تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۴۰۰۷۴۰
گزارش:

تاجگردون و همکارانش با کدام هزینه به جام‌جهانی روسیه می‌روند + نقد یک مخاطب

۴
۰
تاجگردون و همکارانش با کدام هزینه به جام‌جهانی روسیه می‌روند + نقد یک مخاطب
کبنا ؛ در شرایطی‌که تا شروع جام جهانی روسیه چندان نمانده، دیدن فهرست توریست‌های اعزامی به این دیدارها؛ از نماینده مجلس تا کارمند فدراسیون، اگرچه تلخ اما عبرت‌آموز است. 
 در روزهایی که تمام نگاه‌ها به روسیه میزبان بزرگترین رویداد ورزشی جهان است، در کشورمان شاهد اتفاقاتی هستیم که نتیجه‌ای به غیر از افسوس ندارد. اعلام برخی نام‌ها که هر کدام به بهانه‌ای عازم جام جهانی هستند، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.
 نکته قابل توجه این است که در این فهرست، نام برخی نمایندگان مجلس قرار دارد که بایستی خود نماد مبارزه با رانت و زیاده خواهی باشند؛ اما متاسفانه در صدر توریست‌های اعزامی قرار گرفته‌اند. (البته برخی عنوان داشته‌اند که انصراف داده‌اند؛ ولی هنوز اتفاقی رسمی در این زمینه روی نداده است) متاسفانه، مجموعه‌ای از افراد نامرتبط در این فهرست قرار گرفته و فدراسیون فوتبال نیز که مدت‌هاست دچار بحران مدیریتی است، منفعل و بی برنامه، فقط نظاره‌گر رویدادهاست. نکته قابل تامل دیگر، وزارت ورزش است که به جای مبارزه با این تخلفات، خود نیز دستی بر آتش داشته و مجموعه‌ای از معاونان و مدیران خود را عازم این رقابت‌ها می‌کند.
 بر پایه گزارش مشرق، فهرستی از افرادی که تا کنون سفر آنان به روسیه قطعی و بلیط‌های آنان تهیه شده است را به دست آورده، که در ادامه بدون دخل و تصرف، منتشر می‌کند. بی تردید، مردم بهترین ناظر و قاضی بر عملکرد مسوولان هستند و البته، قضاوت و بازخواست نهایی برای هزینه از بیت المال موکول به روز دیگری خواهد بود.
 در همین حال، مروری بر این فهرست، نشان می‌دهد عمده افراد، مدیران و کارمندان کت‌وشلواری هستند که مشخص نیست چه ماموریتی در این سفر پرهزینه دارند. این افراد را باید نماد بوروکراسی حجیم و بی در و پیکر ورزش دانست که محصولش، نابه‌سامانی‌ها و آشفتگی‌های همیشگی است. این افراد که از هر صنف و گروهی و از سطوح مختلف مدیرکل تا منشی مدیرکل در آن به چشم می‌خورد، تا کنون چه دستاوردی برای فوتبال کشور داشته‌اند که حالا می‌خواهند در سرزمین تزارها بر افتخاراتشان بیافزایند؟
 به راستی، این افراد نماینده چه طبقه‌ای از جامعه خواهند بود و مردم آنها را به چه عنوان خواهند شناخت؟ به یاد بیاوریم که در روزهایی این اشخاص عازم سفر پرهزینه روسیه می‌شوند که کشور با ناملایمات اقتصادی و مردم با مشکلات مالی دست به گریبان هستند.
 فلان مدیرکل ورزش و جوانان استانی، بر چه مبنایی به روسیه خواهد رفت؟ نماینده مجلسی که به ادعای خودشان براساس قرعه کشی عازم روسیه خواهد شد، آیا چنین رسالتی دارد که در سفرها، در صف اول باشد؟ خروجی این بهارستان‌نشین‌ها برای فوتبال کشور چه بوده است؟ مدیران وزارت ورزش در روسیه چه ماموریتی خواهند داشت جز خرج کردن دلار و گرفتن حق ماموریت؟ کارمندان و اعضای فدراسیون نیز گویی تشویقی گرفته و در قامت توریست عازم فرنگ می‌شوند؛ پاداشی برای ساختن مخروبه‌ای به نام فوتبال ایران؟ 
فهرست بلندبالای اعزامی به روسیه واقعیت تلخ فدراسیون فوتبال در دوران مدیریت مهدی تاج است. او که با شعار اصلاحات وارد شد، اکنون به جایی رسیده که میلیاردها تومان را صرف عزیمت توریست‌هایی می‌کند که تنها به دنبال سوغات فرنگ هستند. اینکه لشکرکشی به سرزمین تزارها برای کدامین فتح الفتوح است، سوالی است که اعضای حاضر در لیست، قطعاً از خود نپرسیده‌اند. اگر چنین بود، بیت المال اینگونه هدر نمی‌رفت و البته، خواب دستگاه‌های عریض و طویل نظارتی اینقدر سنگین نبود.
 
