تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۱۰۲۶
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پایان عملیات جست‌وجوی جانباختگان سانحه هوایی یاسوج / برخی مدیران به دادگاه احضار شدند

۰
پایان عملیات جست‌وجوی جانباختگان سانحه هوایی یاسوج / برخی مدیران به دادگاه احضار شدند
کبنا ؛عزیز فیلی امروز (دوشنبه 4 تیرماه) در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: این حادثه یکی از کم نظیرترین سوانح هوایی در طول بیش از 50 سال اخیر در کشور بود که در بدترین شرایط و موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی به وقع پیوست.
وی تصریح کرد: این حادثه در ارتفاع بیش از چهارهزارمتری کوه دنا به وقوع پیوست که کار امدادرسانی و عملیات جستجو در آن شرایط خاص آب و هوایی و بوران، و کولاک برف شدید را برای نیروهای امدادی بسیار سخت کرده بود.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منطقه همچنان تحت کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی استان قرار دارد، گفت: ظرف روزهای آینده نیز کار گندزدایی و پاک سازی منطقه توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام خواهد شد.
فیلی یادآور شد: وسایل و قطعه‌های باقی مانده از هواپیما و برخی بافت‌های کوچک باقی مانده در همان محل سقوط هواپیما دفن خواهند شد و یادمان جانباختگان این سانحه دلخراش در محل سقوط و ارتفاعات دنا ایجاد خواهد شد.
فیلی یادآور شد: در طول 127 روز گذشته افزون بر یکهزار و 260 عملیات توسط نیروهای امدادی، کوهنورد و نیروهای محلی در منطقه انجام شد.
فیلی تصریح کرد: در این عملیات همچنین بیش از 346 تیم امدادی و کوهنورد از 25 استان کشور به صورت دوره‌ای حضور داشتند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پیکر تمامی جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج، شناسایی شده است.
کامروز امینی افزود: 470 بافت انسانی توسط تیم‌های امدادی در این مدت به پزشکی استان تحویل داده شد که پس از آزمایش‌های ژنیتیکی تمامی 66 مسافر و خدمه پروازی در این سانحه احراز هویت شده‌اند.
وی افزود: تاکنون 61 پیکر جانباختگان سانحه هوایی یاسوج به خانواده‌ها تحویل شده و پنج پیکر دیگر نیز آماده تحویل هستند.
امینی بیان کرد: پنج پیکر باقیمانده طی روزهای آینده ضمن هماهنگی با خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.
برخی مدیران مرتبط با سقوط هواپیمای آسمان احضار شدند
محمدجواد حشمتی درباره آخرین وضعیت ورود دادستانی کل کشور به سانحه سقوط هواپیمای آسمان در یاسوج اظهار داشت: در ارتباط با این حادثه تحقیقات تکمیلی انجام و تقریباً پرونده رو به پایان است.
این مقام مسئول در دادستانی کل کشور بیان داشت: همچنین از خانواده تمام قربانیان این حادثه دلخراش آزمایش ژنتیک (D.N.A) اخذ و پس از کشف اجساد و تطبیق آزمایش‌ها، اجساد تحویل خانواده‌ها شد.
حشمتی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت دیه به خانواده قربانیان در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر اقدامات نهایی در باره این پرونده انجام شود.
معاون دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا مقصر یا مقصرینی در ارتباط با این سانحه شناسایی شده است یا خیر، افزود: تعدادی از مدیران در همین ارتباط به عنوان متهم یا مطلع احضار شدند و از آنها تحقیقات لازم به عمل آمد.
حشمتی ادامه داد: افرادی در ارتباط با سانحه سقوط هواپیمای آسمان باید پاسخگو باشند که آمدند و پاسخ‌های خود را ارائه کردند، اکنون منتظریم پرونده توسط بازپرس تکمیل شود.
 29 بهمن سال 96 بود که پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد که تمام سرنشنینان آن جان خود را از دست دادند.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد. این هواپیما هر روز 2 پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.

 
   
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1