تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۸
در نشست کارگروه اشتغال کهگیلویه مطرح شد

ضعف «مدیران کهگیلویه» رو شد!/ جا ماندن «کهگیلویه» از رقابت با بویراحمد!

۱
۱
ضعف «مدیران کهگیلویه» رو شد!/ جا ماندن «کهگیلویه» از رقابت با بویراحمد!
کبنا ؛در این جلسه، ضعف مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی طرح اشتغال زایی روستائی و عشایری در ندادن اطلاع رسانی کافی و دقیق به روستائیان و آگاه نبودن خود مدیران از منافع طرحی که صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان ایجاد کرده است رو شد، چرا که اگرمدیران کهگیلویه از منافع طرح آگاهی داشتند نه تنها در ثبت نام کردن طرح‌های روستائیان از آن‌ها مشتاق تر بودند بلکه حتی سعی در جذب سرمایه گذار از بیرون شهرستان می‌کردند تا 17 میلیارد تومان ابلاغ شده به طرح اشتغال روستایی شهرستان را پیش از آنکه برگشت داده شود جذب کنند نه اینکه دلخوش به ارئه آماری بی سرو ته باشند!
فرماندار کهگیلویه با اشاره به آمار شورای اشتغال استان در خصوص طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: بهمئی 349 طرح، باشت 327 طرح، دنا 380 طرح اشتغال معرفی کردند در حالی که کهگیلویه 195 طرح معرفی کردند که این خود ضعف دستگاه‌های اجرایی متولی (جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن) و بانک‌های کهگیلویه را مشخص می‌کند!
علی پوزش عنوان کرد: از 195 طرح اشتغال روستایی معرفی شده کهگیلوِیه 138 طرح به دستگاه‌های اجرایی ارسال و 60 طرح تایید شد که از این تعداد 43 طرح در کمیته فنی استان تایید و 17 مورد رد شده‌اند و در حال حاضر، حوزه کهگیلویه هیچ طرح اشتغالی در کمیته فنی استان جهت بررسی و تایید ندارد!
پوزش با بیان اینکه کل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری استان 214 میلیارد تومان است تصریح کرد:107 میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است که 17 میلیارد تومان این مبلغ نیز با بهره 4 درصد به شهرستان کهگیلویه ابلاغ شده که اگر جذب نشود به دیگر شهرستان‌ها برگشت داده می‌شود.
وی ادامه داد: در مجموع عملکرد شهرستان وضعیت خوبی ندارد که باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی (جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنعت و معدن) و بانک‌های عامل همکاری لازم را نمایند.
سرمایه گذارانی که فقط به دنبال تسهیلات هستند!
رییس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تا کنون 24 طرح به بانک‌های عامل معرفی کردیم. اظهار کرد: طرح‌های خوبی برای سرمایه گذاری و اشتغال داشتیم ولی بسیاری از طرح‌ها انحراف داشت و افراد معرفی شده دنبال سرمایه گذاری برای اشتغال نبودند بلکه برای دریافت تسهیلات بودند و همچنین به کند بودن سامانه کارا نیز نقد داشت
افشین نماینده صنعت و معدن نیز گفت: مشکل اصلی در این طرح بحث انحراف سرمایه گذارانی است که فقط برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند، در مشاغل خانگی 26 طرح به بانک‌ها معرفی کردیم، در بحث معادن هم طرح معرفی شد.
امیری نماینده میراث فرهنگی کهگیلویه نیز در این جلسه اعتبار طرح‌های معرفی شده میراث فرهنگی را در بحث اشتغال فراگیر وروستایی 3 میلیارد و 543 میلیون تومان عنوان کرد که 73 درصد مربوط به اشتغال روستایی است.

