تاریخ انتشار
جمعه ۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۰۰۹۴۷
مدیرکل امور اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

تجمیع حساب‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد / سیستم بانک‌واره در استان راه‌اندازی شد

۰
تجمیع حساب‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد / سیستم بانک‌واره در استان راه‌اندازی شد
کبنا ؛کارگاه آموزشی مدیریت حساب‌های بانکی با حضور «غضنفر آرام» نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، علی صفری معاون اداره کل خزانه وزارت اقتصاد و کلیه ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گردید.
 نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: این کارگاه آموزشی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی مبنی بر تحول اساسی در ساختار و اصلاح و ارتقاء نظام مالی و محاسباتی کشور از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام می‌شود.

آرام افزود: دولت در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در نظام مالی و محساباتی ملزم به انجام اقداماتی از قبیل ساماندهی خزانه داری کل کشور، ساماندهی نظام مالی و محاسباتی، ارتقاء و انطباق نظام نظارت مالی با نظام بودجه ریزی عملیاتی و ساماندهی و مدیریت بدهی‌های دولت می‌باشد و تجمیع حسابهای دولتی به منظور کنترل حساب‌های دستگاه‌های دولتی نیز در همین راستا انجام شده است.
وی بیان داشت: بحث تجمیع حسابهای دولتی و ارتقاء نرم افزارهای مالی خزانه در جهت سهولت و کنترل بیشتر حساب‌های دستگاه‌های دولتی و حذف چک و رابط بانکی صورت می‌گیرد که این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه، ماده 20 قانون احکام دائمی و ماده 76 قانون محاسبات عمومی الزام قانونی دارد و مورد تاکید است.
آرام افزود: تجمیع حسابهای دولتی و انتقال حسابها به بانک مرکزی برای کلیه دستگاههای قوه مجریه، مقننه و قضائیه الزامیست و هیچگونه استثنایی وجود ندارد و در همین راستا تا کنون با تلاشهای صورت گرفته در خزانه معین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، تجمیع حسابهای دولتی از 2400 حساب به 850 حساب انجام گردیده و سیستم بانک واره (بنکلت) یا همان پرداخت بدون چک و رابط بانکی در استان راه اندازی شده است که به‌صورت کارتی، نقدینگی دستگاههای اجرایی در کمتر از یکساعت به حساب دستگاههای اجرایی واریز می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سیستم بانک واره (بنکلت) به‌زودی در کلیه دستگاههای اجرایی استان عملیاتی و اجرایی می‌شود.
 در ادامه علی صفری معاون اداره کل خزانه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: به استناد بند (ب) ماده 17 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده 20 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و دستورالعمل مربوطه، مقرر شده است حسابهای دولتی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتقل گردد.
 صفری افزود: موضوع ساماندهی حسابهای دولتی و طرح حساب واحد خزانه (TSA) در اجرای پروژه کلیدی شفاف سازی و هوشمندسازی عملیات مالی دولت طی سنوات اخیر از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی در دستور کار قرار دارد.
 بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست کارگاه آموزشی مدیریت حساب‌های بانکی برای ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید و به سئوالات ذیحسابان نیز پاسخ‌های لازم داده شد.
 
