تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۰۱۰۲۱
یادداشت:

نگاهی به عملکرد مدیریت در حوزه‌ی عملیات شرکت نفت و گاز گچساران

سید محمد آرامش
۱۷
۲
نگاهی به عملکرد مدیریت در حوزه‌ی عملیات شرکت نفت و گاز گچساران
کبنا ؛متن ارسالی
 
در هر سازمانی، رفتار مسئولین رده بالای آن، معرف ویژگی‌های آن سازمان و بیانگر ماهیت و رسالت سازمان مربوطه و مهم‌تر از همه الگویی عملی برای کارکنان در جهت رعایت اصول و قوانین و مقررات موضوعه در آن سازمان می‌باشد.
برای واگذاری مسئولیت‌های سازمانی به افراد دو رویه را می‌توان برشمرد. یک رویه آن است که انتصاب مسئولان نه بر اساس شایستگی و لیاقت، که بر پایه‌ی توصیه و اعمال نفوذ نیروهای درون و خارج از سازمان انجام بشود، این قبیل مسئولان پس از انتصاب، رفتارهای غیر اصولی از خود نشان می‌دهند و در انجام وظایف قانونی خود توانایی لازم را ندارند یا از آن غافل هستند و به اموری می‌پردازند که صرفاً به چشم کسانی بیاید که به نوعی در اعطای این مسئولیت به ایشان نقشی داشته‌اند، -هر چند که درجه‌ی اهمیت کمتری نسبت به وظایف حقیقی آن‌ها داشته باشد- که نتیجه‌ی آن ناکارآمدی مجموعه‌ی تحت مدیریتشان و کاهش بهره وری و دلسردی و بی انگیزگی آنان و محرومیت از داشتن الگوی کاری و رفتاری مناسب می‌باشد.
اما علاوه بر رویه فوق، رویه‌ی دومی هم وجود دارد که مسئولیت‌ها به افرادی لایق که سلسه مراتب سازمانی را به درستی و بر پایه‌ی مقررات و بر اساس تجربه و لیاقت طی کرده‌اند، واگذار می‌شود. این دسته در فکر کسب پست و مقام نیستند و در هر موقعیتی که قرار داشته باشند با تمام توان و دلسوزانه وظایف خویش را انجام می‌دهند و برای ارتقای موقعیت سازمانی خود، به دنبال یافتن واسطه و توصیه نامه نبوده و بدون لیاقت و شایستگی، به دنبال گرفتن منصب نمی‌باشند و هدف اصی شان خدمت مخلصانه، متعهدانه و دلسوزانه می‌باشد. و در صورتی که مسئولیتی به ایشان واگذار گردد به شکلی صحیح و اثرگذار وظایفشان را انجام می‌دهند و موجبات رضایت زیرمجموعه و تعالی سازمان متبوعه‌شان را فراهم می‌آورند.
یکی از نمونه‌های بارز دسته‌ی دوم که در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اتفاق افتاد، انتصاب آقای مهندس "سید نعمت الله اسدی" به سمت "مدیریت عملیات" این شرکت است، که ایشان از مهندسین باسابقه، باتجربه و متعهد این شرکت هستند.
