کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جلسه‌ی داغ شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با عذرخواهی تمام شد / پیامک جنجالی تاجگردون و عصبانیت زارعی؛ این رفتار را پیگیری می‌کنم / نوروزی: استان را نمی‌توانیم معطل کنیم / رحیمی: آقای زارعی شما اصلاً در جلسه حضور نداشتید/ کناری: از زارعی تشکر می‌کنم

16 تير 1397 ساعت 19:47

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حواشی زیادی همراه شد در آخر با عذرخواهی حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا به پایان رسید.


نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، عدل هاشمی نماینده کهگیلویه بزرگ و مدیران دستگاه‌های دولتی برگزار شد.
وقتی زارعی توضیحات نوروزی را نمی‌پذیرد

در ابتدای این جلسه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی در رابطه با توزیع اعتبارات و توزیع اعتبارات نفت یک سوم و دو سوم ارائه داد که غلام‌محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا به نحوه توزیع اعتبارات واکنش نشان داد و اظهار کرد: مسوولیت‌ها امانتی است که در اختیار ما گذاشته شده و ما باید به درستی از این فرصت و امانت استفاده کنیم.
زارعی در باره نحوه توزیع اعتبارات (یک سوم و دو سوم) توضیحاتی داد و به پیگیری‌های خود و نامه‌ی لاریجانی به دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس نامه‌ی که آقای لاریجانی نوشته است اعتبارت یک سوم نفت مربوط به کل استان است و نباید فقط در دو شهرستان (گچساران و بهمئی) داده شود.
نماینده بویراحمد و دنا در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شاخص‌های توزیع اعتبارات را به ماها بدهند تا ببینیم اعتبارات آیا منطبق با واقعیت‌ها است یا خیر.
وی افزود: بیش از 100 هزار نفر جمعیت در حاشیه‌های شهر یاسوج سکونت دارند و 60 درصد مهاجرت‌ها از نقاط مختلف استان به شهرستان بویر احمد صورت گرفته و چیزی حدود شش هزار و 959 نفر از استان‌های همجوار به شهرستان بویراحمد آمده‌اند و لذا باید شاخص جمعیت را همواره مدنظر قرار داد.
وی افزود: ما در مناطق مهریان، مادوان و بلهزار 15 هزار انشعاب آب داریم که اگر هر خانوار 4 عضو داشته باشد بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارند.
در ادامه حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همچنین نامه‌ای که آقای زارعی می‌گویند از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ما ابلاغ نشده است، اظهار داشت: ما بر اساس مستندات و مدارک قانونی اعتبارات را توزیع می‌کنم و ما نباید به خاطر نامه‌ای دو یا سه ماه که شاید ابلاغ شود و یا نه، کار استان را تعطیل کنیم بلکه باید بر اساس قوانین موجود، کار توزیع اعتبارات و موافقت نامه ها را انجام دهیم و اگر قوانین اصلاح و ابلاغ شد آن وقت ما هم اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.

نوروزی گفت که اعتبارات ابلاغی ما 230 میلیارد تومان می باشد که 180 میلیارد تومان آن از اعتبارات نفت است.
نوروزی: چرا استان را معطل کنیم.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بحث نوروزی و زارعی نماینده بویراحمد و دنا وارد شد و گفت: ما می‌توانیم توزیع اعتبارات را به عقب بیندازیم و در این خصوص از کشور و سازمان مدیریت و برنامه تعیین و تکلیف کنیم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.
نوروزی گفت: این چه کاری است که ما بخواهیم استان را معطل کنیم 30 استان کشور و 8 استان نفت خیر کار توزیع اعتبارات نفت را بر همین اساس (قوانین موجود) انجام داده و استان ما تافته جدا بافته نیست ما هم کار توزیع اعتبارات را بر استان مستندات قانونی انجام بدهیم و اگر قانون جدیدی ابلاغ شد ما هم این رویه و کار موافقت نامه ها را تصحیح می‌کنیم.
 نوروزی در پاسخ به استاندار گفت: شما رئیس شورای برنامه ریزی هستید و اگر مسوولیت تأخیر موافقت‌نامه‌ها را می‌پذیرید، من هم حرفی ندارم، اما بنده زیر بار این بدعت‌ها نمی‌روم و می‌گویم کار توزیع اعتبارات طبق روال گذشته صورت بگیرد تا بعداً اگر نامه و قوانین جدید ابلاغ شد آن را تصحیح کنیم.

