کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام‌جمعه موقت سوق:

حفظ حجاب موجب تحکیم بنیاد خانواده‌ها

15 تير 1397 ساعت 15:48

امام‌جمعه موقت سوق تحکیم بنیاد خانواده و به‌تبع آن توسعه جامعه از مهم‌ترین رهاوردهای حفظ حجاب دانست.


 امام‌جمعه موقت سوق در خطبه‌های امروز نماز این شهر به مسئله مهم تقوا اشاره کرد و گفت: یکى از امورى که در فرهنگ اسلامى و متون دینى از اهمیت فوق‌العاده‌ای‌ برخوردار است و بلکه به‌حق مى‌توان گفت اساس تمام کمالات و ترقیات ‌روحانى و معنوى انسان است، تقوا و پرهیزکارى و دورى از آلودگى‌ها و گناهان ‌است.
حجت‌الاسلام محمود الهی نیا افزود: در بعد عمل، تقوا و پرهیز از گناه، اجتناب و دورى از محرمات، اساس هر خیر و زیربنای هر سعادتى است و به همین دلیل، بر هر عملى مقدم است‌ و انسان سالک پیش از آن‌که در انجام اعمال کوشش کند باید بر دورى از گناه‌ اهتمام ورزد.
خطیب جمعه این هفته سوق به مسئله کشف حجاب اشاره کرد و ادامه داد: کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضاشاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به‌موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند.
وی اظهار داشت: زن با رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته، قرب الهی را فراهم ساخته و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم می‌کند.
الهی نیا افزود: حجاب از کارکردهای اجتماعی نیز برخوردار است، غرایز و التهاب جسمی، معاشرت‌های بی‌بندوبار را کنترل، بر تحکیم نظام خانواده افزوده، از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.
وی به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: خدمات ارزنده حضرت امام صادق (ع) به دین اسلام و مذهب تشیع برای همیشه ماندگار است.
امام‌جمعه سوق بابیان اینکه امام صادق (ع) باتربیت بالغ‌بر 4 هزار شاگرد در تبلیغ معارف دینی تلاش کرد و رسالت عظیمی را در تبیین مکتب تشیع عهده‌دار بود اضافه کرد: بسیاری از علمای اهل سنت نیز از منبع عظیم علمی این امام همام بهره‌مند بودند.
 


کد مطلب: 401288

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401288/حفظ-حجاب-موجب-تحکیم-بنیاد-خانواده-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1