آنچه که باعث این تقریر از طرف اینجانب -که خود از مجموعه‌ی عملیات شرکت نفت می‌باشم- شد این است که آقای مهندس اسدی همچون مسئولیت‌های گذشته‌شان با جدیت و در کمال آرامش بدون پرداختن به حواشی، مشغول انجام خدمت صادقانه هستند و دغدغه‌ی ایشان علاوه بر بررسی دقیق و همه جانبه ی مسائل فنی و تخصصی، بهبود کیفی تجهیزات عملیاتی شرکت نفت و گاز و اتخاذ تصمیمات حساب شده در جهت افزایش بازدهی کارخانه‌ها و واحدهای عملیاتی، رفع مشکلات حوزه‌ی کاری و پرسنلی افراد زیرمجموعه و افزایش رضایتمندی آنان می‌باشد. بسیاری از معضلات کهنه که انباشته شده بود و باعث دلسردی کارکنان شده بودند، با پیگیری و حسن تدبیر ایشان مرتفع گردیده و یا در حال حل شدن می‌باشد. به طوری که حضور ایشان باعث دمیدن روح تعهد و سازندگی و رضایت شغلی کارکنان عملیات گردیده است. ایشان بدون درگیر شدن با حواشی، با جدیت و صادقانه به دنبال ارتقاء روحیه پرسنل و افزایش اعتماد به نفس آنان در راستای انجام وظایف هستند که باعث بالا رفتن کیفیت کار آنان در سنگر اقتصاد مملکت شده است. ایشان با روحیه‌ی تحسین برانگیزی که دارند با دقت نظر در تمامی رفتارهای سازمانی خود به هدایت و رهبری مجموعه‌ی عملیات مشغول هستند به عنوان نمونه توجه و تاکیدشان بر رعایت مقررات ایمنی که با پوشیدن البسه‌ی کامل ایمنی در سرکشی به واحدهای عملیاتی تجلی پیدا کرده است، رفتاری ساده، که بسیار مهم و تاثیرگذار هست و باعث توجه و تشویق کارکنان به رعایت موضوعات ایمنی در حین کار می‌باشد به طوری که این حرکت باعث ایجاد الگویی برای همکاران محترم خواهد شد. سنتی که مغفول مانده و کم رنگ شده بود. چرا که بعضی مسئولان متاسفانه لازمه‌ی رئیس بودن و مدیر بودن را پوشیدن کت و شلوار و شرکت در مراسمات می‌دانند و از رسالت اصلی خود غافل مانده‌اند. در حالی که رفتار یک مدیر مسئول چه از منظر برخورد با پرسنل و ایجاد فضایی صمیمی جهت بیان مسائل و مشکلات و چه از منظر ظاهر و پوشش و چه از منظر رفتارهای تخصصی و و فنی مربوط به سازمان باید به طور همه جانبه، معرف حیطه‌ی کاری ایشان بوده تا مشوق رعایت اصول سازمانی و ایجاد الگویی مناسب برای کارکنان زیرمجموعه‌اش باشد.
شایسته است قدر چنین مدیران توانمند و کوشا و متعهد بیشتر دانسته شود. باشد که رفتار و نگرش مدیریتی ایشان الگویی برای دیگر مسئولان باشد چرا که با حجب و حیا و به دور از نمایش در انجام مسئولیت در حوزه‌ی کاری خود بسیار توانمند و دلسوزانه عمل می‌کنند و باعث حرکت رو به پیشرفت سازمان شده‌اند. رویه ای که قابل تقدیر و ستایش است.
 --------------------------
سید محمد آرامش
 
