کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

۱۲۴ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به بیماری آنفولانزا مبتلا شدند

16 تير 1397 ساعت 22:30

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه واکسن و داروی آنفولانزا به‌اندازه کافی برای مواقع بحرانی نداریم، گفت: ۱۲۴ نفر در استان به بیماری آنفولانزا مبتلا شدند.


اورنگ ایلامی امروز در نشست ستاد پیشگیری از آنفولانزا در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال 124 نفر در این استان به بیماری آنفولانزا مبتلا شده که از این تعداد 59 نفر در بهمئی، 24 نفر در چرام و 38 نفر نیز در گچساران بوده است.
 
وی بابیان اینکه از بیماران مبتلابه آنفولانزا 17 نفر فوق شدید بوده است، عنوان کرد: این بیماری داروی خاصی دارد که به‌صورت معمول در داروخانه‌های وجود ندارد که باید پیدا و در اختیار بیماران قرار بگیرد.
 
ایلامی بابیان اینکه برای 15 هزار بیمار آنفولانزا دارو و واکسن داریم، ادامه داد: این میزان دارو در صورت‌وضعیت بحرانی پاسخگو نیست ولی در صورت تداوم روند 3 ماهه نخست امسال هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: هر بیماری مبتلابه آنفولانزا در دوره درمان خود باید 10 قرص استفاده کند در حالی درمجموع 15 هزار قرص داریم که در انبارها ذخیره‌سازی شده است.
 
ایلامی با تأکید بر اینکه واکسن آنفولانزا به‌اندازه کافی نداریم، تصریح کرد: به دلیل کمبود این دارو مجبور هستیم تنها در اختیار گروه‌های خاص ازجمله کارکنان معاونت بهداشتی و دامپزشکی و همچنین افرادی که به برخی بیماری‌های خاص مبتلا هستند، قرار دهیم.
 


کد مطلب: 401331

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401331/۱۲۴-نفر-کهگیلویه-بویراحمد-بیماری-آنفولانزا-مبتلا-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1