 برگزاری نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد
 
نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل این دستگاهها با حضور غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورا، محمدعلی غفاری مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا، مدیران دستگاههای تابعه و رئیس صنف رستوران و اغذیه فروشان شهر یاسوج برگزار گردید.
 نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشستها، تعامل، همکاری و همفکری برای حل مشکلات و ارائه خدمات بهتر و مطلوبتر به مردم شریف استان است و در راستای بخشنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی این نشستها به صورت منظم برگزار می‌گردد و نتایج خوبی نیز تاکنون در برداشته است.
آرام افزود: اخیراً نیز وزیر اقتصاد خواستار برگزاری نشستهای تعاملی با اصناف و بازاریان برای کاهش مشکلات این قشر گردیده و ما در این جلسات میزبان اصناف مختلف هستیم و مسائل و مشکلات آنها در این نشستها بررسی و پس از تبادل نظر، نتیجه به وزارت امور اقتصادی و دارایی منعکس می‌گردد.
وی بیان داشت: رویکرد تعامل منطقی و سازنده با اصناف و بازاریان به عنوان یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور از اولویت‌های دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان است و این قشر تلاشگر همیشه و همواره در کنار دستگاههای اقتصادی و به‌ویژه نظام مالیاتی برای وصول درآمدهای کشور هستند و ما نیز از تعامل و نیز برگزاری این نشستها برای رفع مشکلات اصناف و بازاریان استقبال می‌کنیم و هرچه میزان حمایت دولت از اصناف بیشتر و بهتر باشد قطعاً آنها نیز همکاری و تعامل مطلوبتری در جهت وصول درآمدها با دولت خواهند داشت که نتیجه آن رفاه و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و استان خواهد بود.
آرام اظهار داشت: تا کنون نشستهای مختلفی با اصناف استان برگزار گردیده و اهم مسائل و مشکلات آنها برای بررسی و اتخاذ تصمیم به وزارت اقتصاد منعکس گردیده و باز هم به‌صورت مستمر این نشستها برگزار می‌گردد تا بتوانیم گامی مهم در راستای توسعه و رشد اقتصادی استان برداریم.

 مدیرکل امور مالیاتی و دبیر شورا نیز در این نشست گفت: تمام تلاش ما در اداره کل امور مالیاتی استان وصول درآمدهای مصوب مالیاتی است و در این راه ضمن تکریم مودیان مالیاتی درصدد هستیم تا با برنامه ریزی و هماهنگی لازم، مالیات مصوب را وصول نمائیم تا استان از عواید آن منتفع گردد.
محمد علی غفاری افزود: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا 31 خردادماه و اشخاص حقوقی نیز تا پایان تیرماه 97 می‌باشد و از مردم استان تقاضا داریم در این موعد و مهلت قانونی به اداره کل امور مالیاتی مراجعه نمایند تا از مزایای تسلیم اظهارنامه برخوردار شوند.
 نعمت اله دادی رئیس صنف رستوران و اغذیه فروان شهر یاسوج نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات این صنف پرداخت ومشکلات مطرح شده مورد بحث و بررسی و تبادل نظر مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان قرار گرفت.
 
برگزاری کارگروه میز خدمت اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد

 
نشست کارگروه میز خدمت اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور تبیین دستورالعمل میز خدمت، روش استقرار میز خدمت حضوری و اجرای میز خدمت الکترونیکی و همچنین نحوه‌ی ممیزی استقرار میز خدمت و ارزیابی اجرای دستورالعمل آن با حضور غضنفر آرام نماینده وزیر و مدیرکل و سایر اعضاء این کارگروه برگزار شد.
 نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در ابتدای این نشست گفت: صیانت از حقوق شهروندی از سیاستهای اصلی دولت تدبیر و امید است و رئیس جمهور بر اجرای آن تاکید دارد و لازم است اهتمام و جدیت لازم در راستای حقوق شهروندی در اداره کل صورت گیرد.
 غضنفر آرام بیان داشت: موضوع استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات مهمی و تاثیرگذاری است که در راستای احقاق حقوق شهروندی در دستور کار سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار گرفته است و بخشنامه و دستور العمل آن نیز سال گذشته از سوی معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ و در استانها نیز استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ابلاغ بخشنامه بر اجرای آن تاکید دارند.
وی افزود: لازم است در راستای تکمیل اقدامات قبلی انجام شده در راستای استقرار میز خدمت در اداره کل، به سرعت زیرساختها و امکانات و نیروی انسانی لازم برای استمرار فعالیت این میز آماده و مهیا گردد و گزارشات عملکرد میز خدمت به‌صورت ماهانه و فصلی در اختیار استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار گیرد.
 در ادامه این نشست مسائل مهم مربوط به فعالیت میز خدمت در ستاد و اداره خزانه معین استان مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1