نام شما

آدرس ايميل شما

احمدی
Germany
مهندس اسدی انسان شایسته و بزرگواری هستند، خداوند به ایشان توفیق خدمت بیشتر عنایت بفرماید
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام.
جناب اقای اسدی را مدیری موفق و دلسوز و جوانگرا و اهل علم و دانش می دانم. در عین اینکه پر تلاش هستند کاملا علمی و خلاقانه و مدیریتی درست و توام با اعتماد به نیروهای تحصیل کرده و جوان اقدام می کنند.
به جرات می توان گفت معنای درستی از مدیریت جهادی را به نمایش گذاشتند.
علیزاده
Spain
از کوزه برون همان تراود که در اوست. و شاعر باز می فرماید: تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد.
مقایسه بین عملکرد مهندس اسدی و ادبیات شما، خود بیانگر همه چیز هست.
در روزگاری که مردم به دیپلم می گفتند کلاس دوازدهم، ایشان مشغول تحصیل در رشته ی مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی اصفهان بودند، اواخر دهه ی شصت و اوایل دهه ی هفتاد، نمی دانم آن موقع شما چند سالتون بوده ولی می توانید از مطلعین امر بپرسید که قبولی در یک چنین دانشگاهی و یک چنین رشته ای در آن دوران، و فارغ التحصیلی با نمره ی ممتاز، چه توانایی بزرگی می طلبید.
ایشان به حق شایسته ی چنین پستی بودند، ایشان به این پستها نیازی ندارند و سازمان هست که محتاج چنین اشخاص دلسوز و متخصصی هستند.
موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله روز بروز بر توفیقات ایشان بیفزاید
مرادی
Germany
ایشان نمونه ی کامل یک انسان متخصص و متعهد هستند. خدادحفظشون کنه
حقگو
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران آقای مهندس اسدی انسانی نیک ومدیری تلاشگروبادانش وکوشاهستند.برایشان آرزوی توفیق دارم.
خورزو مار
Iran, Islamic Republic of
بله ،پله پله توسط خورزومار پله ها رو طی کرده
پله اول پتروشیمی مارون ،پله دوم فراورش ، پله سوم گاز مایع و پله چهارم به یمن وجود خورزومار با مدر.عملیات
این بود مراحل پله پله
این دوره زمونه پله پله طی کردنی در کار نیست و اگر روابط نبود الان ماهشهر بودن
فرامرزی
Spain
دوست عزیز، اشون از پوزیشن 16 شروع کردند، در مجتمع پتروشیمی اراک یکی از افراد تاثیرگذار بودند، هم به خاطر سواد آکادمیک، چون صاحب چندین مقاله و اختراع هستند. و هم پاکدستی و خصوصیات اخلاقی. و بعد به گچساران منتقل شدند، مدت چندین سال ناظر فنی در کارخانه های بیرون و یکی از مهندسین ارشد اداره ی فراورش بوبودند، و بعد از آن از لحاظ ارشدیت، به سمت ریاست گاز و گاز مایع رسیدند. و در زمانی که مهندس موسوی مدیر عملیات بودند، از لحاظ جایگاه سیستمی ایشان جانشین مدیر عملیات بودند. بعد از چندین سال مدیریت مجموعه ی عملیات آن هم بر اساس ارشدیت به ایشان واگذار شد. باشد که نقدهایمان فارغ از حب و بغض و صرفا بر واقعیتها باشد.
Germany
بی کمالی های انسان از سخن پیدا شود.
پسته ی بی مغز چون لب واکند رسوا شود
احمدزاده
United States
به کارگیری اینچنین مدیران توانمندی بجای مدیران ومسوولان ضعیف که باتوصیه مصدرامورشده اندقطعاباعث اصلاح اموروپیشرفت درهمه حوزه هاخواهدشد.
حسینی
Spain
ایشان مدیر با تجربه ای هستند که مرحله به مرحله در سیستم رشد کرده اند. عملکرد بسیار مناسب ایشان در حوزه ی عملیات شرکت نفت و گاز کچساران خود بیانگر این مساله است. صنعت و مملکت ما باید قدر انسانهای شریف و متخصص اینچنینی را بدانند.
با تشکر: حسینی
Iran, Islamic Republic of
من از نزدیک ایشون رو ندیدم، ولی خیلی تعریفشون رو شنیدم
Iran, Islamic Republic of
واقعا به مجموعه ی عملیات در حد توان رسیدگی کردن، تواضع و تخصص ایشان قابل ستایش هست
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشون کنه.مرد فوق العاده شریف و در عین حال کاردانی هستن ایشون
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشون کنه.مرد شریف و کاردانی هستن ایشون
Iran, Islamic Republic of
هم مهندس موسوی مدیر سابق عملیات و هم مهندس اسدی مدیر کنونی عملیات شرکت نفت و گاز گچساران، از نخبگان این استان هستند.انشالله در سایه توانمندی خودشان و نظام مقدس جمهوری اسلامی، و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت خودباوری ملی، ایشان بیش از بیش به خدمت رسانی به این مرز و بوم تا پیروزی بر استکبار جهانی، بیش از بیش مثمر ثمر واقع بشوند
کارگر پیمانی
Spain
خدا نگهش داره.هوای ما کارگرها رو خیلی داره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1