تاریخ انتشار
شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۸

افتتاح خانه فرهنگ یاس در شهردار یاسوج

۵
افتتاح خانه فرهنگ یاس در شهردار یاسوج
کبنا ؛در این آیین ابتدا ایمان مددی مدیر مجتمع توضیحاتی در خصوص چرایی ایجاد چنین مکان و فضایی ارائه کرد.
وی گفت: بعضی داوطلبان کنکور ممکن است مشکلاتی برای خواندن و مطالعه در خانه و یا کتابخانه داشته باشند و نیازمند جا و مکانی آرام‌تر و راحت‌تر باشند که بهترین مکان برای آن‌ها چنین فضایی با امکانات متعدد است.
 
مدیر خانه فرهنگ یاس افزود: اولین مشخصه و مزیت چنین مکانی مجهز بودن به سیستم حضوروغیاب هوشمند است به این صورت که هر داوطلبی وارد می‌شود باید ابتدا انگشت زده و از طریق پنل پیام به خانه و والدین آن‌ها ارسال می‌شود که دختر شما چه ساعتی وارد این مکان شده و چه ساعتی خارج می‌شود.
 
وی گفت: سیستم حضوروغیاب هوشمند برای اطمینان خاطر والدین ست و آن‌ها مطمئن می‌شوند که فرزندشان برای خواندن دروس و مطالعه از همه‌وقتی که دارد استفاده می‌کنند.
 
مددی افزود: این مکان مجهز به فضاهایی مانند کافی‌شاپ؛ نمازخانه؛ استراحتگاه و اتاق مشاوره است که در آن روزانه 14 ساعت مطالعه مفید خواهند داشت.
 
وی به یکی دیگر از خصوصیات این مرکز اشاره کرد و گفت: اینجا همچنین مجهز به کتابخانه تخصصی است و دیگر داوطلبان نیازی نیست که کتاب‌ها را از بیرون تهیه کنند و برای همه رشته‌ها کتاب‌های تخصصی فراهم‌شده است.
 
مددی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در این مرکز به‌عنوان شاخصه‌ای دیگر یاد کرد و گفت: اساتید مدارس تیزهوشان این کار را انجام می‌دهند و آزمون‌های رایگان هرماه یک‌بار در این مرکز خواهیم داشت و مشاوره رایگان نیز می‌دهیم.
 
وی بیان کرد: اینجا 95 میز راه‌اندازی شده و برای کیفیت‌بخشی به کار از پذیرش تعداد 150 نفر در این مرکز خودداری کردیم تا راحت‌تر و در فضایی آرام‌تر بتوانند به مطالعه روزانه خود بپردازند.
در ادامه  مقدم شهردار یاسوج با قدردانی از چنین اقدامی اظهار کرد: اینجا جایی شیک و مرتب است و از رنگ‌ها و جلوه‌های خاص و ویژه در آن استفاده‌شده است.
 
شهردار یاسوج افزود: اقدامات فرهنگی این‌چنینی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که به‌نوبه خود از چنین اقدامی حمایت می‌کنیم.
 
مقدم بابیان اینکه بیشتر سکونت‌ها آپارتمانی شده و در کتابخانه‌ها هم به دلیل برخی از شرایط نمی‌توان به‌خوبی مطالعه کرد افزود: راه‌اندازی چنین مکانی کمک بزرگی به دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور است.
 
وی از مسئول این مرکز خواست تا برخی موضوعات جانبی دیگر را در نظر بگیرد و در همین خصوص استفاده از آژانس درون‌شهری ویژه را لازم و ضروری دانست.
 
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با راه‌اندازی چنین مراکزی با آرامش خاطر بیشتری فرزندان خود را برای مطالعه روانه می‌کنند و باید چنین مراکزی برای پسران نیز راه‌اندازی شود.
 
در ادامه فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: در طرح تفضیلی شهر یاسوج هم باید در حوزه‌های مختلف شهری لکه‌گذاری و سرانه برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذار برای توسعه شهر یاسوج اقدامی انجام دهد باید در حوزه فرهنگی هم از توان سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.
وی به کار بردن رنگ‌ها در استفاده از میز و نیمکت‌ها و همچنین کف‌پوش مرکز و دیوارها و سایر نقاط را بسیار خوب ارزیابی کرد.
 
  
 
تحقق چالش شهر پاک با محوریت دانش آموزان/ لزوم سرمایه گذاری آموزشیتحقق چالش شهر پاک با محوریت دانش آموزان
شهردار یاسوج از تحقق چالش شهر پاک با محوریت دانش آموزان خبر داد.
 نستهن مقدم در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان افزود: این چالش در قالب سؤال پژوهشی مطرح شد و مقالات و آثار مختلفی در قالب این طرح دریافت شد.
 
مقدم بابیان اینکه تجلیل از نفرات برتر نیز عملیاتی خواهد شد، ابراز داشت: تفکیک زباله یکی از محورهای موردنظر این چالش بود که ورود دانش آموزان به این حوزه ازجمله موارد تحقق‌یافته در این بخش است.
 
شهردار یاسوج با تأکید بر پرورش دانش آموزان قانونمند، اخلاق مدار با پوشش مباحث زیست‌محیطی، توسعه و نظم شهری، گفت: هزینه کرد در این حوزه را سرمایه‌گذاری می‌دانیم و پرورش دانش آموزان به‌عنوان شهروندان قانونمند و حساس به نظم شهری در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی ضروری است.
 
مقدم پرورش شهروند خوب را نیازمند سرمایه‌گذاری آموزشی دانست و گفت: این موضوع را هزینه کرد نمی‌دانیم و خروجی این حوزه از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1