کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهور کهگیلویه:

مصوبه‌های شورای ترافیک کهگیلویه به خوبی عملیاتی نمی‌شود

18 تير 1397 ساعت 0:40

رئیس پلیس راهور کهگیلویه گفت: مصوبه‌هایی که در شورای ترافیک شکل می‌گیرد آنطور که باید عملیاتی نمی‌شود.


شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان ظهر امروز در حالی برگزار شد که راه‌اندازی تاکسی بی‌سیم بانوان،بررسی کرایه حمل و نقل در روستاها و تردد کامیون‌های حامل سنگ برای عملیات پتروشیمی به عنوان مهمترین دستور کارهای این نشست بود.
اسلام خسروی با اشاره به مصوبه وزارتخانه مبنی بر حد مجاز تاکسی بی‌سیم در شهرها و مرکز استان اظهار داشت: بر این اساس این مصوبه در مرکز استان پنج واحد تاکسی بی‌سیم و در شهرها تنها 2 واحد مجاز به راه‌اندازی است.
معاون فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه ظرفیت تاکسی بی‌سیم در دهدشت تکمیل است تصمیم‌گیری درباره تقاضای راه‌اندازی بی‌سیم ویژه بانوان را به نشست بعدی شورای ترافیک و پس از اخذ مصوبه وزارتخانه و دستورالعمل لازم موکول کرد.
وی گفت: علاوه بر 2 سهمیه بی‌سیم شهرداری مجاز است بی‌سیم 133 راه‌اندازی کند.
خسروی با اشاره به اینکه قرار است روزانه 40 سرویس کامیون سنگ از معادن سنگ سمغان به محل احداث پتروشیمی حمل شود گفت: با توجه به زیر ساخت‌های جاده‌ای و آسفالت امکان تردد این تعداد کامیون در سطح شهر وجود ندارد.
خسروی تصریح کرد: باید مسیرهای دیگری در روستاها تعیین شود تا کمترین آسیب به زیر ساخت‌های جاده‌ای وارد شود و پیمانکار هم پس از اتمام کار نسبت به ترمیم خرابی‌های احتمالی اقدام کند.
شهباز پورنگ در این نشست با بیان اینکه شورای ترافیک به موقع برگزار نمی‌شود و مصوبه‌ها به شکلی که باید اجرایی نمی‌شود، گفت: ساعت‌ها زمان در این نشست‌ها صرف می‌شود و مصوبه‌هایی شکل می‌گیرد اما خیلی راحت از کنار مصوبه‌ها عبور کرده و اجرا نمی‌شوند.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه افزود: اگر هم مصوبه‌ای عملیاتی می‌شود دست و پا شکسته است و تکمیل نیست.
پورنگ بیان کرد: یک تا سه مصوبه مهم عملیاتی شود و به نتیجه برسد بهتر از این است چندین مصوبه نیمه تمام داشته باشیم.همچنین در مصوبه‌ها برآورد هزینه اجرای مصوبه و شرایط بودجه‌ای نهاد مربوطه باید در نظر گرفته شود.
وی تردد روزانه 40 کامیون حامل سنگ از مسیر کمربندی را عملا غیر ممکن دانست و افزود: نباید برای آبادانی یک قسمت از شهرستان به چندین جای دیگر خرابی وارد کرد.
پورنگ،بیان کرد: زیر ساخت‌ها جوابگوی تردد این میزان بار نیست و عبور روزانه 40 کامیون علاوه بر مزاحمت برای شهروندان و ایجاد بار ترافیک زیر ساخت‌های جاده‌ای را تهدید خواهد کرد.
وی، خواستار تعیین مسیرهای روستایی برای انتقال سنگ به پتروشیمی شد و گفت: ما با مسیر عبور از شهر مخالف و معترض هستیم.


کد مطلب: 401357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401357/مصوبه-های-شورای-ترافیک-کهگیلویه-خوبی-عملیاتی-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1