تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۰۰۷۴۱
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ساعات کار اداری 6 شهرستان کهگیلویه‌وبویراحمد تغییر کرد

۰
ساعات کار اداری 6 شهرستان کهگیلویه‌وبویراحمد تغییر کرد
کبنا ؛عزیز فیلی در این باره اظهار داشت: ساعت شروع کار دستگاه های مختلف اجرایی در 6 شهرستان گرمسیری کهگیلویه، بهمئی، لنده، چرام، باشت و گچساران بر این اساس و از هفته آینده تغییر می کند.
وی تصریح کرد: ساعات کاری جدید در این 6 شهرستان از 6و نیم صبح تا 13و 30 دقیقه عصر خواهد بود.
فیلی با بیان اینکه تغییر ساعات کار اداری در این شهرستان ها و در مناطق گرمسیری کشور بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ 13 خرداد امسال بوده است، گفت: این تغییر با هدف کاهش مصرف انرژی برق و برای مناطقی که دمای بالاتر از 45 درجه سانتی گراد دارند، قابلیت اجرایی دارد.
معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: روزهای پنجشنبه در این شهرستان ها نیز تعطیل خواهد بود.
فیلی یادآور شد: شورای مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد در خصوص تغییر ساعات کار اداری و همچنین تعطیلی روزهای پنجشنبه در شهرستان های سردسیری استان شامل بویراحمد و دنا با هماهنگی استاندار و مجموعه دولت و وزارت کشور در هفته آینده تصمیم گیری خواهد کرد.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیتی حدود 713 هزار نفر دارای هشت شهرستان ، 17 شهر و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
این استان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی به استان چهار فصل شهرت دارد.
هیات دولت در نشست عصر یکشنبه 13 خرداد سال جاری به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با پیشنهاد وزارت نیرو برای تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی در برخی استان های کشور موافقت کرد.
در این جلسه به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان های استان های دیگر که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق و با هدف بهینه سازی در مصرف انرژی، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به 6 و 30دقیقه صبح تا 13و 30دقیقه تغییر دهند.
همچنین کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یابد.
هیات وزیران همچنین کلیه دستگاه های مذکور را ملزم کرد نسبت به مواردی از قبیل خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیرضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار روی حداقل 25 درجه سانتیگراد و استفاده از مولدهای اضطراری برای تولید برق در ماه های تیر و مرداد از ساعت 12:00 الی 18:00 اقدام نمایند.
همچنین کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از 100 کیلووات هستند، موظف شدند طی ماه های تیر و مرداد بین ساعات 12:00 تا 16:00 جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت های نیروگاهی خود استفاده کنند و وزارت نفت نیز موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت های بخش صنعت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1