تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۰۰۸۵۵
یادداشت:

«علی اسماعیلی» اصلاح طلبی پاکدست و ثابت قدم

۱۱
۰
«علی اسماعیلی» اصلاح طلبی پاکدست و ثابت قدم
کبنا ؛ متن ارسالی
 
 علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل حوزه ریاست شهرداری کلان شهر تهران معرفی شد این منصب جایگاه کمی نیست و به همین جهت باید خوشحال بود. این خوشحالی هم نباید به جهت هم استانی بودن اسماعیلی باشد بلکه بیشتر باید به آن خاطر باشد که علی اسماعیلی یک اصلاح طلب واقعی و ثابت قدم و پاک دست است.
ثابت قدم بودن و پاک دست بودن عناوینی هستند که در ابتدای انقلاب بخشی از ذاتیات یک مدیر محسوب می‌شدند و هرگز بر آنها تاکید نمی‌شد چرا که پاک دست بودن وظیفه یک مدیر بود اما در سال‌های اخیر و با گسترش صفاتی همچون فرصت طلبی، سهم خواهی و چرخش‌های جریانی این واژگان به محاق رفتند. به‌ویژه در دوره جدید و با برخی جابجایی‌ها در درون دولت و مجلس و خارج از این دو بسیاری از کم کاری‌های کسانی که با نردبان اصلاحات به بالا رفتند به پای اصلاحات نوشته شد.
اینک نیز در آسیب شناسی وضعیت اصلاحات باید همین مسئله را به عنوان یک آسیب بزرگ برشمرد آسیبی که اگر اصلاح نشود و اگر شفاف سازی نشود در رقابت‌های آینده و در مواجهه با رای مردم به مشکل اساسی بر خواهد خورد.
خطری که هم لیست امید را تهدید می‌کند و هم دولت را. دو حوزه‌ای که با شعار اصلاحات و حمایت اصلاح طلبان انتخاب شدند ولی در میانه راه به جهت عدم شفافیت و حضور فرصت طلبان کمتر پیگیر مطالبات و دغدغه‌های حامیان خود بودند.
البته این مسئله به معنای نادیده گرفتن زحمات و دغذعه برخی نیروهای قبلی و توانمند چه در دولت و چه در مجلس نیست. امروز ما از درون همین لیست امید پر ایراد شاهد حضور یک نماینده محبوب و شجاع هستیم و در حالی که برخی‌ها دنبال زد و بند و تحمیل نزدیکان و وابستگان خود در هلدینگ های اقتصادی هستند محمود صادقی تمام قد از حقوق مردم دفاع می‌کند. این موضوع نیازمند مداقه و تامل زیاد و اسیب شناسی اساسی است هر چند ممکن است دیر شده باشد و قانع و توجیه افکار عمومی در کوتاه مدت امکان پذیر نباشد.
با این اوصاف این مقدمه از این جهت اورده شد تا به یک اتفاق مثبت در عرصه مدیریتی کلان کشور اشاره نماییم و آنهم معرفی «علی اسماعیلی» به عنوان مدیر کل حوزه شهرداری تهران است.
کسانی که این شخصیت ملی را می‌شناسند، یقیناً همان ابتدا خواهند گفت کهشان و جایگاه علی اسماعیلی بسیار بالاتر از این منصب خواهد بود و این اتفاق بیش از انکه امتیازی برای اسماعیلی باشد فرصت خوبی برای شهرداری تهران و یک حرکت امید بخش از سوی شهردار این کلان شهر است.
انتخاب اسماعیلی مایه خوشحالی همگان شد نه از این جهت که یک هم استانی به چنین جایگاهی رسید بلکه به این خاطر که یک چهره سیاسی اصیل و پاک دست در این جایگاه قرار گرفت.
شهرداری تهران میراث دار یک دوران سخت و پر از مسئله در دوران زعامت طولانی مدت اصولگرایان است و حتی برخی بر این باورند که نجفی شهردار قبلی قربانی اصلاح همین وضعیت شد. حال حضور افشانی به عنوان یک تکنوکزات با تجربه و امتحان پس داده و حضور علی اسماعیلی مردی که در ثابت قدمی و پاک دستی در میان سیاسیون کشور شناخته شده است می‌تواند نوید بخش روزهای پیشرفت توام با آرامش برای تهران و شهروندان تهرانی باشد.
با این اوصاف نباید خوشحالی از این انتخاب باعث شود فراموش کنیم که حق و شان علی اسماعیلی بیش از این است و باید امیدوار بود که دولت با خانه تکانی که ضرورت این روزهایش برای فرار از بحران فعلی است توجه بیشتری به امثال علی اسماعیلی نماید.

-----------------------------
رضا حسن‌پور
-----------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
United States
بر اساس کدامیک از سوابق ایشان میفرمایید شخصیت ملی؟
Canada
والا هم ای پست زیای بر زیایشه!
Iran, Islamic Republic of
جناب اسماعیلی یک اصولگرای.ت برادر!!! حامی موحد!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک تا زمانی که پست ندارند و دور از دسترس هستند همه پاک دست هستند اما بعد از گرفتن جا و مقام دیگه حداکثر استفاد.را میبرند خیالت راحت فکر اونش را هم کرده اند
بزرگ نما
United Kingdom
بزرگ نمایی فراترازشرایط و شایستگی افراد میتواند ابتدا به خود آنان و سپس به جامعه آسیب برساند.تقاضا دارم چهره ها را لایت رسانه ای نکنید.
ککا
Iran, Islamic Republic of
از نشانه های خوب ایشان همین بس که شما و امثال شما. را بنویسید.
بویراحمد
Romania
افرین بر مهندس افشانی
با اطلاعات به دست امده دهها نفر از همشهریان وی در کهگیلویه به ویژه بهمئی در نوبت پست گرفتن در شهرداری است حتی انقدر به فکر همشهریان خود هست که بنا بر اطلاعات بدست امده مثل اینکه تعدادی از مدیران که تا چند وقت دیگر در استان عزل میشوند ، از همین حالا به دنبال گرفتن پست در شهرداری تهران به کمک جناب معاونین شهرداری تهران هستند
افرین بر غیرت جناب مهندس فقط مواظب باشید یک دفعه در تهران بر علیه لرها کودتا نشود
Iran, Islamic Republic of
كمي .. از واقعيت دارد
دوست
Iran, Islamic Republic of
ایشان آدن خوبیست اما هیپگاه تلفنشو بروی هم استانیها جواب نمیده
Iran, Islamic Republic of
فقط یکی دو سال صبر کنید بعد شخصیتهای .چطور مشخص می شوند!!! شخصیت واقعی کسی است که در مرکز علمی معتبر آموزش دیده باشد، سوابق اجرایی موفق با معیارها و شاخصها نه تعاریف .ی داشته باشد. دید اینده نگری و کلان داشته باشد. از این شخصیتهای قهرمان روزانه در رسانه ها می بینیم. خدا بداد تهران برسه
Iran, Islamic Republic of
تو رو خدا هی نگید اصلاح طلب
بگویید استمرار طلب
۲۰ سال پیش از دوم خرداد ۷۶ که امدند ، گفتند که مسئله ورود بانوان را به استادیوم حل میکنیم ، بعد به ۲۰ سال هنوز .......
فقط به دنبال اشغال پست و ریاست خودشان هستند . همین
مردم هم که ول معطل هستند ..
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1