تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۰۱۳۴۰
در کارگروه گردشگری استان مطرح شد:

راه‌اندازی «کارناوال» معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای ایران

۱
۰
راه‌اندازی «کارناوال» معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای ایران
کبنا ؛عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه 17 تیرماه 97) کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم ایجاد بازارچه صنایع دستی اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی از ضروریات استان گردشگرپذیر کهگیلویه و بویراحمد است، لذا شهرداران استان این موضوع را مدنظر داشته باشند.

 
عزیز فیلی با اشاره به استفاده معماری سنتی و ایرانی-اسلامی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان گفت: کمیته سیما و منظر شهری استان تشکیل و در این خصوص اظهار نظر کند.

 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از ابنیه و بناهای تاریخی استان مربوط به دوره هخامنشی و ساسانی است، اظهار داشت: از این المان‌ها برای طراحی پروژه‌ها الگو بگیریم لذا مصوبات این نشست تنها روی کاغذ نباشد و عملیاتی شود.

 
این مسؤول در ادامه سخنان خود به تعیین روز استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: 17 تا 20 خرداد برای هفته استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد شده که بعد از طرح در شورای فرهنگ عمومی مصوب خواهد شد.
 
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست در خصوص اختصاص اعتبار جشنواره‌های استانی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ردیفی برای اختصاص اعتبار به جشنواره‌های استان اختصاص دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشنوراه کوچ عشایر در پارک ولایت یاسوج اظهارکرد: خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره شد و جا دارد از همه مسئولان بخصوص شورای محترم شهر یاسوج و شهردار این شهر تقدیر کنیم.

محمود باقری اجرای کارناوال فرهنگی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم مردم کهگیلویه بویراحمد از دیگر برنامه های این اداره کل در سال 97 عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی کمک کند کارناوال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در استانهای دیگر برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.
دبیر کارگروه گردشگری استان با بیان اینکه معمارهای استفاده شده در شهرهای استان  باید الگو گرفته از معماری ایرانی باشد اظهار داشت: هر چه ما درایم برای نسل آینده یک میراث تاریخی خواهد بود،بنا براین باید به تلاش شود در ساخت و سازها از معماری سنتی و ایرانی-اسلامی استفاده شود.
حجتالاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی گفت: تا قبل از سفر مقام معظم رهبری، کهگیلویه و بویراحمد فاقد جاده، راه، سد، فرودگاه و دیگر امکانات بود اما بعد از سفر ایشان، استان وارد مدار توسعه شد و به لطف خداوند از بسیاری امکانات برخودار است.
وی عنوان کرد: هفته استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر تاریخی مقام معظم رهبری در سال 1373 به استان پیوند داده شود.
در پایان عزیز فیلی با اشاره به اینکه هفته یاسوج در شورای فرهنگ عمومی مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری شود، گفت: در هفته یاسوج برنامه‌های مختلفی از جمله حضور کارمندان با لباس محلی در محل کار انجام گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقای فیلی ـ .هم سر ش. ـ انشاله. در میاد به همین زودی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1