت و تعمیر مسجد، مدرسه و خانه های محروم انجام می شود و بخش بیشتری نیز بر روی حوزه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی و کار بر روی آسیب هایی که در روستاها وجود دارد، انجام می شود.
 مسئول بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی، تحصیلی و علمی هم به دانش اموزان و هم مردم روستا ها ، در حوزه  آموزش های مهارت آفرینی و کارهایی که دربخش اقتصادی  مقاومتی و اقتصادی روستایی است و بخشی دیگر نیز در حوزه های پل، کشاورزی، دامداری و دام پروری و باغداری است که توسط کارشناسانی  که در این گروه حضور دارند اموزش داده می شوند این گروه جهادی از امروز کار خودشان را آغاز می کنند و تا هفته کرامت ادامه دارد.
 مهدوی مطلق ادامه داد: در حوزه بسیج دانشجویی 20 گروه جهادی اعلام امادگی کردند و بالغ بر 50 روستا برای ارایه خدمات شناسایی شده است علاوه بر این، گروه های خارج از استان و یا از تشکل های غیر از بسیج هستند و با سازمان دهی بسیج دانشجویی اعزام می شوند تا کنون نیز 5 گروه دیگر مراجعه کردند که در کنار سازمان دهی که انجام شد فعالیت می کنند.
 وی در ادامه گفت: این گروه های جهادی بیشترین تمرکز خود را بر روی آسیب های اجتماعی که در روستاهاست دارند، بخشی از فعالیت ها در حوزه آسیب های اجتماعی مبتنی برفعالیت های  فضای مجازی، سبک زندگی و مسایلی که ناشی از فضای اجتماعی به جامعه وارد می شود فعالیت دارند.
 مهدوی مطلق در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه دانشجویان از مسئولان خواستند که خودشان در این اردوها شرکت کنند و نظاره گر باشند آیا تا کنون مسئولی استقبال کرده است، گفت: تا کنون هیچ مسئولی را  در این اردوها ندیدیم امیدواریم امسال این اتفاق رقم بخورد با توجه به اینکه امسال دانشجویان یک مطالبه جدی مبتنی بر مشکلاتی که در کشور عارض است، دارند.
 وی در پایان گفت: لذا به نمایندگی از بچه های جهادی به همه مسئولان اعلام می کنیم که ما لیست استقرار گروه های جهادی را منتشر می کنیم امیدواریم که مسئولان را در بین این گروه ها ببینیم.
 




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مهدوی ماجراجوبفرمامسولین جکارکنند..
Iran, Islamic Republic of
عو.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1