تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب : ۴۰۰۸۸۲
در جلسه علنی شورای دهدشت مطرح شد

وعده سرخرمن نظام مهندسی به شورای شهر دهدشت! /نظام مهندسی پول می‌گیرد، خدمت نمی‌دهد!

۳
۰
وعده سرخرمن نظام مهندسی به شورای شهر دهدشت! /نظام مهندسی پول می‌گیرد، خدمت نمی‌دهد!
کبنا ؛عصر امروز جلسه علنی شورای شهر دهدشت با موضوع کاهش قیمت عوارض با حضور اعضا، شهردار، معاون عمرانی شهردار، محاسب عوارض در شورای شهر دهدشت برگزارشد.
سخنگوی شورا در این جلسه اظهار کرد: یکی از معضلاتی که شورای شهر به خصوص در چند ماه اخیر با آن مواجه بود بحث عوارضات و مخصوصاً تفکیک عرصه است.
متاسفانه شهرداری در دوره‌های قبل در بحث تفکیک عرصه سستی به خرج داده است و حق شهرداری را از مالکان اصلی نگرفتند که  شهرداری این دوره از خرده مالکان می‌گیرند که این موضوع فشار بیشتری بر گرده مردم وارد می‌کند!
محمد حسین جمشیدی عنوان کرد: شورای شهر دهدشت از شهرداری انتظار دارد این موضوع رابا کاهش ضرایب یا هر طریق ممکن مدیریت کند!
جمشیدی  خطاب به موسوی معاونت عمرانی شهردار دهدشت گفت: معتقدم از زمان ورود شما در معاونت شهرسازی به نظام مهندسی خیلی لطف داشته‌اید در حالی که نظام مهندسی به هیچ کدام از وعده‌های خودکه در جلسات علنی شورا داده بود عمل نکرده است!
وی ادامه داد: نمی‌دانیم در دوره‌های قبل، شهرداری آیا به طریقی نظام مهندسی را دور می‌زدند یا نمی‌زدند و وضعیت به چه شکل بود که مردم در مورد نظام مهندسی کمتر اعتراض می‌کردند ولی در دوره ما بحث نظام مهندسی زیاد بالا می‌آید که انتظار داریم توضیح دهید و اینکه آیا پیگیری کرده‌اید که نظام مهندسی تاکنون وعده‌های خود را که در شورا داده بود عملی کرده است یا خیر؟

 حد واسط میان شهرداری و مردم هستیم
رییس شورای شهر دهدشت نیز در این جلسه عنوان کرد: ازانجا که شورای شهر برآیندی از رای مردم است باید حد وسط میان مردم و شهرداری باشد.
بالوایه با اشاره به اینکه شورای شهر نماینده مردم و شهرداری است اظهار کرد: در خصوص تفکیک عرصه تا جایی که امکان دارد سخت گیری نکنید و اگر بتوانید مردم را به سمت خود جذب کنید درآمد خودتان هم بیشتر می‌شود.

نظام مهندسیی که پول می‌گیرد، ولی خدمت نمی‌دهد!
آریان پور عضو شورای شهر دهدشت نیز گفت: در خصوص عوارض و نوسازی تا جایی که امکان دارد ضرایب را کاهش دهید تا فشار کمتری بر مردم وارد شود.
وی ادامه داد: به عنوان عضو شورا وظیفه داریم بر نهادهایی حتی دولتی که در ارتباط با مردم هستند نظارت داشته باشیم و معتقدم که نظام مهندسی در بحث نظارت ضعیف عمل می‌کند و حرف مردم این است که اگر شهرداری هزینه ای از ما می‌گیرد حداقل خدمات ارائه می‌دهد ولی چرا نظام مهندسی علی رغم گرفتن هزینه زیاد هیچ گونه نظارتی از ساختمان‌ها ندارند!

