کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش:

سرعت‌گیرهایی که «بد و بیراه» حواله متولیان امر می‌کنند

24 خرداد 1397 ساعت 10:51

وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد سبب نارضایتی مردم شده به گونه‌ای که مسئولان و متولیان امر نیز این موضوع را تایید می‌کنند.


 دست اندازهای غیراستانداردی را به عنوان سرعت‌گیر یا سرعت کاه در معابر شهری و حتی در برخی مواقع در جاده‌های اصلی ایجاد کرده‌اند که مردم را کلافه کرده است به گونه‌ای که بنا به گفته معاون هماهنگی استاندار بعد از عبور هر خودرو بد و بیراه نصیب مسئولان و متولیان امر می‌شود.
این سرعت گیرهای غیر استاندارد به روان شدن ترافیک کمکی می‌کند و در برخی مواقع خود سبب برخی مشکلات از جمله زمین خوردن موتورسیکلت و یا تصادف خودروها می‌شود و در عبور و مرور اختلال وارد می‌کند.
مسافران و گردشگرانی در طول فصول مختلف سال که برای بار به شهرهای این استان سفر می‌کنند به دلیل آشنا نبودن با وضعیت خیابان‌ها و سرعت‌گیرهای غیراستاندارد متحمل خساراتی در زمینه وسایل نقلیه خود می‌شوند.
در برخی مواقع برای ایجاد یک سرعت گیر در خیابان‌های یاسوج تپه‌ای بدون رنگ آمیزی ایجاد کرده‌اند که هر خودرو بعد از عبور به طور مستقیم باید به تعمیرگاه جلوبندی مراجعه تا خودروی خود را تعمیر کند در حالی که ارتفاع بلندترین نقطه سرعت ‌گیر و سرعت‌کاه بر اساس استاندارد جهانی باید 7 تا 10 سانتی‌متر باشد.
مشکلی که صادقانه عزیز فیلی تایید کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: واقعیت امر قبول دارم که سرعت‌گاه‌های سطح شهر غیر استاندارد بوده به گونه‌ای که هر راننده خودرو بعد از عبور از این تپه‌ها بد و بیراه حواله مدیران و متولیان امر می‌کنند.
عزیز فیلی خواستار تمهیداتی در زمینه اصلاح سرعت گیرهای غیر استاندارد شد و افزود: سرعت‌گیرهای موجود خودش ایجاد خظر می‌کند زیرا تیه‌ای شکل بوده و نه تابلو و رنگ آمیزی دارد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌های استان باید با تعامل و هماهنگی با پلیس راهور نسبت به سرعت‌گیرهای غیر مجاز اقدام کنند، ادامه داد: نقاط اجباری برای ایجاد سرعت کاه باید شناسایی و با شیوه استاندارد اجرایی شود به گونه‌ای که 100 متر قبل‌تر راننده خودور از وجود سرعت گیر اطلاع داشته باشد.


کد مطلب: 400745

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400745/سرعت-گیرهایی-بد-بیراه-حواله-متولیان-امر-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1