مشکلات سر راه اجرای طرح از زبان بانک های عامل
بانک‌های عامل داشتن بدهی، چک برگشتی، نبود وثیقه وحتی تایید نبودن طرح متقاضی با شرایط اشتغال زایی را از جمله مشکلات سر راه اجرای این طرح عنوان کردند.
جا ماندن کهگیلویه از رقابت با بویر احمد!
رییس کمیته نظارت استان با اشاره به  اینکه انتظار می‌رفت  در این جلسه مطالب بهتری مطرح می‌شد اظهار کرد: این طرح را بانک توسعه ملی که یک ذخیره است در اختیار بانک‌های عامل گذاشته است تا در حق روستاییان لطف کند و می‌بینیم مدیران دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه نسبت به این طرح کم لطفی کرده‌اند یا هم خود اطلاعی از مزایای این طرح نداشته‌اند؟!
محمود راستین اطلاع رسانی را اولین سرتیتر نمودار طرح عنوان کرد و خطاب به مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: شما چند جلسه توجیهی در بخش‌ها و روستاها داشته‌اید؟ آیا در بخش دیشموک تا کنون آموزش‌ها و اطلاعاتی در خصوص پرورش گیاهان دارویی، تولید کرفس و یا حتی کشت زعفران که این ظرفیت‌ها را دارد به روستائیان ارائه داده‌اید؟!
راستین ادامه داد: وظیفه اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل جلسه جهت اطلاع رسانی از مزایای طرح با دهیارن وبخشداران و شوراها در روستاها است چرا که اگر اطلاع رسانی درست انجام شود استقبال هم هست و مدیران باید خودشان پیگیر باشند و حتی سرمایه گذار خارج شهرستان معرفی کند!
وی افزود اینکه بانک‌های عامل می گویند طی بازرسی متوجه عدم انطباق طرح معرفی شده با شرایط طرح هستیم، باید گفت طبق نمودار، 12 روز کاری دستگاه اجرایی موظف هستند خود طرح‌ها را بررسی کنند.
راستین مطرح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طرح‌های روستائیان را ثبت نام کنند، تشکیل پرونده دهند و به کمیته فنی استان ارسال تا در در صورت تایید شدن طرح بقیه مشکلات وی را نیز حل کنند، اگر قرار باشد به یک روستائی بگویید بروید در سامانه کارا ثبت نام کنید و هزینه ای نیز بپردازند و به آن‌ها گفته شود  که اطلاعات شما ناقص است که کار انجام نمی‌شود! بهتر است دستگاه‌های اجرایی کارشناسی جهت ثبت نام طرح‌ها معرفی کنند.
رییس کمیته نظارت استان در پایان مطرح کرد: در شهرستان کهگیلویه سه مدیر دستگاه اجرایی متولی طرح اشتغال روستایی (جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی) هستند که 2 مدیر در جلسه حضور ندارد و آمارهایی که نمایندگان این مدیران ارائه می‌دهند هیچ کدام منطبق نیست، حتی نمی‌دانند چند طرح در چه حوزه‌هایی معرفی شده است و آن وقت انتظار دارید کهگیلویه شبیه بویراحمد یا گچساران شود؟! کهگیلویه در حد دیشموک و لنده رقابت می‌کند!
وی گفت: این تسهیلات را دولت در اختیار مناطق روستایی گذاشته است و کهگیلویه ظرفیت بیش‌ترین طرح‌ها را می‌تواند داشته باشد.
به گزارش کبنا، کل سهم اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی و عشایری استان 214 میلیارد تومان است که  از این مبلغ 107 میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است.
 از این مبلغ 53 میلیارد تومان آن در اختیار بانک‌های عامل استان قرار گرفته است و تاکنون از سوی بانک‌های عامل 11 میلیارد و 355 میلیون تومان به 168 طرح با پیش بینی اشتغالزایی 527 نفر در زمینه‌های مختلف پرداخت شده است.
شهرستان بویراحمد با 5 میلیارد و 900 میلیون تومان بیش‌ترین و کهگیلویه  با 329 میلیون تومان کمترین شهرستان در زمینه پرداخت این تسهیلات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
جناب فرماندار ضعف از مدیریت شماست شما که از کارشناسان حوزه برنامه ریزی بودی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1