 هنگامی که بحث بر روی توزیع اعتبارات نفت بین حسن نوروزی و غلام محمد زارعی بالا گرفت، عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران با گرفتن اجازه صحبت از استاندار به جانبداری از صحبت‌های نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و توزیع اعتبارات نفت، به پیام خود با غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: آقای زارعی من مرید شما هستم اما با توجه به پیام آقای تاجگردون شما روزی که این قانون تصویب شد در مجلس حضور نداشتید.
غلام‌محمد زارعی سریعاً به این حرف فرماندار گچساران واکنش نشان داد و گفت: این حرف شما فرافکنی است و صحیح نیست. بحث ما روی مکاتبه آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، بحث را منحرف نکنید.
زارعی: پیامک تاجگردون را در کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری می‌کند
زارعی افزود: من در کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان این مسئله و پیامک  نقل و قول شده (آقای تاجگردون) را پیگیری می‌کنم.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ملاک ما قانون است و هر چیزی که قانون مشخص کرده بر اساس آن اعتبارات نفت را توزیع می‌کنیم.
نوروزی از این سخنان قانع نشد و گفت: ملاک قانون باشد، اما آقای استاندار حضرتعالی رئیس شورای برنامه‌ریزی هستید، هر گونه تصمیم گیری کنید، ما هم قبول می‌کنیم، اگر می‌خواهید تا در این خصوص رأی گیری شود. نهایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ملاک قانون است و هرگونه که قانون مشخص کند، اعتبارات را توزیع می‌کنیم.
 زارعی نماینده بویراحمد و دنا خطاب به نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: ما بحث دو طرفه نداریم همانطوری که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد با سازمان مدیریت کشور مکاتبه‌ای صورت می‌گیرد.

جعفر گوهرگانی معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای اینکه فضای جلسه را نظم ببخشید، صحبت کرد و گفت: من خودم بچه گچسارانم و از آقای نوروزی می‌خواهم که برای این موضوع یک فرصت 15 تا 16 روزه بدهد و خودم هم پیگیر آن خواهم بود بالاخره عده‌ای از این بحث‌ها سوءأ استفاده می‌کنند که نوروزی خطاب به او گفت: آقای گوهرگانی این موضوع اصلا در حیطه مسؤولیت شما نیست و شما نیستید که باید پاسخ سازمان برنامه و بودجه را بدهید.

بعد از همه این حرف‌ها، عدل هاشمی‌پور که در کل جلسه سکوت اختیار کرده بود، میکروفن را به دست گرفت و با آقای نوروزی شوخی کرد و گفت: اگر آقای نوروزی فرماندار لنده بود، آیا اینقدر حساسیت نشان می‌داند.
هاشمی‌پور گفت: اینقدر عقب‌ماندگی داریم و فرصت را از دست داده‌ایم اگر یک ماه دیگر هم در توزیع اعتبارات نفت تا استعلام از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأخیر بیفتد، مشکلی پیش نمی‌آید.
نماینده کهگیلویه بزرگ از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا در توزیع اعتبارات عدالت رعایت شود.
 شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد هم در این جلسه از استاندار وقت گرفت و صحبت کرد و گفت: من از آقای زارعی برای گرفتن این نامه‌ی تشکر می‌کنم. استاندار به او گفت: لطفاً در باره این موضوع دیگر صحبت نشود شما یک آدم منطقی بودید و مجبورم میکروفن شما را قطع کنم.

عذرخواهی نوروزی از زارعی / درخواست استاندار از رسانه‌ها
در حین جلسه استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حسن نوروزی مرتب با هم صحبت می‌کردند که در آخر نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از آقای زارعی عذرخواهی کرد و گفت رسما از شما معذرت می‌خواهم اگر حرف تندی زدم به خاطر انجام امورات سازمان برنامه و بودجه بوده و احترام شما واجب است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که با قاطعیت جلسه را اداره می‌کرد خطاب به رسانه‌ها گفت: این جلسه و این بحث و بررسی‌ها موجب رشد و شکوفایی استان می‌شود و از شماها خواهش می‌کنم با تحلیل‌هایتان به توسعه استان کمک کنید.
استاندار گفت: در نهایت ملاک ما قانون است و هر چه قانون در مورد اعتبارات نفت بگوید عمل می‌کنیم.
در ادامه جلسه طرح‌های پیشنهادی مورد بررسی و تایید قرار گرفتند.


کد مطلب: 401325

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401325/جلسه-ی-داغ-شورای-برنامه-ریزی-کهگیلویه-بویراحمد-عذرخواهی-تمام-پیامک-جنجالی-تاجگردون-عصبانیت-زارعی-این-رفتار-پیگیری-می-کنم-نوروزی-استان-نمی-توانیم-معطل-کنیم-رحیمی-آقای-اصلا-جلسه-حضور-نداشتید-کناری-تشکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1