تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۸۷
مجمع سالانه هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اسکی کهگیلویه و بویراحمد نابود شد / وقتی پیست کاکان آقای رئیس را به گریه انداخت / سرقت عجیب و غریب در پیست اسکی یاسوج

۱
۰
اسکی کهگیلویه و بویراحمد نابود شد / وقتی پیست کاکان آقای رئیس را به گریه انداخت / سرقت عجیب و غریب در پیست اسکی یاسوج
کبنا ؛مجمع سالانه هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با حاشیه‌هایی از جمله سرقت از پیست اسکی کاکان برگزار شد.

 پیش از ظهر امروز و با حضور سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی مجمع سالانه هیات اسکی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این مجمع در خصوص وضعیت کنونی اسکی استان و همچنین دلایل رکود این رشته ورزشی بحث و تبادل نظر شد و مدیرکل ورزش و جوانان استان، معاون این اداره‌کل، سرپرست هیات اسکی و همچنین رئیس فدراسیون و تعدادی از پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته ورزشی توضیحاتی ارائه دادند.
یکی از موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار گرفت سرقت از پیست اسکی کاکان بود که معلوم شد چندین ست اسکی و همچنین کابل‌های برق این مجموعه به سرقت رفته است.
خلیلی یکی از دست اندرکاران سابق اسکی استان این موضوع را مطرح کرد و گفت: 97 ست اسکی را که با هزینه بسیار زیادی برای پیست اسکی تهیه شده بود به سرقت بردند که موضوع ساده‌ای نیست.
یکی از پیشکسوتان اسکی استان هم گفت: باید این موضوع پیگیری شود که چه کسانی دست به این سرقت زده‌‌اند و نباید دست روی دست گذاشت و فقط بگوییم که امکانات و وسایل پیست اسکی به سرقت رفت.
رئیس فدراسیون اسکی نیز که خود بومی استان است و از این موضوع به شدت گلایه‌مند بود، اظهار کرد: موضوع سرقت از پیست اسکی باید تا پیگیری شود.
عبدی افتخاری تصریح کرد: فکر می‌کنم به غیر از خانواده اسکی فرد دیگری دست به این سرقت نزده چرا که هر که بوده با از کار انداختن ترانس و همچنین بریدن کابل‌ها آشنایی کامل داشته است.
وی با اشاره مدتی که در همدان به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان خدمت می‌کرده اظهار کرد: سه سال است که همدان و پیست اسکی آن را تحویل داده‌ام اما چرا بعد از ما یک ست اسکی هم در آن جا جابجا نشد؟!.
افتخاری: اسکی کهگیلویه و بویراحمد نابود شد/پیست کاکان را که دیدم گریه‌ام گرفت
سید عبدی افتخاری رئیس فدراسوین اسکی در این مجمع ابتدا به تحلیل وضعیت ورزش استان در گذشته و تطبیق آن با زمان حال پرداخت و گفت: زمانی که ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد را تحویل گرفتم از آن سر استان تا این سر استان تنها 17 مکان ورزشی داشتیم.
مدیرکل اسبق تربیت بدنی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرانه فضای ورزشی استان در آن برهه برای هر نفر 12 صدم متر مربع بود و تنها 12 تا 13 رشته فعال در استان داشتیم.
اسکی؛ مسؤول عاشق می‌خواهد
افتخاری در ادامه بحث خود به وضعیت رشته اسکی اشاره کرد و گفت: کسی که وارد عرصه اسکی می‌شود باید عاشق باشد چرا که سختی کار در اسکی مانند سایر رشته‌های ورزشی نیست و باید مشقت‌های زیادی را تحمل کرد.
وی در توضیح این گفته خود افزود: یک کشتی‌گیر از ساعت 7 صبح که برای تمرین از خانه بیرون می‌آید بعد از تمرین و دوش گرفتن راس ساعت 12 ظهر دوباره به خانه برمی‌گردد.
