کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان برگزار شد

تفاهم نامه همکاری بین «اتاق بازرگانی» یاسوج و پارک علم و فناوری

30 خرداد 1397 ساعت 13:33

تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد انعقاد شد.


در این تفاهم نامه بر تقویت همکاری‌های دوجانبه برای بهره مندی مستمر از خردجمعی و دانش فنی دانشگاه‌ها، نخبگان و متخصصان پارک علم و فناوری و مراکز رشد برای توسعه فناوری، تولید محصولات استانی با کیفیت و قابل عرضه و رقابت در بازارهای بین المللی و تجاری سازی آن‌ها تاکید شد.
رئیس اتاق بازرگانی استان مجهز شدن به دانش و فناوری‌های روز دنیا برای تجار و بازرگانان و فعالان بخش خصوصی را لازم و ضروری دانست و گفت: اتاق بازرگانی استان تلاش می‌کند در بازارهای بین المللی با استفاده از ظرفیت‌ها، همزیستی مسالمت آمیز، تعامل دوسویه و تنگاتنگ با کشورهای مختلف دنیا زمینه حضور فعالان بخش خصوصی و تجار استان را در بازارهای بین المللی فراهم و در طرف مقابل زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی کشورهای خارجی در استان را فراهم کند.
کیانی خواستار تغییر نگرش و رویکرد در چارچوب‌های سنتی تجارت شد و افزود: تحقق این مهم مستلزم همکاری و روابط متقابل و دوسویه اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری است.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه اتاق بازرگانی ضمن تسهیل روند صدور کارت بازرگانی برای صاحبان شرکت‌های دانش بنیان و فناوران استان زمینه مذاکره حضوری آن‌ها با سرمایه گذاران خارجی را فراهم کرده و این شرکت‌ها را برای تبدیل و عملیاتی کردن ایده‌هایشان تا مرحله تولید حمایت می‌کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان هم این تفاهم نامه را گامی مشترک برای توسعه و گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه با اتاق بازرگانی باهدف کمک به رشد و توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: با شناسایی نقاط مشترک قابل سرمایه گذاری و تولید بین اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری برای تولید علم و عملیاتی کردن ایده‌ها به مرحله تولید و در پی آن تولید ثروت برای رونق اقتصادی استان این تفاهم نامه منعقد شد.
هاشمی افزود: پارک علم و فناوری به همراه بنیاد نخبگان این آمادگی را دارد تا با کمک نخبگان و فناوران برتر متناسب با دانش وفناوری های روز دنیا در تولید، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان فعالان بخش خصوصی را همراهی و کمک کند.
تجاری سازی دستاوردهای فناوری محققان، فناوران و پژوهشگران، تعمیق شناخت جامعه علمی و فناوری استان نسبت به مسائل، نیازها و چالش‌های پیش روی بخش‌های تولیدی صنعت، معدن و کشاورزی عضو اتاق بازرگانی و مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان، تامین و حمایت‌های مالی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان، ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور فعالان بخش خصوصی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان در بازارها و نمایشگاه‌های بین المللی از مفاد مهم این تفاهم نامه بود.
 


کد مطلب: 400890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400890/تفاهم-نامه-همکاری-بین-اتاق-بازرگانی-یاسوج-پارک-علم-فناوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1