کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم رعایت عدالت و امانت‌داری در توزیع اعتبارات

17 تير 1397 ساعت 9:50

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر یاسوج با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین توجه مناسبی در توزیع اعتبارات را طلب می کند.


غلام محمد زارعی شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شاخص های جمعیتی از جمله عواملی است که باید در توزیع اعتبارات مورد توجه قرار بگیرد.
زارعی با بیان اینکه طبق آمارها بیش از ۳۲ هزار نفر از داخل استان و قریب به ۷۰۰۰ نفر از سایر استان ها به مرکز استان مهاجرت کرده اند، ابراز داشت: تطبیق توزیع اعتبارات با شرایط و شاخص های شهرستان ها ضروری است.
وی تحقق عدالت را از وظایف مسئولین و مدیران دانست و گفت: در هر موقعیتی باید امانت دار مردم باشیم و امانت داری حق الناس است و به عنوان یک مسئولیت سنگین محسوب می شود.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علیرغم شرایط کشور اقدامات و تلاش های مناسبی در حوزه بودجه کشور و استان ها انجام شده است، گفت: یکی از مباحث مطرح شده بودجه ای، توزیع سه درصد اعتبارات نفت با موارد (یک سوم و دو سوم) بود که در برنامه ششم توسعه با تاکید بر تحقق عدالت در توزیع به سمت استان ها هدایت شده و این در حالیست که این موارد در گذشته تنها مربوط به مناطق نفت خیز بود.
وی با اشاره به نحوه توزیع این اعتبارات در استان، ابراز داشت: طی سال جاری نیز مقرر شد با اصلاح انجام گرفته، اعتبارات به استان های نفت خیز و گاز خیر تعلق بگیرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا با تاکید بر هماهنگی نمایندگان استان در مجلس، تصریح کرد: هماهنگی مناسبی میان نمایندگان استان وجود دارد و همه اقدامات انجام گرفته برای توسعه استان است.
بنا بر این گزارش، در این جلسه حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین قانون که اعتبارات یک سوم نفت به کل استان تخصیص داده شود به ما ابلاغ نشده است و بنا بر این بر اساس مستندات و مدارک قانونی اعتبارات نفت را توزیع می‌کنیم.


کد مطلب: 401339

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401339/لزوم-رعایت-عدالت-امانت-داری-توزیع-اعتبارات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1