تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۸
کد مطلب : ۴۰۰۷۹۹
کبنا بررسی کرد

اراضی ملی «سروک» بویراحمد کی از دست سودجویان خارج می‌شود(+اسامی)

۵
۰
اراضی ملی «سروک» بویراحمد کی از دست سودجویان خارج می‌شود(+اسامی)
کبنا ؛
رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان منابع طبیعی (17 خرداد 93) «پدیده زمین خواری» و اخیراً کوه خواری و ساخت و ساز در ارتفاعات را از دیگر مسائل «رنجآور» و «اسف‌بار» دانستند و تأکید کردند: باید در قانون، اینگونه اقدامات جرم تلقی شوند و افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و اگر  در دستگاهها نیز کوتاهی انجام گیرد، باید با عوامل این کوتاهی هم بشدت برخورد شود.
به گفته یک مسوول استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مکان‌های با ارزش شهرستان‌های دنا و بویراحمد توسط سودجویان تصرف شده است. در شهرستان بویراحمد شمال شهر یاسوج، منطقه دهنو، سروک و به صورت سرتاسری از پلیس راه یاسوج-شیراز تا پلیس راه یاسوج-اصفهان تصرف شده است.
اراضی در محدوده پلیس راه اصفهان، محدوده سپیدار، سرگچینه، منطقه سرنجل‌کل، محدوده روستای ده‌برآفتاب سی‌سخت و تل سیاه در سال‌های گذشته مورد تصرف سودجویان قرار گرفته که برای رفع تصرف این اراضی نیاز به همکاری دستگاه‌ها است.
 این مسؤول در خصوص منطقه تل سیاه سی‌سخت گفت: این منطقه به دلیل وجود جنگل‌های انبوه به تل سیاه معروف بود اما تصرفات و زمین‌خواری اراضی باعث از بین رفتن این جنگل‌های انبوه شده و باید گفت تل سیاه به تل کچل تبدیل شده است.
 وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی در تغییر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی دخیل هستند، تصریح کرد: در جلسات کارگروه مبارزه با زمین‌خواری دستگاه‌ها از رفع تصرفات خبر می‌دهند در حالی که رفع تصرف اراضی کشاورزی و ملی باید مستند و مستدل باشد و گزارشی قابل قبول است که مستند باشد. در منطقه سرگچینه دو سال قبل 100 هکتار تصرف شده اما هیچ اقدامی در این خصوص نشد، امسال هم خیلی از مکان‌ها و اراضی توسط سودجویان تصرف شد.
بر اساس پیگیری سایت خبری کبنا نیوز، در منطقه سروک افراد زیادی (بیش از 60 نفر) به نام‌های (ع)، (ق)، (الف)، (م) (م)، (ک)، (ن)، (م)، (ن)، (ح) (خ)، (ع)، (ب)(ح)، (ن، (ک)، (ح)، (ن)،(ع، (پ) و... که هر کدام در متراژهای زیاد و متفاوت از قبیل 2900، 3590، 200، 350، 2300 و ... زمین‌های را تصرف کرده‌اند و متأسفانه هنوز زمین‌ها و اراضی ملی از دست آنها خارج نشده است که امید می‌رود با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری هر چه زودتر با سوء استفاده کنندگان برخورد قاطع‌تری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
چه تصرفی ، مردم زمین خرید کردن
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت هیچ
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تبریک به نماینده محترم وروسای ادارات کارآمدش درمنابع طبیعی -راه -آب-و....
United States
جناب کبنا اولا باید اراضی سروک را از سایر اراضی جدا کنید اراضی سروک زمین خصی اشخاص بوده که عده ای فرهنگی در سالهای گذشته اندوخته چند ساله خود را صرف خرید این زمینها کردند و هیچ گونه اراضی ملی نبوده و دوما شما که انسان بلند نظری هستی کمی هم از شیراز تا اردکان را ببین آیا فضای خالی می بینی اون وقت این تنگ نظریها را ببینید تو را به فاطمه زهرا آبروی سایت را دست تنگ‌نظریهای عده ای معدود که تا نوک بینی خودشان را بیشتر نمی بینند قرار نده . اگه بهت بگم اون کسی که این اطلاعات غلط را به شما داده خودش دنبال باج گیری از افراد هست
سروکی
Iran, Islamic Republic of
باسلام نمیدانم از کجا شروع کنیم از شورای سروک که یکی از دیگری .ه تمامی کارهایی که در سروک انجام گرفته تماما سلیقه ای و . است مثلا همین چندتا سرعت گیری که در سروک زدند یکی رو جلو خونه دکتر نظری ، بعدی جلوی مغازه برادر دهیار ، ..... یا قرار بود خیابان اصلی سروک 45 متری احداث شود . منزل یکی از اعضای شورا آقای . در حریم 45 متری واقع بوده الان برا اینکه جلوی این کار رو بگیرند .ر به طور شبانه روزی در جلوی منزل ایشان شروع به جدول گذاری کنند که مثلانمیشود 45 رو اجرا کنیم . به قول شاعر هر چه. نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1