کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اجرا می‌شود

4 تير 1397 ساعت 12:43

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد از اجرای طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در سطح استان خبر داد.


آذر صفایی نیا در نشست طرح تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جامعه ای که هنجارها رعایت نشود و تخلفات هنجاری شکل بگیرند، آسیب‌های اجتماعی رقم خواهد خورد.
 وی با بیان اینکه، آسیب‌های اجتماعی جامعه در حال گسترش است، اظهار داشت: گسترش آسیب‌های اجتماعی پیشرفت و رشد جامعه را به خطر می‌اندازد و داشته‌های جامعه را نیز از بین می‌برد.
 صفایی نیا اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیم با توسعه متوازن و پایدار جامعه دارد و حیات جامعه در گرو کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با نگاهی علمی برای رسیدن به راهکاری کارشناسی شده، طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در سطح استان اجرایی می‌شود.
 صفایی نیا بیان داشت: تقویت تعاملات اجتماعی در جوامع محلی، مقابله با چالش‌ها و افزایش مشارکت‌های مردمی جوامع محلی در برنامه‌ها از جمله هدفگذاری های این طرح است.
 وی ابراز داشت: افزایش تاب آوری اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است وتحقق این موارد نقشه راهی برای دستیابی برای ارتقای تاب آوری اجتماعی در سطح استان است.
 صفایی نیا افزود: امید است با تحقق این طرح، گوشه ای از مشکلات پیش روی جامعه حل شده و تحقق تاب آوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.
 آذر صفایی نیا گفت: آسیب‌های اجتماعی سطوح مختلفی دارند بیکاری، فقر، خودکشی و طلاق که آثارشان یک جامعه را به خطر می‌اندازد و این آسیب‌های اجتماعی جامعه را به سمت سقوط پیش می‌برد به گونه ای که کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه تنگاتنگی با رشد جامعه دارد.
 وی تصریح کرد: در همین خصوص امور بانوان استانداری با همکاری امور بانوان کشور با نگاه علمی برای رسیدن به راهکارهای علمی طرح توان افزایی و تاب آوری را در دو فاز اجرا می‌کند که اهداف این طرح توان افزایی و آشنایی جوامع محلی با سیستم تاب آوری و افزایش مشارکت جوامع محلی در برنامه ریزی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
 
 توانمندسازی بانوان راهکاری مؤثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت‌های زندگی/تشکل‌های غیردولتی با حضور در نقاط مختلف استان آموزش‌های توان افزایی را توسعه می‌دهند
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: توانمند سازی بانوان می‌تواند راهکاری موثر در جهت تربیت نسلی آگاه و دارای مهارت‌های زندگی باشد.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: هر جامعه سنتی که بخواهد به سمت مدرنیته برود دچار برخی آسیب‌ها می‌شود و مقابله با این آسیب‌ها نیاز به یک سری آموزش‌ها دارد؛ در زمینه گذر از سنت به مدرنیته از ابتدا برنامه ریزی درستی نداشتیم و این موجب مشکلات زیادی در جامعه شده است.
 وی افزود: راه‌های پیشگیری از این آسیب‌ها ساده هستند اگر آموزش‌های لازم به فرزندانمان داده شود می‌توان این آسیب‌ها را کاهش داد به صورت تجربی آثار نداشتن مهارت‌های مختلف را در جامعه می‌بینیم، اگر مهارت‌های مختلف فردی و اجتماعی را به فرزندانمان آموزش دهیم، آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کنند.
وی تاکید کرد به نوجوان آموزش داده شود که در مواجه شدن با مسائل مختلف چگونه برخورد کنند و مهارت حل مشکل را فرزندان ما باید داشته باشند، نداشتن مهارت کنترل خشم گاهی منتج به کارهای ناخوشی در جامعه می‌شود.
 وی گفت: آثار نداشتن مهارت‌ها را گاهی در جامعه می‌بینیم، برگزاری چنین آموزش‌هایی زمانی ارزشمند است که این مهارت‌ها در سطوح مختلف سنی برگزار شود، گاهی بزرگسالان نیز نیازمند چنین آموزش‌هایی هستند، گاهی چگونگی برخورد با فرزندانمان را نمی‌دانیم، این مهارت‌ها باید سطح خود را در جامعه پیدا کنند.
 وی، با بیان اینکه نتواستیم برای جوانانمان الگوسازی کنیم گفت: در الگو سازی از شهری تا روستایی دچار مشکل هستیم داشتن الگو یک مسله مهم است.
 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی بانوان در این آموزش‌ها تأکید کرد و گفت: این تشکل‌ها می‌توانند با حضور در گوشه گوشه این استان این آموزش‌ها را توسعه دهند.
 نظری، افزود: طرح آموزش تاب آوری اجتماعی ویژه بانوان طرحی کشوری که در استان ما بومی شده و با کمک سمن‌ها شروع شده و با مدیریت خوب سرکار خانم صفائی و اساتید داخلی امید به اثرگذاری مناسب وجود دارد.


کد مطلب: 401023

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/401023/طرح-ارتقای-تاب-آوری-اجتماعی-زنان-خانواده-استان-اجرا-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1