تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۴۰۰۷۶۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

عدالت، در حقوق بشر اصل بنیادین است

۰
عدالت، در حقوق بشر اصل بنیادین است
کبنا ؛قرآن بهترین راه رسیدن به کمالات انسانی است
همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان مراسم تجلیل از ۵۰ فعال فرهنگی در عرصه‌های قرآنی، هنری، مذهبی و حتی تجسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
  امام جمعه شهر سی سخت به لزوم توجه به برنامه‌های قرآنی در برنامه‌ها و جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: قرآن یک نور است که انسان را به سمت روشنایی و کمال راهنمایی می‌کند و بهره بردن از نور قرآن باعث افزایش بصیرت در جامعه می‌شود.
 حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد به توطئه‌های نرم دشمن در جنگ نابرابر نرم در عرصه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز دشمن می‌کوشد با استفاده از ابزار جنگ نرم منویات جامعه را به حاشیه ببردو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی که دشمن بر آن مصر بوده و بر آن دست گذاشته است همین قرآن است.
 وی قرآن را کتاب الهام بخش روح مؤمن و انسان دانست و گفت: قرآن هیچ موقع باعث خستگی نمی‌شود بلکه قرآن است که انسان را به سمت کمالات راهنمایی می‌کند.
 امام جمعه مرکز شهرستان دنا به اجرایی بیشتر برنامه‌های فرهنگی و از جمله برنامه‌های قرآنی در جامعه اشاره داشت و گفت: متأسفانه امروز یک لجام گسیختگی در جامعه پدید آمده که این موضوع برگرفته از بی بصیرتی و هجمه دشمن در خانواده‌ها است که می‌طلبد با برنامه بیشتر در زمینه فعالیت‌های قرآنی جامعه را از این توطه ها آگاه کرد. 
مصباح نژاد به اظهار نظرهای نوسیندگان مطرح غربی از جمله گوته در مورد قرآن اشاره داشت و افزود: همانگونه که می دانید برخی ازمفسران و نوسیندگان مبتکر غربی نظرات زیادی در مورد قرآن این کتاب الهام بخش دارند که می‌تواند از آن جمله به گوته اشاره کرد.
 وی ادامه داد: این نویسنده در مطلبی گفته است ما غافل از کتابی بزرگ هستیم که برخی روشنفکران و روشنگران غربی نمی‌خواهد مردم آزاده جهان به آن دست پیدا کنند که این نشان از عظمت و عزت این کتاب بزرگ جهان اسلام در بین مردم جهان دارد.
 لازم به ذکر است در پایان این مراسم از فعالین حوزه‌های مختلف فرهنگی شهرستان دنا تجلیل به عمل آمد.
 
  انسانی که اندیشه‌اش قرآنی باشد همواره بیدار است
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در ویژه برنامه «شبی، شعری، شهیدی» که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرا برگزار شده بود، فرهنگ را زیر بنای توسعه جامعه خواند و اظهار داشت: از دغدغه فرهنگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکر می‌کنم که تلاش‌های خوبی در زمینه مسائل فرهنگی دارد.
 
امام جمعه دهدشت، همچنین عملکرد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را قابل تقدیر دانست و گفت: حسینی، گفت: اگر محور کارهای ما اخلاقی باشد همه چیز درست می‌شود.
 وی، با بیان اینکه زندگی ما باید به سمت و سوی بیداری عقلی جریان داشته باشد، تصریح کرد: جهل و جهالت انسان را به نابودی می‌کشاند.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه، افزود: ممکن است عده‌ای به ظاهر بیدار هم باشند اما فعالیت آن‌ها در مسیر جهالت و فکر و اندیشه آن‌ها از محور وحی و انسانیت به دور باشد.
 به گفته حسینی، انسانی که اندیشه‌اش حول محور قرآن باشد اما خوابش هم مصداق بیداری است.
 
 تجلیل از ۵۰ فعال فرهنگی در عرصه‌های قرآنی، هنری و تجسمی برگزار شد.
فرهاد ناصری گفت: همزمان با آخرین روزهای ماه مبارک رمضان مراسم تجلیل از ۵۰ فعال فرهنگی در عرصه‌های قرآنی، هنری، مذهبی و حتی تجسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا در این مراسم با گرامی داشت ماه مبارک رمضان و تسلیت دوباره به مناسبت سانحه هوایی پرواز تهران به یاسوج افزود: کار فرهنگی زیبا و زببنده به گفته رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف اداره ارشاد و اسلامی است که در این زمینه این نهاد کارهای بزرگی را در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی در دست اقدام دارد.
 وی به تجلیل از ۵۰ فعال فرهنگی شهرستان دنا در زمینه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های قرآنی، هنری و انجمن‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا سعی کرده در این مدت با برگزاری برنامه‌های کیفیتی روح تازه ای را در کالبد برنامه‌های فرهنگی این شهرستان بدمد.
  
