تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۰۰۸۵۱
در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در استان

۰
برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در استان
کبنا ؛دوشنبه 23 / خردادماه 97 شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان و با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد.
 علی‌محمد احمدی در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشست‌های شورای آموزش و پرورش بستری فراهم شود که فرزندان استان در سطوح مختلف در پایه‌های رسمی، اوقات فراغت، فضای فیزیکی و سایر حوزه‌ها به استاندارد لازم دست پیدا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وضعیت استان در سرانه آموزشی و سایر حوزه‌ها رو به رشد است و از همه دستگاه‌ها می‌خواهم همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند و با مطالعه تمام مصوبات شورا به این حوزه مهم کمک کنند.
وی عنوان کرد: خوشبختانه وزارت کشور در چند سال اخیر خود را محدود به مسائل سیاسی و امنیتی نکرده بلکه شاخص‌های عملکرد استان‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که در همین راستا شورای آموزش و پرورش استان جزء شورای‌های خوب بوده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تدوین کتاب برای نوآموزان در مقطع پیش دبستانی گفت: اگر در این حوزه تولید محتوای خوبی انجام بگیرد سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گرفته که اهمیت آن قابل مقایسه با کارخانه سیمان و پل بشار و تصفیه خانه نیست.
وی سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش را مهم دانست و بیان کرد: اگر در شورای فنی و یا شورای برنامه‌ریزی نشستیم و پول پاشی کردیم به این معنا نیست که جلسات شورای آموزش و پرورش مهم نیست، نشست‌های شورا مهم است و در تمام جلسات حضور پیدا می‌کنم.
وی افزود: همه دستگاه‌ها جدیت به خرج دهند تا این فرصت را به همه فرزندان استان دهیم که بتوانند از امکانات کافی برای کسب مهارت برخوردار شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خوشبختانه وزارت کشور در چند سال اخیر خود را محدود به مسائل سیاسی و امنیتی نکرده بلکه شاخص‌های عملکرد استان‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بر این اساس، شورای آموزش و پرورش استان ما جزء شورای‌های خوب کشور در زمینه برگزاری جلسات بوده است.
وی با بیان اینکه در دین ما بر روی دانش، اطلاعات و یادگیری مهارت تأکید خاصی شده است، گفت: البته برخورداری از مدرک به معنای سواد نیست اما تحقق حداقل‌های آموزشی می تواند پیش زمینه‌ای برای دستیابی به آموزش‌های لازم باشد.
برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در استان/ ایجاد ۱۶ مرکز یادگیری
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی در استان خبر داد.
 هادی زارع پور ظهر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: این برنامه در سال ۹۷ و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
زارع پور با بیان اینکه هدفگذاری برنامه عملیاتی سواد آموزی برای سال تحصیلی ۹۷-‌۹۸ تصویب می شود، گفت: میزان باسوادی در استان با تحقق برنامه ها در گروه سنی۱۰ تا ۴۹ سال در سال ۹۵-۹۶، در استان رشد داشته و به  ۹۲.۷ رسید.
زارع پور همچنین از افزایش درصد با سوادی در استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌طی سال ۹۶-۹۷ درصد باسوادی در استان به ۹۳.۳ افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه پایین ترین نرخ با سوادی استان را دارد، ابراز داشت: طرح انسداد مبادی بی سوادی در استان اجرایی می شود و افزایش پوشش تحصیلی نیز از دیگر اهداف مورد نظر است.
زارع پور افزود: در حوزه سواد آموزی هدفگذاری پوشش دو هزار و ۶۵۵ نفر در سال ۹۷- ۹۸ اجرایی می شود.
وی تصریح کرد: همچنین در بخشهای انتقال و تحکیم نیز به ترتیب پوشش یکهزار و ۱۴۳ ‌و یکهزار و ۸۳۸ نفر محقق خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در بخش توانمند سازی نیروی انسانی نیز هدفگذاری یکهزار و ۳۷۹ نفری انجام شده است و هدفگذاری برای ایجاد و استمرار مراکز یادگیری نیز ۱۶ ‌مرکز خواهد بود.

تحقق چالش شهر پاک با محوریت دانش آموزان/ لزوم سرمایه گذاری آموزشی
شهردار یاسوج از تحقق چالش شهر پاک با محوریت دانش آموزان خبر داد.
نستهن مقدم در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: این چالش در قالب سوال پژوهشی مطرح شد و مقالات و آثار مختلفی در قالب این طرح دریافت شد.
مقدم با بیان اینکه تجلیل از نفرات برتر نیز عملیاتی خواهد شد، ابراز داشت: تفکیک زباله یکی از محورهای مورد نظر این چالش بود که ورود دانش آموزان به این حوزه از جمله موارد تحقق یافته در این بخش است.
شهردار یاسوج با تاکید بر پرورش دانش آموزان قانومند، اخلاق مدار با پوشش مباحث زیست محیطی، توسعه و نظم شهری، گفت: هزینه کرد در این حوزه را سرمایه گذاری می دانیم و پرورش دانش آموزان به عنوان شهروندان قانومند و حساس به نظم شهری در راستای آگاهی بخشی و فرهنگسازی ضروری است.
مقدم پرورش شهروند خوب را نیازمند سرمایه گذاری آموزشی دانست و گفت: این موضوع را هزینه کرد نمی دانیم و خروجی این حوزه از هزینه های بعدی جلوگیری می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1