تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۱۸
جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شد

بانک‌هایی که قانون را دور می‌زنند تا اشتغال ایجاد نشود / نیک‌مرام: بانک‌ها پاسخگو نیستند و همکاری نمی‌کنند

۱
۰
بانک‌هایی که قانون را دور می‌زنند تا اشتغال ایجاد نشود / نیک‌مرام: بانک‌ها پاسخگو نیستند و همکاری نمی‌کنند
کبنا ؛(یکشنبه 3 تیرماه)  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن شماره یک استانداری با اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل این کارگروه برگزار شد.
علی محمد احمدی در این جلسه اظهار کرد: این ستاد به دنبال توسعه سرمایه گذاری و طرح‌های تولیدی، فعال شدن و هموار کردن طرح‌های مشکل دارد و اجرای همه مصوبات باشد.
 وی به اجرای همه مصوبات کارگروه ستاد تسهیل در مرکز استان و در همه شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از همیشه پای کار بیایند.
 استاندار با اشاره به منابع ۴۸ هزار میلیارد ریالی استان، تصریح کرد: بانک‌های استان بیش از این منابع یعنی افزون بر ۵۹ هزار میلیارد ریال در بخش تولید و اشتغال مصارف داشته‌اند.
 وی همچنین به معوقات بیش از ۵۰ میلیارد ریالی بانک‌ها در استان و تلاش صاحبان واحدهای تولید نسبت به پرداخت معوقات تاکید کرد و گفت: ۲۴ بانک در استان باید خود را برای حمایت از تولید و اشتغال براساس دستورالعمل‌ها تجهیز کنند.
 احمدی با بیان اینکه، بیش‌ترین منابع پرداختی را بانک‌های صنعت و معدن، کشاورزی، ملی و بانک پارسیان داشته است، بیان کرد: برخی از بانک‌ها که منابع سرشاری داشته‌اند، متاسفانه در حوزه تولید و اشتغال از این منابع بکار نگرفته‌اند.
 وی تصریح کرد: بانک‌هایی (دولتی و خصوصی) که قانون و دستورالعمل‌ها را دور زده‌اند و از منابع خود در حوزه اقتصادی، تولید و اشتغال بکار نگرفته‌اند عملکرد و بیلان کاری آن‌ها در این بخش احصاء و در مرکز مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
بنا بر این گزارش؛ در این جلسه مشکلات شش واحد تولیدی و اشتغال زا مورد بحث و بررسی قرار گرفتند و تصمیمات لازم برای برون رفت از مشکلات گرفته شد.
در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سال 96 و 97 ارائه شد که با انتقاد استاندار مواجه و قرار شد که در جلسه آینده گزارشی کامل وجامع تر به این کارگروه ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با انتقاد از مدیرانی که در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند گفت: اگر مدیران در این کارگروه حضور پیدا نکنند حتماً با آن‌ها برخورد خواهد شد.
احمدی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات این کارگروه افزود: باید تلاش شود تا در این کار گروه‌ها موانع سد راه تولید برداشته شود.
 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم گفت: بخش زیادی از مصوبات جلسه قبل به همت دستگاه‌های مربوطه اجرایی شدند.
داریوش دیودیده افزود: پرداخت تسهیلات توسط بانک تجارت به واحدهای تولیدی یکی از این مصوبات بود که خوشبختانه بانک تجارت این مصوبه را اجرا کرد.
وی پرداخت بدهی‌های برق به شرکت توزیع نیروی برق استان را از دیگر مصوبات جلسه قبل دانست وگفت: با همکاری واحدهای تولیدی این بدهی پرداخت شد.
رییس سازمان صنعت معدن وتجارت استان با بیان اینکه تمدید قرارداد شرکت چشمه نیلگون سی سخت با شهرداری این شهر یکی از مصوباتی بود که استاندار بر اجرایی شدن آن تاکید داشت ادامه داد: این مصوبه هم با کمک شهرداری شهر سی سخت اجرایی شد و در این جلسه استاندار از شهردار شهر سی سخت تشکر کرد.
 بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی همکاری نمی‌کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری نمی‌کنند به گونه‌ای که تاکنون بخش قابل توجهی از اعتبارات اختصاص یافته پرداخت نشده است.
پروانه نیک مرام اظهار داشت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات مشاغل خانگی 10 میلیارد تومان بوده که از این میزان 6 میلیارد تومان ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی توسط 3 بانک ملی، سپه و تجارت پرداخت می‌شود، عنوان کرد: تاکنون بانک سپه یک میلیارد و 600 میلیون تومان، بانک ملی 430 میلیون تومان و بانک تجارت نیز 345 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده‌اند.
نیک‌مرام با اشاره به مکاتبات انجام شده با بانک‌های عامل پرداخت این تسهیلات در زمینه چرایی عدم پرداخت، ابراز کرد: تاکنون پاسخ قانع کننده‌ای در زمینه دریافت نکرده‌ایم که بتوانیم تدبیری بیندیشیم.
وی با اشاره به اینکه 900 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از این تعداد به 271 نفر بیش از 23 میلیارد و 850 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
نیک مرام افزود: 100 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی سهم استان بوده که تاکنون 60 میلیارد ریال از آن اختصاص یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا این خبر استاندار به لری، ترکی، کردی، عربی، انگلیسی، چینی، ایتالیایی، فرانسوی و.. ترجمه کنید و به مردم و مدیران اعلام کنید، بنده احساس میکنم بعضی اشخاص با زبان فارسی اشنا نیستند، استاندار از قبل اعلام کردند، مدیران حاضر باشند و اگر قصد غیبت دارند با هماهنگی باششششششد، و معاون مدیر با هماهنگی در جلسه حضور پیدا کند، ایا این خبر نا مفهوم است، خدایی اگر فردا شخصی بدون هماهنگی بجای مدیر در جلسه شرکت کرد، ایا این توهین به استاندار نیست، شما بجای استاندار باشید بعد از صد بار تذکر دادن چگونه برخورد می کنید؟ شک نکنید استاندار محترمانه به ان شخص اعلام میکند نیازی به حضور شما در جلسه نیست و مجددا بعضی از رسانه ها تیتر خواهند زد توهین و تحقیر افراد توسط استاندار، اصلا یک بنر وسط شهر نصب کنید و به عموم اطلاع رسانی کتید فراد اعلام میکنند ما از این موضوع اطلاع نداشتیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1