*هزینه سفر نمایندگان به جام‌جهانی چگونه تامین می‌شود؟
 
حجت‌السلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حواشی ایجاد شده در اعزام ۴ عضو این کمیسیون به روسیه برای تماشای مسابقات جام جهانی، گفت: هفته گذشته پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه درخصوص اعزام نمایندگان این کمیسیون به روسیه با حضور وزیر ورزش و جوانان قرعه‌کشی انجام شد و ۴ نماینده برای رفتن به روسیه مشخص شدند.
 وی با بیان اینکه خانم پروانه سلحشوری، غلامرضا کاتب، محمد اسماعیل سعیدی و محمدعلی وکیلی بودند، ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که هریک از این نمایندگان برای نظارت بر یکی از بازی‌های تیم ملی کشورمان به روسیه اعزام می‌شوند.
 نماینده مردم ملایر در مجلس در گفتگو با تسنیم، تصریح کرد: قرار بود هزینه اعزام نمایندگان از سوی وزارت ورزش و جوانان تامین شود.
 حجت‌السلام آزادی‌خواه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرده که سفر نمایندگان به روسیه باید در کمیته سفرهای خارجی مجلس مصوب شود، گفت: پس از آنکه قرعه‌کشی در کمیسیون انجام شد و ۴ نماینده اعزامی به جام‌جهانی مشخص شد، این اسامی به کمیته سفرهای خارجی مجلس ارائه شد.
 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: پس از تعیین تکلیف اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون در جلسه‌ای درباره اعزام نمایندگان به روسیه برای تماشای بازی‌های کشورمان در جام‌جهانی تصمیم‌گیری می‌شود.
 ردیف نام و نام خانوادگی سمت تاریخ عزیمت بلیط مسابقات
 ۱ مسعود سلطانی فروزیر ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۲**محافظ وزیر ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۳ مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۴**محافظ پزشکیان ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۵ محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۶ غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۷ علی رغبتی مدیرکل برنامه ریزی ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۸ محمدرضا داورزنی معاون وزیر ۹۷/۳/۲۹ اسپانیا
 
۹ غلامرضا کاتب نماینده مجلس ۹۷/۳/۲۹ اسپانیا
 
۱۰ همایون یوسفی نماینده مجلس ۹۷/۳/۲۹ اسپانیا
 
۱۱ رحیم زارع نماینده مجلس ۹۷/۳/۲۹ اسپانیا
 
۱۲ حیدرعلی کامیاب مدیرکل فارس ۹۷/۳/۲۹ اسپانیا
 
۱۳ عبدالحمید احمدی معاون وزیر ۹۷/۴/۲ پرتغال
 
۱۴ محمداسماعیل سعیدی نماینده مجلس ۹۷/۴/۲ پرتغال
 
۱۵ پروانه سلحشوری نماینده مجلس ۹۷/۴/۲ پرتغال
 
۱۶ علی اصغر یوسف نژادعضو هیئت رئیسه مجلس ۹۷/۴/۲ پرتغال
 
۱۷ داوود عزیزی مدیرکل مجلس ۹۷/۴/۲ پرتغال
 
۱۸ محمدجواد عباباف مدیرکل حراست وزارت ورزش ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۱۹ مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۰ حسین پورنهاد ریاست جمهوری ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۱ پرویز اسماعیلی روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۲ غلامعلی محمدی استیناف ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۳ علیرضا غفاری استیناف ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۴ حیدر بهاروندهیئت رئیسه/ رئیس سازمان لیگ ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۵ فریدون اصفهانیان هیئت رئیسه/ رئیس کمیته داوران ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۶ هدایت الله ممبینی هیئت رئیسه/ رئیس کمیته بازاریابی ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۷ محمود اسلامیان هیئت رئیسه ۹۷/۳/۲۴ مراکش
 
۲۸ محمود شیعی هیئت رئیسه ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۲۹ عبدالکریم طالقانی هیئت رئیسه/ رئیس کمیته استان‌ها ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۰ حمیدرضا آصفی دبیر ستاد جام جهانی ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۱ علی سلیمانی خزانه دار فدراسیون ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۲ سیدعلی میرغفاری مسئول بلیط ها و فن آی دی جام جهانی تمام بازی‌ها
 
