تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۹
 مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۰
اختصاص ۳۵ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از سهم تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیصی به مددجویان این نهاد از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌های عامل استان ارائه داد.
فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد کمک به توانمندسازی و اشتغال مددجویان است، گفت: معرفی مددجویان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال یکی از برنامه‌های این نهاد در زمینه خودکفایی و توانمندی آن‌ها است.
وی با اشاره به اینکه عملکرد بانک‌های عامل نقش مؤثری در پیشرفت برنامه‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد دارد، افزود: به موجب بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۷، ۳۵ میلیارد تومان سهم تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیصی به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در بانک‌های استان است.
محبی به عملکرد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از سال ۹۲ تا ۹۶ اشاره کرد و گفت: در این مدت هشت هزار و ۶۲۱ طرح اشتغال بااعتبار ۱۱۶ میلیارد و صد میلیون تومان با استفاده از منابع بانکی استان اجراشده است و شش هزار و ۷۴۳ خانوار از محل اجرای این طرح‌ها خودکفا شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته در جمع ده استان برتر در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی تخصیصی از منابع بانکی قرارگرفته، یادآور شد: دو هزار و ۸۳۵ طرح اشتغال بااعتبار ۴۶ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان از محل منابع بانکی این استان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده است، افزود: ۳۱۹ طرح از طرح‌های اجراشده امسال بااعتبار پنج میلیارد ۸۳۲ میلیون تومان از محل بانکی بوده است.
محبی با تقدیر از تعامل و ارتباط بانک‌های عامل با کمیته امداد تأکید کرد: از بانک‌های عامل استان انتظار داریم با توجه به تسهیلات درنظر گرفته‌شده برای مددجویان، امسال نیز همچون سال‌های گذشته کمیته امداد را در زمینه توانمندسازی و خودکفایی نیازمندان یاری رسانند.
 

اهدا ۲۰ هزار جفت کفش به مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
۲۰ هزار و ۲۰۰ جفت کفش به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از طرف بانک ملت استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور دستگیری از نیازمندان و حمایت از کالای ایرانی به مددجویان مناطق محروم استان اهدا شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور تقدیر از عملکرد بانک ملت با مدیر امور شعب این بانک دیدار کرد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیر امور شعب و کارکنان بانک ملت استان گفت: امکانات این نهاد با توجه به فضای محرومیت در استان و فقر حاکم متناسب با حجم محرومیت نیست و همه دستگاه‌های اقتصادی، بانک‌های عامل و خیران و نیکوکاران باید کمیته امداد را در راه کمک به نیازمندان یاری کنند.
وی به عملکرد بانک ملت اشاره کرد و گفت: از محل تبصره ۲۶ بودجه، ۱۱۳ طرح اشتغال زایی با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سال گذشته به بانک ملت معرفی و همه اعتبارات جذب شد.
محبی با اشاره به اینکه از محل بند د تبصره ۱۶ بودجه، ۱۲۵ طرح اشتغال با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بانک معرفی‌شده، افزود: در این زمینه ۸۴ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان اجرا و ۴۱ طرح با اعتبار ۸۳۲ میلیون تومان باقی‌مانده است.
وی تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال جاری به اشتغال نیازمندان در بانک ملت اختصاص‌یافته است که خواهان همکاری بانک در زمینه پرداخت این تسهیلات به پرونده‌های معرفی‌شده هستیم.
محمدعلی نمازی، مدیر امور شعب بانک ملت کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از عملکرد کمیته امداد گفت: وظیفه اخلاقی و انسانی همه ماست که در حد امکان جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع فقر در جامعه به نیازمندان کمک کنیم.
وی افزود: ۲۰ هزار و ۲۰۰ جفت کفش به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از طرف بانک ملت استان به‌منظور دستگیری از نیازمندان و حمایت از کالای ایرانی به مددجویان مناطق محروم کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اهداء شد.
