کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

چند مدیر در بحث «استخدام‌ فله‌ای» تحت تعقیب هستند

31 خرداد 1397 ساعت 15:05

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند تا مدیر در خصوص استخدام‌های فله‌ای تحت تعقیب هستند که با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مزارعی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا علت سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج هنوز روشن نیست، اظهار کرد: بررسی علت سقوط سانحه هوایی یاسوج خارج از وظایف دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اما دستگاه قضایی به جهت همراهی و همدردی با مردم در کار جستجو و شناسایی اجساد جان‌باختگان همکاری و وظایفی را پذیرفت، اما اینکه علت سقوط سانحه هوایی یاسوج چه بوده، خارج از عهده وظایف دستگاه قضایی است و شرکت فرانسوی به نتیجهٔ کامل و جامع در این خصوص دست پیدا نکرد.
رئیس دستگاه قضای استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عده‌ای از مدیران تحت هر عنوانی دست به استخدام و به‌کارگیری فله‌ای نیروهای خود و نمایندگان زدند که درواقع این کار آنان بی‌اعتمادی در جامعه را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: به مسئله استخدام‌های فله‌ای ورود پیدا کردیم و حتی کار آن دسته از مدیران را که با نمایندگان مجلس در این رابطه هماهنگی‌هایی انجام دادند، پیگیری کردیم، سازمان بازرسی ورود و مکاتبه کرد، حتی آن‌کسانی که با دخالت نمایندگان و مدیر در استان به کار گرفته را پیگیری کردیم.
مزارعی افزود: اینکه 100 نفر در دستگاه‌های اجرایی استخدام شود خیلی خوب است اما اینکه آن 100 نفر چه کسانی باشد، فامیل، پسرخاله و پسرعمو مدیر باشد جای بحث و مشکل است.
وی تصریح کرد: سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به مسئله استخدام‌ها ورود پیدا کرد و تعدادی از مدیران هم آمدند و پرونده اجرایی دارند.
وی اضافه کرد: روی پرونده‌ها کار می‌شود اگر برای ما اعمال شود که این مسئول چند تا از این فامیل‌هایش را در سیستم آورده است، قطعاً برخورد قانونی خواهد شد.
این را سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعضی مدیران از این ناراحت و گلایه‌مند هستند که چرا سازمان بازرسی استان هرروز ما را در این رابطه می‌آورد و می‌برد. چند تا مدیر در خصوص استخدام‌های فله‌ای تحت تعقیب هستند که با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: دستگاه قضایی با رانت‌خواری مسئولان در هر کسوت و مسئولیت که باشند برخورد جدی می‌کند، پشت‌صحنه‌های برخورد با مدیران را نباید بگوییم، اما مدیرانی که در امور مربوطه خود اختلالی ایجاد کنند، جزئیات آن بررسی می‌شود و به‌ صورت مکتوب برخورد جدی خواهد شد.
مزارعی تصریح کرد: اگر بخواهیم با مسئولان متخلف برخورد کنیم، کاری نداریم که آن مسئول در چه پست و مقامی باشد، اما متأسفانه وقتی با برادر و خواهر مسئولی برخورد می‌شود از بالا تا پایین به دستگاه قضایی حمله می‌کنند که این برای ما مهم نیست و کار خود را انجام می‌دهیم.


کد مطلب: 400928

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400928/چند-مدیر-بحث-استخدام-فله-ای-تحت-تعقیب-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1