کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با بانوان اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کنایه‌های معنادار «پرواز»؛ در برابر زیاده‌خواهی‌ها و باج‌خواهی‌های به نام مردم‌سالاری، خواهم ایستاد

28 خرداد 1397 ساعت 19:58

البته با تمام وجود در برابر زیادی خواهی هایی که به نام مردم‌سالاری و یا هر شعار ارزشمند دیگری انجام می‌پذیرد، ولی در حقیقت در پی مردم سواری و یا باج گیری می‌باشد خواهم ایستاد. تا می‌توانم اجازه‌ی دست‌درازی به حقوق مردم نخواهم داد و با تمام توان از برنامه‌های استاندار محترم در استان دفاع خواهم کرد و قول می‌دهم که مدافع حقوق همه‌ی هم استانی‌های عزیزم به‌ویژه بانوان محترم باشم.


«سید علی پرواز» مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز مدیریتی خود با بانوان فعال سیاسی اصلاح‌طلب استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
 سخنان «علی پرواز» در دیدار با بانوان فعال سیاسی اصلاح‌طلب کهگیلویه و بویراحمد در ادامه می‌آید:
 به‌زعم بنده جامعه‌ای توانمند است که بانوان توانمندی داشته باشد، اگر نتوانستیم در جامعه‌ای مدیران توانمند خانم داشته باشیم، یعنی آن جامعه ازنظر پویایی و توانمندی با مشکلاتی روبرو است.
با محدود کردن سهم مدیریتی بانوان مخالفم، هرکجا و به هراندازه بانوان توانمندی وجود داشته باشد، باید از ظرفیت مدیریتی آن‌ها استفاده کرد. با منحصر نمودن حضور سیاسی بانوان در احزاب خاص و تک جنسیتی چندان موافق نیستم که بانوان باید دوشادوش مردان در فعالیت‌های سیاسی، حزبی و اجتماعی حضور مؤثر داشته باشند. این‌که تفکیک‌هایی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ایجاد می‌شود سرآغاز خیلی از بدبختی‌هاست درصورتی‌که خیلی از احزاب را داریم که بانوان توانمندتر از آقایان فعالیت می‌کنند.
جمهوریت و دموکراسی جنسیت نمی‌شناسد، هم دموکراسی و هم جمهوریت برای اعتلا، به حضور همه اقشار و افراد نیاز دارند. کسانی که جمهوریت و دموکراسی را جنسیتی می‌دانند با مبادی، مبانی و مفاهیم جمهوریت و دموکراسی آشنایی ندارند.
اصلی‌ترین نسخه برای ارتقای سطح فعالیت‌های سیاسی در استان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ گفتگو است که در دهه‌های اخیر به خاطر فقدان گفتگو در تحولات جامعه هزینه‌های گزافی داده‌ایم، بنا بر این اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه بنده در دفتر سیاسی استانداری کمک به‌ نهادینه نمودن فرهنگ گفتگو است. انجام پذیرفتن گفتگو در جامعه با موانع معرفتی، فرهنگی و عینی مواجه است که به‌موقع به این موانع خواهم پرداخت.
باید تلاش کنیم که فرهنگ گفتگو را هم در سطح افقی و هم در سطح عمودی جامعه گسترش دهیم و برای این منظور دست یاری به سمت همه‌ی افراد، احزاب، موافقین و مخالفین دراز می‌کنم و امیدوارم که این دست را به گرمی بفشارند.
به‌منظور کمک به فرهنگ گفتگو هم باید ساختارهای ذهنی را تحت تأثیر قرار داد و هم اینکه ساختارهای عینی مناسب و متناسب تأسیس نماییم، برای تحت تأثیر قرار دادن ساختارهای ذهنی باید کار فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی کرد.
یکی از ساختارهای عینی مؤثر برای پیشبرد فرهنگ گفت‌وگو وجود بسترهایی همچون خانه احزاب، خانه تشکل‌ها و... هست. که تلاش خواهیم کرد خانه احزاب با همت احزاب فعال در استان راه اندازی شود.
