کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه پیگیری مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان کهگیلویه مطرح شد

توضیحات روشن استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره تغییر مدیران؛ طوایف و گروه‌ها سهمیه ندارند / سایه سیاه طایفه‌سالارانه بر رشد کهگیلویه بزرگ / توضیحات احمدی در باره واژه عزت کهگیلویه

4 تير 1397 ساعت 19:45

استاندار  کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دید من عزت مردم این استان زمانی تحقق پیدا می‌کند که شاخص‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام حوزه‌ها ارتقاء پیدا کن


علی محمد احمدی عصر امروز در نشست پیگیری مصوبات سفرهای استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان کهگیلویه که با حضور مدیران دستگاه‌ها، فرماندار کهگیلویه و بخشداران برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار، بخشداران و همه مدیران، اظهار کرد: برای ما همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نور چشم و عزیز ما هستند از روز اول که به استان آمدم بنا را بر این گذاشتیم که توجه ویژه‌ای به مناطق محروم کنیم، مناطق محروم هم فرق نمی‌کند که مربوط به کدام حوزه انتخابیه باشد.
وی افزود: در هر منطقه‌ی محروم و هر کجایی که نیاز به ترمیم داشت، تلاش کردیم، چونکه رشد یک یک منطقه نیاز به فضای آرام دارد اما با تمام توجه به منطقه کهگیلویه بزرگ داریم، یک لکه سیاه سیاست‌گذاری قوم‌سالارانه و طایفه‌سالارانه  رشد این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
احمدی گفت: خارج از این نگاه های قومی و طایفه‌ای دنبال این هستیم که تمام توان مدیران را  برای انجام کارها بکار بگیریم و البته محدوددیت ها را هم می دانیم و صادقانه و با تمام توان و انرژی دنبال انجام پروژه‌ها در منطقه کهگیلویه بزرگ بودیم و می‌دانید در این مدت که ما خدمتتان بودیم کوتاهی نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: لذا باید همه تمام توان خود را بگذارند تا به این مردم خدمت کنند.
وی افزود: ما باید ملاحظات مردم را به ملاحظات قوم سالارانه و طایفه‌ای و سیاسی ترجیح دهیم.
احمدی با اشاره به اینکه چونکه جلسه مربوط به حوزه کهگیلویه است نکاتی را هم در باره تغییر مدیران بیان می‌کنم، اظهار داشت: تغییر مدیران در بستر گردش نخبگان صورت می‌‌گیرد و هر استاندار و یا دولتی که می‌آید این فرایند تغییر مدیران را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه در تغییر مدیران سهم‌بندی خاصی برای طایفه‌ و یا گروه سیاسی نداشتیم و نداریم و البته همه برای ما محترم است و نورچشمان ما هستند. آیا اگر کسی آمد و تیره و طایفه نداشت دیگر نباید در صدر مدیریت استان قرار بگیرد. آموزه‌های دینی و فرهنگ بالای دین اسلام و استان کهگیلویه و بویراحمد ما هم تاکید می‌کند که باید از شایستگان و نخبگان استفاده کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ سهم خاصی نه در کهگیلویه بزرگ و نه در بویراحمد و دیگر شهرستان‌ها برای هیچ قوم و طایفه و جناح سیاسی در بحث تغییر مدیران در نظر نگرفته‌ایم و رویه ما این است که مدیرانی که می‌خواهند جابجا شوند از داخل همان مجموعه و یا سازمان باشد، فردی باشد که تخصص داشته باشد و از معاونین همان سازمان و یا اداره‌کل باشد کما اینکه فردا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیگلویه و بویراحمد تغییر خواهد کرد و از فرزندان کهیگلویه بزرگ است.
احمدی تصریح کرد: شاید در یک اداره شاید از یک شهرستان چند معاونین باشد و ما یکی از آنها را انتخاب می‌کنیم. اما هیچ سهم‌بندی خاص برای هیچ قوم و تیره‌ای نداریم دوستان این نکته را مدنظر داشته باشند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ما همه مردم استان عزیز است و نظام ما هم یک نظام مردمسالاری است و اقوام و طوایف آن رنگین‌ کمان‌های اقتدار این نظام هستند. انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته سالاری، تعهد و تخصص باشد و مدیران، فرمانداران و بخشداران هیچ ملاحظه طایفه‌ای و قومی مدنظرشان نباشد.
احمدی ادامه داد: اگر قوم و طایفه را مدنظر بگیرید و کاری به شایسته سالاری و تعهد نیروها نداشته باشید، شایسته سالاری را زیر سووال برده اید و این خیانت به مردم است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: یک سری مفهوم‌های هنجاری داریم همانند عزت و ... که از دید من عزت مردم این استان زمانی تحقق پیدا می‌کند که شاخص‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام حوزه‌ها ارتقاء پیدا کند و فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در فضاهای مختلف کاری، اداری، دانشگاهی و جایگاه‌ها حرف برای گفتن داشته باشند.
احمدی ادامه داد: آن کسی که خدمتگذار واقعی‌ است دلسوز مردم است و آن کسی که کم‌کاری می‌کنند، دلسوز مردم نیست و کسی که دنبال عافیت‌طلبی است و پاسخگو نیست و آن کسی که دغدغه ندارد و به فکر مردم نیست، خدمتگذار مردم نیست.
وی خطاب به مسوولان گفت: اگر عزت این مردم را می‌خواهید و دوست‌دار این مردم هستیم صادقانه تلاش کنید.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانش و اطلاعات مردم اینقدر شده است که بدانند کدام مسیر به عزت آنان ختم می شود. آنجا که مدیران دلسوزانه دنبال می کند را می‌دانیم و آنجا که تعلل صورت می‌‌گیرد را هم می‌دانیم. در پایان بر ای همه مردم و شما عزیزان آرزوی سلامتی دارم. 
 


کد مطلب: 401038

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401038/توضیحات-روشن-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-باره-تغییر-مدیران-طوایف-گروه-ها-سهمیه-ندارند-سایه-سیاه-طایفه-سالارانه-رشد-بزرگ-احمدی-واژه-عزت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1