رئیس فدراسیون اسکی افزود: اما یکی اسکی‌باز ساعت 5.5 صبح که از خانه بیرون می‌زند بعد از حضور در پیست و تمرین، خوشبینانه ساعت 7 عصر به خانه برمی‌گردد.
این مسؤول در جواب برخی از افراد حاضر در مجمع که مدیرکل ورزش استان را نقد می‌کردند اظهار کرد: نقد کردن به تنهایی مشکلات ورزش استان را حل نمی‌کند به جای نقد کردن راهکار ارائه دهید.
صحیح و سالم تحویل دادیم و امروز ویرانه تحویل می‌گیریم!
وی به اقداماتی که در زمان مدیرکلی خود برای رشته ورزشی اسکی انجام داده اشاره کرد و گفت: وقتی اینجا را تحویل دادم همه چیز سالم بود پیست‌کوب و بالابرها و آشیانه برف‌کوب و پیست چمن و کافی‌شاپ و رستوران، همه و همه را خوب و سالم تحویل دادیم.
افتخاری خاطرنشان کرد: وقتی از این استان رفتم 130 ست اسکی داشتیم اما بعد از سه سال که رئیس فدراسیون اسکی شدم و به اینجا آمدم و وضعیت را دیدم گریه‌ام گرفت.
رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به اقدامات خوبی که مدیرکل کنونی ورزش و جوانان استان برای رشته اسکی کرده اظهار کرد: وظیفه یک مدیر قبل از هر چیز ایجاد زیرساخت است و در همین مدت مبلغ 80 میلیون تومان توسط علوی به رشته اسکی تزریق شده است.
مشکل اسکی کهگیلویه و بویراحمد خودتان بودید نه مدیرکل‌ها
این مسؤول به دلایل رکود و افت رشته اسکی در استان اشاره کرد و گفت: دلیل آن دامیده‌ها و شفیعی و ایزدپورها نبوده‌اند بلکه دلیل آن خود خانواده اسکی است که هر روز یک گروه به جان گروه دیگر می‌افتاد.
افتخاری یکی دیگر از مشکلات را آدم‌های ناصالحی دانست که برای مسؤولیت انتخاب کردند و در ادامه گفت: نمی‌گویم رشته اسکی استان ضعیف شده بلکه می‌گویم اسکی کهگیلویه و بویراحمد نابود شده است.
مدیرکل سابق ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس فعلی فدراسیون اسکی به برخی از موضوعات دیگر در خصوص این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش کسی با من تماس گرفت و گفت که چه خوب می‌شد اگر مدیرکل اقتصادی و دارایی استان را به عنوان رئیس هیات استان معرفی می‌کردید.
هر کسی نمی‌تواند رئیس هیات اسکی شود
افتخاری گفت: هر چند که برای همه مسؤولان احترام قائل هستم اما به آن شخص گفتم چنین گزینه‌ای برای هیات‌هایی مثل بدمینتون خوب هستند نه اسکی که کاری تخصصی و طاقت‌فرساست و مدیر یک اداره وقتی ندارد که در پیست حضور داشته باشد و مشکلات اسکی را برطرف کند.
وی برای درآمدزایی پیست اسکی کاکان هم راهکار ارائه داد و گفت: شما می‌توانید در فصل تابستان چند آلاچیق در پیست اسکی کاکان برپا کنید و به گردشگران و مسافران سرویس‌دهی کرده و از آن‌ها پذیرایی کنید.
افتخاری در خصوص پیست چمن که در دوره مسؤولیت وی در پیست اسکی کاکان پایه‌گذاری شد هم گفت: در ذهن ما این بود که به توجه به شرایط منطقه این پیست را به استانداردهای بین‌المللی برای مسابقات جهانی برسانیم که آن جا هم بی‌تدبیری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
مگه نگهبان نداره اگه داره حتما از سرقت ها اگاهی داره باید پاسخگو باشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1