تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۲۶۹
یادداشت:

قلم، قامت ماندگار اندیشه

 مظفر عدالت نسب
۱
۰
قلم، قامت ماندگار اندیشه
کبنا ؛ متن ارسالی
قلم قامت برافراشته اندیشه و روایتگر زلال جاری دانستن برای وادی ندانستن است، آنگاه که شمیم فرحناک خرد برخاسته از لوح زمردین فهم را برصفحه عطشناک افکار مشتاق فهم و دانایی با نگارگری وازه ها می نگارد.
 قلم نگارگری است که بوستان واژه‌ها را پاسبانی و باغچه افکار حریص دانستن را آبیاری می‌کند. قلم را قامتی است بی قیمت است آنگاه که غایت فراخنای این اکسیر روح نواز مرکب باغ اندیشه از دریچه هر ذهن واندیشه ای فرارتر از توصیف می‌ماند.
قلم قامتی آراسته از هنر است، هنری که رایحه‌ی فهم ناب را در قامتی مانا و ماندگار هدیه افکار بی تاب دانستن می‌کند. هرچند که قامت ذی قیمت قلم در وادی اندیشه عاجز نمی‌گنجد اما همین بس که درشان ومنزلت قلم، خدای رحمان سوگند به آن یاد کرده است «ن والقلم ومایسطرون».
اینک درروز قلم بیاییم به شمشاد زیبای قلم جفا نکنیم،
بلکه رسالت قلم را بی کم وکاست ببینیم و قلم را به قامت خرد وامانتداری دردست گیریم و حقیقت رویدادها وافراد را انگونه که هست بنگاریم.
شان قلم فرارتر از اجیر شدن است برای تخریب غیرمنصفانه افراد، شخصیت‌ها و…. به‌ویژه در فرآیند تقابل‌های سخیف سیاسی، منطقه‌ای، قومی وایلی.
شان قلم فرارتر از سیاه وسفید دیدن است، بلکه رسالت قلم ترسیم هنرخوب دیدن وخوب شنیدن و حقیت نوشتن است.
روز قلم فرصتی برای بازنگری اصحاب قلم در نوع نگاه به رسالت قلم است، زیراقلم قامت برافراشته اندیشه است و با جوهر اندیشه وگوهر فهم رایحه بخش فراخنای افکار طالب حقیقت است، اما صد افسوس از قلم به دست‌هایی که به مزد اندک اجیر سیاه وسفید دیدن می‌شوند و ساحت قلم را با قلم فرسایی های کریه، کریه منظر می‌کنند.
آن‌هایی که صد جلوه‌ی خوبی را نمی‌بینند اما همواره مترصد فرصت‌اند تا مجالی یابند وژلشتی بنگارند و انگی را نانجیبانه بر دیگران ببندند و ساحت قلم را به جهالت مخدوش و سوهان روح بر هیمنه‌ی افکار عمومی به‌ویژه اهل خرد، بپاشند.
کاش هرقلم به دستی می‌دانست که قلم مرکب ماندگاری گوهر دانستن، سفیر مانایی اندیشه و مشعل فروزان دانایی است که انوارآن همواره بر وادی جهالت می‌تابد.
۱۴ تیر، روزقلم بر اصحاب قلم مبارک باد.
---------------------------------------
 مظفر عدالت نسب
 روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

جمشیدی
Romania
درود بر شما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1