 پایان کار نمایشگاه علوم قرآنی کهگیلویه و بویراحمد با ۲۰۰ میلیون تومان فروش و ۱۵ هزار بازدیدکننده
جان‌محمد خوب‌پور از معاونت قرآن به خصوص دفتر تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت حمایت ویژه از نمایشگاه قرآنی یاسوج تقدیر و تشکر کرد.
 
وی شعرخوانی ویژه شب قدر و کتابت قرآن ۲۱ رمضان و تجلیل از ۹۰ نفر هنرمند کاتب (خوشنویس)، فعال قرآنی و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در دهدشت و همچنین تجلیل و ضیافت افطاری در چرام را از برنامه‌های در دست اجرا همزمان با جشن رمضان اعلام کرد.
 رئیس دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن نو را از برنامه‌های جانبی نمایشگاه قرآن یاسوج برشمرد و عنوان کرد: امروز اختتامیه نمایشگاه است.
 خوب‌پور با اشاره به آسیب شناسی درخصوص نمایشگاه علوم قرآنی یاسوج، بیان کرد: سال گذشته نمایشگاه در مرکز شهر و در یک فضای بسته برپا شده که استقبال چندان مطلوب نبوده و امسال بنا بر این شده که نمایشگاه در پارک‌ها و جایی که پاتوق عموم است برگزار شود که اکنون استقبال فوق‌العاده بوده است. 
وی در ادامه اضافه کرد: سال آینده در نمایشگاه علوم قرآنی دستاوردهای مؤسسات قرآنی استان به نمایش گذاشته می‌شود و استفاده از ناشرین متعدد و جلسات تخصصی قرآن در دستور کار است.
  
 همه اندیشه امام علی (ع) در راستای عدالت بود
رضا دهبانی پور با تقدیر از عوامل اجرایی جشن‌های رمضان در استان گفت: از اینکه برای اعتقادات خود ارزش می‌گذارید و چنین جشن‌هایی را برگزار می‌کنید و دور هم جمع می‌شوید تشکر می‌کنم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه علی مظهر عدالت است عنوان کرد: علی (ع) دارای آرمان‌هایی است کنش و فعل و رفتارش به گونه ای است که می‌شود درمورد ان کتاب‌ها نوشت. 
وی افزود: اگربه نهج البلاغه علی (ع) مراجعه کنیم کارها و فعل‌ها تذکراتی و عملکردهایی را می‌بینیم که درراستای تحقق عدالت می‌باشد.
 دهبانی پور یاداورشد: عدالت، اصل بنیادینی هست در حقوق بشر، حتی بیشتراز آزادی چراکه اگر آزادی را بعنوان یک اصل بنیادین متفکران نگاه دارند دارای قیوداتی می‌باشد.
  مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ازادی مطلق نداریم، آزادیان گونه که حریم دیگران رارعایت شودمدنظراست پس انسان ازاداست مادامی که به ازادی دیگران خدشه ای وارد نکندودر چارچوب قانون وپ بامکتب حیات بخش اسلام ارج گذاشته است مورد نظرمی باشدوعلی (ع) در نهج البلاغه به این ازادی هم ارج نهاده است.
 وی عنوان کرد: عدالت بدون قید وبندو هرچه شد یرتر باشد مطلوب تراست.
 مدیرکل ارشاداسلامی اظهارکرد: جامعه دینی مابرگرفته ارعناصرعدالت وآزادی حقوق انسان پاگرفته است.
  دهبانی پوریاداورشد: اگرمی خواهیم جامعه دینی داشته باشیم سرخط وسرلوحه ان بایداجرای عدالت باشدوبرای تحققان بایدگام های بلندی برداریم.
 وی افزود: باتحقق انقلاب موانع ومشکلات عدیده ای روبه رو شده‌ایم وبزرگترین موانع جنگ هشت ساله بودکه دشمنان به انواع مختلف برای این انقلاب چالش به وجود اورندوهربارهم شکست خوردند.
  دهبانی پور به جنگ عراق وکویت اشاره وعنوان کرد: دلیل حمله عراق به کویت این بود که عرب‌ها نبایدبدهی ها که در جنگ هشت ساله خرج کرده اندرا پس بگیرند.
 مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: شرایط امروز خیلی حساس هست وباتوجه به سخنان اخیر رهبرمعظم انقلاب به وحدت وهمدلی ویکپارچگی نیازداریم هرچنداسیب هایی ماراتهدیدمی کندواین آسیب‌ها باوحدت ویکدلی ازبین خواهدرفت.
  دهبانی پور به خروج امریکا ازبرجام هم اشاره وگفت: خروج امریکاازبرجام وماندن اروپایی‌ها نبایدخوشبینانه نگاه کنیم واروپایی ها درقطاری که امریکابه راه می اندازندسوارخواهندشد.
 وی به فعالان فرهنگی وکانون های مساجدگفت: مردم را آماده وباوحدت وهمدلی برای یک امتحان دیگراماده باشیم.
  در ادامه این مراسم از فعالان فرهنگی وقرآنی وشاعران ومسئول کانون‌های فرهنگی وهنری مساجدتجلیل شد. 
اجرای برنامه شعرخوانی و قرائت قران توسط قاریان برجسته از دیگر برنامه‌های این ویژه برنامه قرآنی بود.
  
