کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگران سازه بتونی مجتمع پتروشیمی گچساران:

تجمع کارگران پتروشیمی گچساران: برای ترک محل زندگی تحت‌فشار هستیم

18 تير 1397 ساعت 15:11

کارگران سازه بتونی شرکت پتروشیمی شهرستان گچساران مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.


یکی از کارگران شرکت پتروشیمی شهرستان گچساران گفت: ۷۰ نفر از کارگران این شرکت با اتمام مهلت قرارداد، بدون پرداخت مطالبات خود اخراج شده‌اند و کارفرما آن‌ها را تحت‌فشار قرار داده تا محل اقامت خود در گچساران را هم ترک کنند.
 
این کارگر ادامه داد: این کارگران از اهالی شهرستان‌های مرکزی و نیمه شمالی کشور هستند که در سال ۹۶ توسط پیمانکار «سازه بتونی مجتمع پتروشیمی گچساران» مشغول به کار شدند. در حقیقت این کارگران به دلیل شغل خود به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. حالا هم هرروز ما را مجبور به ترک محل زندگی خود می‌کنند.
 
وی بابیان اینکه در روزهای گذشته جمعی از کارگران اخراجی مجتمع شرکت پتروشیمی شهرستان گچساران در اعتراض به اخراج و عدم پرداخت مطالبات معوقه خود در مقابل فرمانداری گچساران دست به تجمع زده‌اند؛ افزود: در این مدت مسئولان شهرستان گچساران حاضر به گفتگو با کارگران نشده و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ نداده است.
 
این کارگر ادامه داد: در این شرایط اقتصادی تنها درخواست ما بازگشت به کار خود است چراکه ما به دلیل اشتغال در این شرکت از محل زندگی قبلی خود مهاجرت کرده‌ایم. اخراج از محل کار شرایط را برای ما سخت‌تر از گذشته کرده است.

رییس اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی گچساران با تأیید خبر تجمعات گذشته کارگران پیمانکاری سازه بتونی مجتمع پتروشیمی گچساران مقابل فرمانداری بیان کرد: این تجمع به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه این کارگران بوده است. این کارگران مدعی هستند که پرداختی‌ها مطابق سوابق کاری آن‌ها نیست و کارفرما مطابق با قانون کار برخورد نمی‌کند.
 
ابوالفتح کرمی‌نژاد اظهار کرد: بررسی مطالبات کارگران بر عهدهٔ اداره کار است. کارگران اگر هم مشکلاتی در محیط کار خود دارند باید به اداره کار مراجعه کنند. ادارهٔ کار همان‌طور که درگذشته پیگیر این معضلات کارگران این شرکت بوده است؛ در ادامه هم پیگیر درخواست‌های این کارگران خواهد بود.


کد مطلب: 401368

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401368/تجمع-کارگران-پتروشیمی-گچساران-ترک-محل-زندگی-تحت-فشار-هستیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1