سنگینی عوارض بر دوش مردم مربوط به اداره مالیات و دارایی
اسفندیار برخه شهردار دهدشت نیز گفت: اعتقاد من این است که شوراری شهر باید هم دغدغه مردم و هم دغدغه شهرداری را داشته باشند و با توجه به وضعیت اقتصادی این روزهای جامعه و رشد قیمت‌ها این حق را به ما بدهند که به فکر شهرداری باشیم.
در بحث عوارض سعی کرده‌ایم همانگونه که دغدغه خود شورا نیز است جلوی هر گونه چانه زنی، رابطه بازی و فرصت سوزی را بگیریم و یک قیمت مقطوع و یکسان برای همه مردم در نظر گرفته شود که این پایین‌ترین قیمتی است که باید محاسبه کرد و زیر آن تخلف محسوب می‌شود لذا آن بخشی که بر دوش مردم سنگینی می‌کند مربوط به اداره مالیات و دارایی است که بارها از آن‌ها خواسته‌ایم که هوای مردم را داشته باشند!

وعده سرخرمن نظام مهندسی به شورا و شهرداری دهدشت!
معاون عمرانی شهردار نیز در این جلسه اظهار کرد: در شهرداری‌های دوره‌های قبل اسم نظام مهندسی را از پرونده‌های ساختمانی حذف کرده بودند، در حالی که ذیل پروانه و پایان کار نوشته است رعایت مقررات ملی الزامی است و باید حتماً پرونده را برای نظام مهندسی بفرستیم!
موسوی ادامه داد: از این بابت که مردم را موظف به قانون مندی و ساخت و ساز اصولی و مهندسی کرده‌ایم خوشحال هستیم.
نظام مهندسی تعاملاتی با شهرداری داشته است از جمله تخفیف 40 تا 50 درصدی در خصوص طرح‌هایی که در اختیار خودشان است، امادر برخی موارد نیز همکاری نکردند که انتظار می‌رود اعضای شورا نیز در این خصوص با آن‌ها صحبت کند.
وی افزود: نظام مهندسی وعده داده بود لیست مهندسان غائب در شهر را معرفی کند تا نظارت ساختمان مردم را بر عهده نگیرند و از طرفی شناسنامه  فنی و ملکی که 8 سال است برای هیچ کس صادر نشده است تا پایان فروردین ماه صادر کند که این کار رانکرد و تا پایان اردیبهشت ماه فرصت خواست که باز هم در موعد مقرر کار صورت نگرفت و قرار شد تا 15 خرداد ماه صورت گیرد که باز هم عملی نشد و پایان خرداد ماه اخرین فرصتی بود اعلام کردند که این شناسنامه فنی و ملکی را صادر کنند!
موسوی گفت پیش از ما در شهرسازی هرج ومرج بود نظام مهندسی را حذف کرده بودند، چندین برابر هزینه می‌گرفتند اما ما اقدامات خوبی انجام دادیم از جمله یکسان سازی عوارض با توجه به واقعیت و زیربنای ملک فرد، مهندسین را مجبور به ارائه گزارش کرده‌ایم، نصب خودپرداز در شهرداری و تکریم ارباب رجوع و اینکه نیاز به مراجعه به بانک نباشد.

به گزارش کبنا، در نهایت اعضا شورا و شهرداری به توافق رسیدند که در بحث تفکیک عرصه برای گروه اول منازل مسکونی ضریب از 5 به 3 برسد و برای املاک تجاری همین گروه از 7 به 5 برسد. و ضرایب گروه دوم برای ملک مسکونی از 3 به 1.5 و برای ملک تجاری از 5 به 3 برسد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدمجید سعیدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سخنگوی شورای شهر جناب آقای جمشیدی. آقای شهردار و آقایان شورا موضوع جریمه و کمیسیون ماده۱۰۰ رابا تعامل بیشتری با مردم اجرا نکنید چون مردم دشمن شماها نیستند بلکه ولی نعمتان شمایند
Netherlands
اين خبر فاقد ارزش خبرى بود
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با عملکردضعیف هیات مدیره بخصوص مدیری. نظام مهندسی استان و غفلت از خلاف های انجام گرفته در ساخت و ساز در دهدشت شاهد وضعیت اسفبار بدلیل عدم وجود مهندسینی که سالها نه تنها از دهدشت بلکه از استان مهاجرت کرد ه اند ولی بدون از اینکه حتی محل ساختمان مورد نظارتشان را بدانند با. نظام مهندسی از مردم پول میگیرند و هیچ گونه کاری هم انجام نمی دهند .نمیدانم باید به کی مراجعه کنیم؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1