تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۰۰۸۲۲
در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

اختلافات مانع برگزاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها می‌شود / طلاق توافقی در جامعه بیداد می‌کند

۳
۰
اختلافات مانع برگزاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها می‌شود / طلاق توافقی در جامعه بیداد می‌کند
کبنا ؛رضا دهبانی پور ظهر امروز در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی که با حضور استاندار، امام‌جمعه شهر یاسوج و مدیران دستگاه‌های عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان در ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در شهرستان‌ها برگزار کردند.
دهبانی پور افزود: برگزاری جزء خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله، تجلیل از بیش از 300 فعال قرآنی و تفسیر قرآن و سوگواری ارتحال امام خمینی (ره) در این ایام مبارک اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته اتاق فکر فرهنگ ارشاد اسلامی استان با حضور چهره‌های شاخص جامعه شناسان و روانشناسان برگزار شد، گفت: نسل‌های امروز حفاظت از محیط‌زیست حق بشریت می‌دانند و از آن مرتب صحبت می‌کنند که لطمه به محیط‌زیست نسل‌های آینده را تهدید می‌کند، از طرفی دستگاه‌های فرهنگی استان وظیفه ‌دارند به این موضوع در قالب شعر، فیلم و مستند بپردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسئله قانون‌گریزی در ادارات و جامعه، افزود: تنها برخی از مردم و شهروندان نیستند که قانون‌گریزی می‌کنند و یا خواستار مقابله با آن هستند، بلکه گاهی دستگاه‌های اجرایی دست به قانون‌گریزی می‌زنند که این ادارات دولتی باید در قانون‌مداری پیش قدم باشند.
دهبانی پور گریزی به آسیب‌های اجتماعی زد و گفت: اعتیاد، هنوز هم یکی از آسیب‌های جدی جامعه محسوب می‌شود که در استان در حال ‌توسعه کهگیلویه و بویراحمد این مقوله روز به روز در حال افزایش است به طور مثال فرزند مادرش را به دلیل داشتن اعتیاد به مواد مخدر می‌کشد.
وی بابیان اینکه اعتماد عمومی سرمایه یک جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه بی‌اعتمادی در جامعه ما وجود دارد.
این مسوول اضافه کرد: طلاق توافقی در جامعه بیداد می‌کند که در رابطه با طلاق افراط‌ و تفریط‌های فراوانی وجود دارد و نظر دیگری را در جامعه رقم می‌زند.
وی اضافه کرد: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد است که فیلم‌سازان برای تهیه فیلم کوتاه و مستند باید از صاحب‌نظران، جامعه شناسان و روانشناسان شاخص بهره بگیرند.
دهبانی‌پور با اشاره به اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار برای ساخت فیلم در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان ابراز کرد: اتاق فکری شورای فرهنگ عمومی با حضور کارشناسان جامعه شناسی و علوم اجتماعی با هدف تعیین اولویت تشکیل و بحث و بررسی لازم صورت گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از 300 فعال قرآنی و برگزاری سوگواره شعر حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: اعتیاد یکی از آسیب‌های جدی جامعه بوده به گونه‌ای که در کهگیلویه و بویراحمد با ساختار قبیله‌ای فرد معتادی حتی از کشتن مادر خود دریغ نمی‌کند.
دهبانی پور گفت: به مناسبت دهه کرامت برنامه‌های متنوعی از جمله آئین‌های نمایشی و شبیه‌خوانی و مسابقه کتاب رضوی در مرکز استان و سایر شهرها برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین در این ایام جشن‌های عمومی با مشارکت کانون‌های مساجد در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عدم برگزاری شورای فرهنگ عمومی در سایر شهرستان‌ها به دلیل اختلاف سلیقه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها به دلیل اختلافاتی که گاهاً بین اعضای شورای فرهنگ عمومی و ائمه جمعه وجود دارد، برگزار نمی‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: روسای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نمایندگان شورای فرهنگ عمومی استان در شهرستان‌ها هستند، نباید به اختلافات دامن زده شود که از آن‌طرف گله‌مند شوید، چرا به مسائل فرهنگی توجه نمی‌شود، از ائمه محترم جمعه و مسوولان می‌خواهم اختلافات را کنار بگذارند چرا که ما با هر کسی که مانع تراشی کند، برخورد خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ارشادی
Iran, Islamic Republic of
آقای دهبانی از بدنه ارشاد وفرهنگی نیست متاسفانه با کار آشنایی خوبی ندارد
Denmark
احسنت بر جناب آقای احمدی
منصف
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در استان ما طمع به پست و قدرت جلوی چشم افراد سست ایمان را میگیرد.
از فعالیتهای مدیر کل ارشاد میتوان فهمید که در طول حیات اداره فرهنگ استان مدیری با این تجربه و کارایی بخود ندیده است . خدایی خیلی فعال است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1