در باور برخی از اندیشمندان آگاهی جوهره و ماهیت وجود آدمی را تشکیل می‌دهد. به تعبیر زیبای مولانا «هرکه او آگاه‌تر، با جان‌تر است» باید تلاش کنیم که آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی در سطح جامعه ارتقا پیدا کند. هر جا که شعله‌ی آگاهی کم‌فروغ‌ باشد، استبداد شکل می‌گیرد و هرجایی که آگاهی حضور فعالی در ذهن و ضمیر فرد و جامعه نداشته باشد سیاسی‌کاری و فریب‌کاری گسترش می‌یابد.
دموکراسی دو وجه دارد: وجه فرهنگی و وجه سیاسی. وجه سیاسی دموکراسی باید در خدمت وجه فرهنگی آن باشد که متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که وجه فرهنگی دموکراسی در جامعه ما کنار گذاشته‌شده و وجه سیاسی آن‌هم به رفتارهایی سطحی، نسنجیده و کاسب‌کارانه تقلیل پیداکرده است که باید کمک کنیم وجه سیاسی دموکراسی به استاندارد خود برسد و در خدمت وجه فرهنگی آن قرار گیرد.
قانون اساسی جمهوری اسلامی مبین ضابطه‌های مدیریت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی قضایی و امنیتی است، که اگر اصول قانون اساسی در جامعه ما به‌درستی نهادینه شود، بسیاری از چالش‌های غیرضرور جامعه کاهش می‌یابد؛ اصول درخشانی در قانون اساسی وجود دارد که کرامت ذاتی انسان، حقوق ذاتی او، آزادی او و... را مورد تأکید قرار داده است که متأسفانه برخی از صداها و نواها با نادیده انگاشتن این اصول درخشان، مبدا و مبدع چالش‌های بسیاری در جامعه شده‌اند، ازاین‌رو در حوزه سیاسی شعار ما این است: اجرای بدون تنازل اصول قانون اساسی.
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پست مدیریتی سیاسی خود بیان داشت: خدا می‌داند که برای آمدنم به هیچ فرد، گروه یا صاحب‌منصبی آویزان نشده‌ام و برای ماندنم نیز آویزان نخواهم شد. باوجود ارتباطات گسترده و البته مؤثری که دارم، هیچ‌گاه برای مناصب اداری و اجرایی به احدالناسی نه متوسل شده‌ام و نه متوسل خواهم شد، البته الآن که در این مسئولیت قرار گرفته‌ام، به حول و قوه الهی و پشتیبانی قانون و حمایت‌های استاندار محترم و معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری از تمام ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی خود، برای پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید در استان نهایت استفاده را خواهم داشت.
برای دفاع از حقوق مردم و گره‌گشایی از مشکلات موجود با همه‌ی گروه‌ها، جریان‌ها، افراد ذی‌نفوذ و نهادهای قوای دیگر نظام در استان ازجمله نمایندگان محترم مجلس تعامل هدفمند و روشمند خواهم داشت.
البته با تمام وجود در برابر زیادی خواهی هایی که به نام مردم‌سالاری و یا هر شعار ارزشمند دیگری انجام می‌پذیرد، ولی در حقیقت در پی مردم سواری و یا باج گیری می‌باشد خواهم ایستاد. تا می‌توانم اجازه‌ی دست‌درازی به حقوق مردم نخواهم داد و با تمام توان از برنامه‌های استاندار محترم در استان دفاع خواهم کرد و قول می‌دهم که مدافع حقوق همه‌ی هم استانی‌های عزیزم به‌ویژه بانوان محترم باشم.


کد مطلب: 400849

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400849/کنایه-های-معنادار-پرواز-برابر-زیاده-خواهی-ها-باج-خواهی-های-نام-مردم-سالاری-خواهم-ایستاد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1