نمازی با اشاره به اینکه کمیته امداد الگویی برای سایر سازمان‌ها است، بیان کرد: دستگیری از نیازمندان تنها وظیفه کمیته امداد نیست بلکه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در حد توان در این زمینه همکاری کنند.
وی به پرداخت تسهیلات به نیازمندان اشاره کرد و گفت: اینکه ما بتوانیم با پرداخت وام اشتغال‌زایی تعدادی از مددجویان را توانمند کنیم مایه افتخار است و به ما انگیزه خدمت‌رسانی بیشتر می‌دهد.
مدیر امور شعب بانک ملت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معرفی‌شدگان کمیته امداد تسهیلات را در جای خود مصرف می‌کنند و اشتغال ایجادشده این نهاد برای جامعه هدف پایدار و بدون انحراف است.
نمازی تأکید کرد: امید است با همکاری و تعامل، بتوانیم صادقانه و دلسوزانه به نیازمندان خدمت کنیم.
 
 
اجرای ۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد و اقشار نیازمند اجراشده است.
جلسه بررسی روند پرداخت تسهیلات، مسائل و مشکلات شبکه بانکی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های حمایتی استان برگزار شد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه کمک به توانمندسازی مددجویان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی از محل منابع کمیته امداد و بانک‌ها یکی از اقدامات مهم در خصوص توانمندی مددجویان و خودکفایی آنان است.
وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار هفت میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان برای مددجویان و اقشار نیازمند اجراشده است، افزود: ۹۸ طرح بااعتبار یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان از محل منابع کمیته امداد و ۳۱۹ طرح بااعتبار پنج میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان از محل بانکی بوده است.
محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اقدامات مؤثری در زمینه ایجاد اشتغال برای نیازمندان و مددجویان تحت حمایت انجام داده است، اظهار کرد: از محل طرح‌های اجراشده در سال جاری برای ۸۳۴ نفر شغل ایجادشده است.
وی با یادآوری اینکه سه هزار و ۸۰۷ طرح اشتغال از منابع امدادی و بانکی سال گذشته برای مددجویان و اقشار نیازمند اجر شد، گفت: با اجرای این طرح‌ها ۶۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان هزینه شد و در این زمینه هفت هزار و ۶۱۴ نفر شاغل شدند.
محبی به تسهیلات مانده پشت نوبت بانک‌ها اشاره کرد و گفت: هزار و دو پرونده مددجویی بااعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از سال‌های ۹۵ و ۹۶ پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال بانک‌ها هستند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از تعامل و ارتباط بانک‌های عامل با کمیته امداد تقدیر کرد و افزود: خواسته مهم ما ا از بانک‌ها درنظرگرفتن تسهیلات و منابع بانکی برای اشتغال‌زایی مددجویان هم استانی است تا بتوانیم از این تسهیلات برای کمک به خودکفایی و توانمندسازی آن‌ها استفاده کنیم.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد کمیته امداد استان گفت: روستاییان ما باید شغل داشته باشند و در این خصوص باید سرمایه‌گذاری لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ایجاد اشتغال و بحث کار و تلاش است، افزود: موضوع ایجاد اشتغال به‌عنوان اولویت اول استان است و همه به‌خصوص بانک‌های عامل باید برای اشتغال و رفع بیکاری تلاش کنیم.
احمدی عملکرد تک‌تک بانک‌ها را مورد بازبینی قرار داد و از آنان خواست که به تعهدات خود که از طرف بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ‌شده عمل کنند تا مردم در دریافت تسهیلات دچار مشکل نشوند.
وی همچنین به آسیب‌های اجتماعی و شرایط اقتصادی اشاره کرد و گفت، همه ما باید با ایجاد اشتغال پایدار مانع از به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی شویم و عملکرد بانک‌ها تأثیر زیادی بر اقتصاد هر جامعه دارد.
احمدی بابیان اینکه با پرداخت تسهیلات و حل مشکل نیازمندان و زندانیان جرائم غیر عمد کمک زیادی به خانواده آنان می‌شود، تأکید کرد: باید به مسائل ارزشی و انسان دوستانه توجه ویژه شود و به خاطر مبلغی ناچیز وضعیت مردم بحرانی نشود ضمن اینکه تضمین لازم جهت بازپرداخت نیز باید اخذ شود.
