کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش

طبیعت کهگیلویه و بویراحمد در جهان منحصربه‌فرد است

2 تير 1397 ساعت 11:13

ویکتوریا هاسبر معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش در بازدید از منطقه گردشگری آبشار مارگون، تنوع زیستی و مواهب طبیعی زاگرس را کم‌نظیر و ستودنی دانست.


ویکتوریا هاسبر که در رأس یک هیئت 10 نفره برای بازدید علمی از مواهب و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به کشورمان سفرکرده است افزود: آبشار مارگون ازجمله جاذبه‌هایی است که به‌تنهایی زیبایی همه آبشارهای جهان را دارد، ترکیب کوهستان و جنگل و آب و همزیستی جوامع محلی و بومی و تأمین معیشت برخی از این جوامع از جاذبه‌های گردشگری مارگون نماد زندگی سخاوتمند در این منطقه است.
معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش اضافه کرد: ما در بازدید از مناطق گردشگری اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد نیز به صحنه‌هایی از طبیعت برخوردیم که در همه جهان منحصربه‌فرد است.
هاسبر گفت: این مواهب طبیعی می‌تواند منشأ کار و تلاش باشد و بسیاری از جوامع محلی ساکن در اطراف این جاذبه‌ها می‌توانند از وجود چنین مناظر بدیع و کم‌نظیری امرارمعاش کنند.
این مقام اتریشی افزود: طبیعت در این مناطق سخاوتمندانه زیبایی‌ها خود را گسترده است که هوای خوب، آفتاب روشن و دمای مناسب ازجمله این مواهب است که می‌توان در بازدید از زیبایی‌های طبیعی زاگرس از آن بهره‌مند شد.
هاسبر بیان کرد: بهره‌مندی استان فارس از چشم‌اندازهای طبیعی فرصتی برای توجه بیشتر به محیط‌زیست و حفاظت از آن است و اینکه در این مناطق با گروه‌های مختلف مردمی مواجه می‌شویم که برای حفظ محیط‌زیست دلسوزی می‌کنند، زباله‌ها را بدون هیچ چشمداشتی جمع‌آوری می‌کنند و نسبت به پاکیزه نگه‌داشتن عرصه‌های طبیعی حساسیت دارند جای امیدواری دارد که بدانیم همچنان حفظ محیط‌زیست یک اولویت اساسی در جهان است.
معاون سازمان حفاظت و پارک‌های ملی وزارت محیط‌زیست اتریش گفت: توسعه مراودات علمی و مطالعاتی بین ایران و اروپا و به‌ویژه بین کشورهایی که جاذبه‌های کم‌نظیر طبیعی دارند و شناسایی بیشتر تنوع زیستی و مطالعه پیرامون تهدیدها و مواردی که طبیعت و محیط‌زیست را مخدوش می‌سازد اولویت ما در سفر به مناطق زیست‌محیطی استان فارس و سایر استان‌ها است.
این گروه 10 نفره از کارشناسان و محیط بانان محیط‌زیست کشور اتریش پنجشنبه 31 خرداد وارد استان فارس شدند و از آبشار مارگون واقع در منطقه حفاظت‌شده مارگون بازدید کردند.
دکتر سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس نیز گفت: مجری کلی این برنامه این اداره کل است و هدف اصلی بازدید علمی از مناطق ارزشمند محیط‌زیست فارس به‌منظور مبادله اطلاعات و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی برای صیانت و حفاظت از مناطق چهارگانه محیط‌زیست است.
محمودی افزود: این گروه در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین کشورهای ایران و اتریش در سفری علمی و عملیاتی به مدت 10 روز به ایران سفرکرده‌اند که این گروه در مسیر سفر ابتدا از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و سپس به‌منظور بازدید از مناطق طبیعی و بکر استان فارس راهی استان چهارفصل فارس شدند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس ادامه داد: استان فارس ایرانی کوچک است و تنوع اقلیم ایران بزرگ را در استان فارس یکجا می‌توان نظاره‌گر بود.
وی درباره ارتباط دوجانبه و تعامل علمی و تحقیقاتی بین اتریش و ایران و به‌ویژه استان فارس اظهار تمایل و امیدواری کرد: این همکاری و تعاملات ادامه‌دار باشد و منجر به ارتباط قوی و مستمر بین ایران و به‌ویژه فارس و محیط‌زیست اتریش باشد.
 


کد مطلب: 400974

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400974/طبیعت-کهگیلویه-بویراحمد-جهان-منحصربه-فرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1