کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان بویراحمد

رفع بوی بد فاضلاب در شهرک‌های پایین‌دست شهر یاسوج

24 خرداد 1397 ساعت 19:50

با مشارکت اداره آب و فاضلاب، منابع طبیعی، شهرداری، محیط‌زیست و دفتر فنی استانداری مشکل بوی بد فاضلاب در شهرک‌های پایین‌دست شهر یاسوج رفع می‌شود.


 فرماندار شهرستان بویراحمد در جلسه بررسی مشکلات بوی تعفن تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج از آمادگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکل خبر داد.
شاهرخ کناری افزود: مدتی است بوی نامطبوع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج زندگی کردن در شهرک‌های پایین‌دست را برای مردم این مناطق با مشکل مواجه کرده و همین امر موجب نارضایتی و اعتراض مردم ساکن این شهرک‌ها شده است.
وی یکی از علل مهم شیوع بوی تعفن را تخلیه لجن کش‌ها در مدار این تصفیه‌خانه اعلام کرد و ادامه داد: برای رفع این مشکل مقرر شد ظرف مدت یک هفته با همکاری اداره آب و فاضلاب، منابع طبیعی، شهرداری، محیط‌زیست و دفتر فنی استانداری مکان مناسبی در اطراف شهر یاسوج برای احداث حوضچه یا چاه جاذب و تخلیه لجن کش‌ها جانمایی و اعتبار لازم برای ساخت این چاه از سوی دفتر فنی استانداری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین شود.
کناری احداث کمربند سبز در تصفیه‌خانه شهر یاسوج را یکی دیگر از مصوبات این جلسه و راهکاری برای جلوگیری از گسترش بوی تعفن فاضلاب تصفیه‌خانه بیان کرد و گفت: در این طرح علاوه بر ایجاد فضای سبز در اطراف تصفیه‌خانه، بادکش‌هایی نیز برای جذب بوی بد فاضلاب نصب می‌شود.
فرماندار شهرستان بویراحمد یکی دیگر از مصوبات این جلسه را رفع مشکل بوی تعفن کانال کشاورزی در پایین‌دست شهرک امام حسین (ع) بیان کرد و افزود: برای رفع این مشکل که موجب نارضایتی ساکنان این شهرک شده هم مقرر شد مشکل بوی تعفن این کانال در حریم شهر از سوی شهرداری و بیرون از محدوده شهری از سوی امور آب منطقه‌ای با لوله‌گذاری و یا با مسقف کردن این محل رفع شود.
 


کد مطلب: 400757

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400757/رفع-بوی-بد-فاضلاب-شهرک-های-پایین-دست-شهر-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1