تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۴۰۰۹۱۷
کوه «حاتم» می‌سوزد

آقای استاندار؛ آتش افتاده به جان جنگل‌های بهمئی را خاموش کنید / استمداد از مردم و مسوولان

۰
آقای استاندار؛ آتش افتاده به جان جنگل‌های بهمئی را خاموش کنید / استمداد از مردم و مسوولان
کبنا ؛کوه حاتم شهرستان بهمئی در آتش می‌سوزد و خطر نابودی کامل پوشش گیاهی و جانوری، این منطقه را تهدید می‌کند.
بنا بر این گزارش، در چند روز اخیر کوه حاتم شهرستان بهمئی طعمه حریق که با تلاش‌های زیاد مردم و مسوولان خاموش شد، اما دو باره آتش در دل جنگل‌های این کوه زبانه کشید و در حال نابودی مراتع و پوشش جنگلی «کوه حاتم» بهمئی است.
ستاد بحران در فرمانداری بهمئی تشکیل شد، کمبود امکانات و تجهیزات کار را برای نیروهای امدادی سخت کرده است.
اطلاعیه از طرف فرماندار بهمئی
با سلام و سپاس از دغدغه‌ی مردم طبیعت دوست و با فرهنگ شهرستان
در اجرای مصوبات جلسه‌ی ستاد بحران شهرستان (ساعت ۲۲ مورخ 30 / خرداد 97) وسیله‌ی نقلیه، ساعت شش صبح فردا آماده‌ی انتقال داوطلبین است.
مقصد: سولک - پاسگاه محیط زیست.
ضمناً از طرف ستاد بحران استان قول اعزام یک فروند بالگرد برای انتقال تجهیزات داده شد.
همچنین بر اساس تماس‌ها و اطلاعات دریافتی از مسئولین خوزستان از جمله فرماندار محترم بهبهان و بخشدار محترم تشان، تمهیدات ویژه ای برای انتقال نیرو از حوزه‌ی به جک و اعزام بالگرد به منطقه اندیشیده شده است.
عزیزان حتی الامکان کوله پشتی، پارچه جهت پوشاندن صورت، و مواردی مانند آب معدنی، شکلات، بیسکویت و... همراه داشته باشید.
با احترام و سپاس مجدد.
«فرماندار بهمئی»

مجید باقریان از چهره‌های شناخته شده، سیاسی و اجتماعی شهرستان بهمئی با ارسال یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی فوری به وضعیت کوه حاتم شد.

بسم الله الرحمن الرحیم استاندار محترم جناب آقای دکتر احمدی سلام علیکم چند روزی است که آتش به جان طبیعت دیار مظلوم بهمئی و طیبی افتاده و تنها میراث جنگلی این دو ایل شریف را می‌بلعد. نمی‌خواهم به محرومیت‌های تاریخی این سامان اشاره کنم و دلایل مختلف آن را بشمارم اما لازم است تا به نکاتی چند اشاره کنم. اولاً این آتش سوزی دفعته نبوده و قطعاً مقدمات و موخراتی داشته که لازم است نهادهای امنیتی صادقانه وارد عمل شده و بانیان این حرکت را به مردم معرفی نمایند. دوما،  با کمال تاسف در این اتفاق تلخ شاهد مشارکت جامع و اراده همگانی در استان برای حل این معضل نبوده که جای نگرانی فراوان است. چرا نباید تمامی نهادها با تمام امکانات بسیج شده و این آتش را خاموش کنند؟  آیا اگر در شهر دیگری بود همین بود؟ اگر مردم بدون هیچ امکاناتی نبودند چه اتفاقی می‌افتاد؟ سوما،  جناب استاندار،  این جنگلی که می‌سوزد تنها سرمایه دامداران مظلوم دیاری است که بعد از ۴۰ سال از انقلاب نه صنعتی دارند و نه زیرساختی در هیچ زمینه ای...تنها تعدادی دام خریده و در این جنگل‌ها چریده و با این حال امرار معاش می‌کنند...و اکنون دیگر جنگلی هم نیست چرا که در آتش می‌سوزد و مردم بدون امکانات این دیار مظلوم تنها می‌توانند نظاره گر باشند و غمگین با دلی رنجور.... جناب احمدی، جنگل‌های طیبی و بهمئی چونان نخبگانشان می‌سوزند و صدای وا معینای آنان به گوشی نمی‌رسد! اگر احساس می‌کنید دل در گرو اعتلای استان دارید خارج از قومیت مزموم، خود شخصاً به عنوان رئیس کمیته بحران اقدام کنید. در حوادث عارضه شاهد مدیریت بحرانی در شأن نبودیم ُو مدیریتی کارآمد است که در بحران موفق باشد چرا که مدیریت در وضعیت عادی که قابل تقدیر نیست! از شما می‌خواهم آتش افتاده به جان جنگل‌های دیارمان را با ارسال حداقل امکانات خاموش کنید قبل از آنکه باور مردم به شعارهای شما خاموش شود. لازم میدانم از حضرتعالی،  فرماندار محترم و مجموعه عوامل فعال به ویژه مردم مظلوم با دستهای خالی تشکر کنم. مجید باقریان
 
امید می‌رود، همه مسوولان و مردم برای نجات کوه حاتم و جلوگیری از یک بحران زیست محیطی اقدام سریعی انجام دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1