 ارزش ماه رمضان به خاطر قرآن است
سید نورالله افشار گفت: ارزش ماه رمضان به خاطرقرآن است چراکه قرآن درماه رمضان نازل شده است وارزش ما انسان‌ها به اندازه ای است که قرآن در مانفوذ کرده است.
 
حجت السلام و المسلمین افشار اظهارکرد: هرچقدراخلاق ورفتارماقرانی باشدنزدخداوندازازرش والاتری برخودارهستیم.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اینکه هرکتابی با یک بارخواندن جاذبه‌اش ازبین خواهدرفت اماقرآن آنقدر جاذبه دارد که در هرقرنی صدها مفسردست به تفسیر می زندند اما به کل قرآن دست پیدا نمی‌کنند. 
خطیب جمعه چرام به مشکل دنیای اسلام اشاره وعنوان کرد: مشکل دنیای اسلام در حال حاضردوری از قرآن است چراکه اگردنیای اسلام به قرآن چنگ می‌زد وجامعیت اقلیت یهود نمی توانستندجامعه مسلمان رادرغزه وفلسطین لبنان با مشکل مواجه بکنند.
 وی گفت: قرآن بایدبعنوان راهنما و اما م درزندگی شخصی واجتماعی باشد تا مشمول دعای پیامبراسلام قراربگیریم.
 
 شاهد توسعه فعالیت‌های قرآنی کهگیلیویه وبویراحمد هستیم
رضا دهبانی پور در آئین تجلیل از فعالان عرصه قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که با حضور آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه و استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد گفت: فعالیت‌های قرآنی کهگیلویه وبویراحمد به نسبت گذشته شتاب بهتری گرفتند و برنامه‌های قرآنی در سراسر استان فعال می‌باشند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی استان را هم اکنون شاهد هستیم گفت: هفته قرآن و عترت و جشن رمضان برنامه‌های متعدد قرآنی را رادر استان ایجاد کردند. 
وی افزود: نمایشگاه علوم قرآنی هشتم خرداد در شهر یاسوج گشایش یافت و در مدت چند روز برگزاری، مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استقبال خوب مردم از این دوره نمایشگاه در ماه مبارک رمضان گفت: در این نمایشگاه، جدیدترین کتب و نرم‌افزارهای قرآنی با تخفیف ۵۰ و ۷۰ درصدی در اختیار علاقمندان و بازدید کنندگان از این نمایشگاه قرار گرفت.
 وی بیان کرد: نشست‌های تخصصی قرآن و عترت، کارگاه خوشنویسی، ایستگاه قرآن بخوان، ایستگاه نقاشی کودک، محافل انس با قرآن، دوره‌های تفسیر قرآن و مسابقات رادیویی قرآنی از دیگر برنامه‌های نمایشگاه علوم قرآنی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد است.
 این مسؤول به اختصاص ۴۰ میلیون تومان یارانه (بن خرید) به نمایشگاه علوم قرآنی شهر یاسوج خبر داد و افزود: ۸۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۵ غرفه در این نمایشگاه وجود دارد و ناشران از استان‌های قم و تهران انتشارات خود را عرضه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1