  
جذب ۹۰۰ حامی برای ایتام کمیته امداد کهگیلویه بویراحمد
۹۲۱ حامی جدید در ماه مبارک رمضان امسال برای سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام کردند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از تعداد حامیان جذب‌شده در ماه مبارک رمضان امسال ارائه داد.
فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه اجرای طرح اکرام ایتام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان است، گفت: در همین زمینه ۹۲۱ حامی خیر و نیکوکار در این ماه مبارک برای قبول سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به اینکه حامیان نیکوکار در مجموع سرپرستی هزار و ۹ نفر را در ماه رمضان امسال بر عهده گرفتند، افزود: از این تعداد ۷۴۲ نفر یتیم و ۲۶۷ نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت بوده‌اند.
محبی با یادآوری اینکه پنج هزار و ۶۴۰ نفر از ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان دارای حامی هستند، گفت: شش هزار و ۷۹۴ حامی نیکوکار حمایت مادی و معنوی ایتام و مشمولان طرح محسنین این نهاد را برعهده دارند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در حال حاضر هفت هزار نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد بدون حامی هستند.
محبی ضمن تشکر از حامیان به خاطر مشارکت در برنامه‌های کمیته امداد، تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند برای سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین به دفاتر کمیته امداد و یا سایت محسنین http://mohsenin.ir/ مراجعه کنند و یا با ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۴ برای حمایت از ایتام ثبت‌نام کنند.
  
برپایی ۶۳۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن و خداجوی استان برپا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه گزارشی از آمادگی این نهاد برای جمع‌آوری فطریه مردم در روز عید سعید فطر ارائه کرد.
 فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد به‌منظور جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و خداشناس استان ۶۰ هزار پاکت خاص جمع‌آوری فطریه و کفاره آماده و در اختیار مردم استان قرار داده است.
وی بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار است، گفت: به همین منظور ۶۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان برای جمع‌آوری زکات فطریه پیش‌بینی‌شده است.
محبی با اشاره به اینکه سرفصل هزینه کرد زکات فطریه صرفاً جهت نیازمندان و فقرا است، تصریح کرد: کمک به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست، سالمندان، بیماران، ازدواج نیازمندان، تهیه سبد غذایی و کمک‌های معیشتی از مهم‌ترین موارد مصرف زکات فطریه در استان است.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان ۵۱۱ میلیون تومان زکات فطریه عام، سادات و کفارات خود را به دبیرخانه زکات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری‌شده فطریه در همان روز شمارش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
محبی ضمن تشکر از حضور پرشور خیران و نیکوکاران در برنامه‌های کمیته امداد، تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد جهت پرداخت زکات فطریه می‌توانند با شماره‌گیری #۵*۵*۰۷۴*۸۸۷۷* فطریه خود را پرداخت کنند.
وی در پایان بابیان اینکه طبق قانون زکات و اذن مقام معظم رهبری بحث جمع‌آوری زکات در اختیار کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات است، گفت: ادارات متقاضی جمع‌آوری زکات فطریه باید از دبیرخانه شورای زکات مجوز کتبی دریافت کنند که تاکنون جمعیت هلال‌احمر، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان این مجوز را دریافت کرده‌اند.
حجه‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستورالعمل قانون زکات، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه است و دستگاه‌های حمایتی دیگر باید از این نهاد مجوز بگیرند.
وی با اشاره به اینکه این جلسه به‌منظور ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه تشکیل‌شده، افزود: مبالغ جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر باید ساماندهی و به‌صورت متمرکز در حسابی که پیش‌بینی‌شده واریز و دبیرخانه بعد از جمع‌بندی به‌حساب اداراتی که در این امر مشارکت دارند واریز و به نیازمندان و مستمندان پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1