کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد:

بانوان کهگیلویه و بویراحمد کمتر خون اهداء می‌کنند / هیچ عملی برای خون معطل نمانده است

24 خرداد 1397 ساعت 14:13

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای پروژه ساختمان جدید انتقال خون مرکز استان هزینه شده، که بیش از 4 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل این مرحله نیاز است.


رستم حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه 14 ژوئن روز جهانی اهدای خون است، اظهار کرد: هرساله هزاران نفر به سرطان خون یا سایر بیماری‌های خونی وخیم مبتلا می‌شوند، که پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز تنها درمان مؤثر در بسیاری از این بیماری‌ها است.
حسن‌زاده از راه‌اندازی دستگاه «پلاکت فرزیس» مرکز استان در سال گذشته خبر و گفت: برای اولین بار از تمبر چهل‌سالگی انتقال خون استان رونمایی شد.
وی افزود: زمین‌های برای احداث ساختمان انتقال خون در 3 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد تهیه شده است که به دنبال انجام این پروژه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: فروردین‌ماه جاری اجلاسیه منطقه‌ای جنوب کشور با هدف سطح ارتقای علمی، استفاده از تجارب سایر مسوولان، کارشناسان و مدیران سازمان‍های انتقال خون کشور و انعقاد تفاهم‌نامه کمک در شرایط بحرانی با حضور 4 استان در یاسوج برگزار شد.
مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ساختمان جدید انتقال خون مرکز استان با زیربنای 3 هزار مترمربع که به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ کشور مطرح است، افزود: تا کنون 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده، که بیش از 4 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.
وی از راه‌اندازی سردخانه جدید انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور نگهداری پلاسمای خون در یاسوج خبر داد.
حسن‌زاده بابیان اینکه انتقال خون کشور ما با کشورهای توسعه‌یافته رقابت می‌کند، و استان ما هم، همپای شاخص‌های کشوری در حال توسعه است، گفت: بالغ‌بر 300 میلیون تومان تجهیزات لازم و مدرن خریداری شد.
وی بابیان اینکه شاخص اهدای خون کشور 25 در هزار نفر است، که این میزان در استان 5 /25 در هزار نفر هست، گفت: شاخص اهدای خون مستمر کشور 58 درصد است، که این میزان در استان 68 درصد هست، که متأسفانه شاخص اهدای خون در بانوان استان از میانگین کشور پایین‌تر است.
مدیرکل انتقال خون استان بیان داشت: صد درصد خون اهدایی سالم است، و حتی یک مورد اهدای خون HIV نداشتیم، و تا کنون هیچ عمل جراحی به دلیل فرآوری خون عقب نمانده است.
حسن‌زاده گفت: شاخص اهدای خون مستمر سال 96 نسبت به سال 95 افزایش‌یافته است.
 


کد مطلب: 400749

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400749/بانوان-کهگیلویه-بویراحمد-کمتر-خون-اهداء-می-کنند-هیچ-عملی-معطل-نمانده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1