کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد:

204 میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان کمیته امداد

12 تير 1397 ساعت 8:23

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این نهاد انقلابی تاکنون ۴۷ هزار و ۵۳۴ خدمت عمرانی برای نیازمندان انجام داده است، گفت: هنور جلوه‌های زننده فقر در جامعه نمایان بوده و خدمات این نهاد به‌تنهایی پاسخگوی نیازها نیست.


 فرید محبی در نشست شورای مدیران کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:این نهاد انقلابی در استان کار خدمت‌رسانی به 29 هزار و 440 خانوار با جمعیت 75 هزار نفر را بر عهده دارد و از ابتدای تأسیس تاکنون 204 میلیارد تومان کمک‌معیشت به جامعه هدف پرداخت کرده است.
وی عنوان کرد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد تاکنون 47 هزار و 534 خدمت عمرانی از جمله احداث، خرید، تعمیر و بازسازی، کمک به بهسازی و مقاوم‌سازی، احداث سرویس بهداشتی و معافیت انشعابات با اعتبار 56 میلیارد تومان برای جامعه هدف این نهاد انجام‌شده است.
محبی ابراز کرد: توجه به اشتغال مددجویان، پرداخت‌های قرض‌الحسنه، مناطق محروم، برون‌سپاری خدمات و امداد الکترونیک را ازجمله محورهای راهبردی در کمیته امداد بوده و در شرایط کنونی و با توجه به تشدید فقر در جامعه یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد جلب اعتماد عمومی، توسعه مشارکت‌های مردمی و حمایت‌های بیشتر خیران در جهت ارائه خدمت به نیازمندان جامعه است.

وی به اعتمادسازی به‌عنوان یکی از راه‌های توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی موثر در مورد عملکرد، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و وظایف این نهاد انقلابی در رفع شبهات و شفاف‌سازی بسیاری از موضوعات نقش مهمی دارد و اعتماد مردم به این نهاد را افزایش می‌دهد.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد با صدور حکم حضرت امام خمینی‌ به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت و دستگیری از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان‌، تأسیس شد.

محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد در طول سال‌های فعالیت خود اقدامات مؤثری برای فقرزدایی در جامعه انجام داده است، بیان کرد: پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر فعالیت این نهاد، هنوز هم جلوه‌های زننده فقر در جامعه نمایان بوده و خدمات این نهاد به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای مددجویان نیست.


کد مطلب: 401221

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401221/204-میلیارد-تومان-کمک-معیشت-مددجویان-کمیته-امداد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1