۳۳ عباس چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۴ محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۵ فریبرز محمودزاده سازمان لیگ ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۶ امیرحسین فتاحی مسئول مسابقات لیگ برتر سازمان لیگ ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۷ اخوان شبکه یک سیما ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۸ غفارزاده نماینده شرکت آتا/ اسپانسر فدراسیون ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۳۹ مهدی اسدبیگی شهرداری تهران ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۴۰ موسی سلامت جانباز ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۴۱ پرستار موسی سلامت پرستار ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۴۲ علی اصغر زارع معلول ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۴۳ منصوره حبیبی زندپرستار ۹۷/۳/۲۴ تمام بازی‌ها
 
۴۴ غلامحسین زمان آبادی رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ۹۷/۳/۲۰ تمام بازی‌ها
 
۴۵ حمیدرضا احمدی فرهنگی ۹۷/۳/۲۰ تمام بازی‌ها
 
۴۶ محمدجواد تهرانی فرهنگی ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۴۷ حجت اله بهمنی فرهنگی ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۴۸ ابراهیم شعبانیان فرهنگی ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۴۹ احمد نمدی مالک فرهنگی ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۰ مهدی جمشیدی فرفرهنگی ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۱ مهدی شاهی بافنده فرش ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۲ حامد حیدری بافنده فرش ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۳ مرتضی نیری بافنده فرش ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۴ سیدمحمد قریشی جمعیت حامیان هوادار ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۵ محمد ملازینل جمعیت حامیان هوادار ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۶ سیدرسول امین جواهری جمعیت حامیان هوادار ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۷ علی ایلکاهیئت مذهبی جامعه فوتبال ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۵۸ عباس اسماعیل بیگی لیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 ۵۹ رضا شاهانی لیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 ۶۰ افشار لفظی لیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
۶۱ رامین همتی لیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۶۲ فریدون اندرخورلیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۶۳ اسماعیل قلیچ خان یلیدر ۹۷/۳/۲۵ تمام بازی‌ها
 
۶۴ سجاد علی عسگری لیدر  ۹۷/ ۳/ ۲۵


سید عبدالمناف محسنی، دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه شیراز طی یادداشتی در خصوص اعزام تعدادی از نمایندگان به جام جهانی فوتبال در روسیه نوشته است:
 چندی پیش در خبرها آمده بود؛ در مجلس قرعه‌کشی کرده‌اند تا چند نفر از نمایندگان خدوم ملت با هزینه بیت‌المال به جام جهانی روسیه اعزام شوند. بعد از درج خبر در فضای مجازی و اعتراض مردم، نمایندگان فهیم و مردمی وطنم، در اقدامی قابل تحسین و البته در واکنش به اعتراضات بی جای برخی که الکی هر چیزی را در بوق و کرنا می‌کنند، تعدادی از نمایندگان عزیز این خبر جعلی را تکذیب و برخی هم انصراف داده و الباقی هم سکوت کردند که جای تقدیر دارد. حقیر به عنوان یک شهروند پیشنهاد می‌دهم؛ نه تنها نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی بلکه اکثر مسئولین زحمتکش به جام جهانی اعزام شوند. و چه خوب است که همین فردا به مسابقات اعزام شوند و بعد از پایان مسابقات تا مدت زمانی در روسیه بمانند.
از هزینه‌ی ملت نمک نشناس که قدر آن عزیزان را نمی‌داند به جام جهانی بروند. بروند تا آدم‌های متفاوت و متنوع در شکل، رنگ و زبان‌های مختلف ببینند. صداهای جدید از افراد مختلف با دین و آیین‌های مختلف بشنوند. مکان‌ها و جاهای جدید و فضاهای تازه‌ای را از نزدیک ببینند و لمس کنند و ببینند با وجود برگزاری جام جهانی تورم، گرانی و اختلاس میلیاردی به وجود نیامد. هر چند جام جهانی در بلاد کفر این ” کمونیست‌های لامذهب ” از خدا بی خبر در حال برگزاریست. وقتی در ایران اسلامی تورم و گرانی بیداد می‌کند و کمر مردم فقیر و بیچاره – حامیان واقعی انقلاب و حافظان واقعی سرزمین پارسی – زیر فشار گرانی خم شده و عکس العمل و حتی نهیبی آرام از مسئولین محترم شنیده نمی‌شود. وقتی مسئولین محترم نمی‌خواهند؛ بازار بی در و پیکر ” خودرو” و قیمت‌های نجومی و سرسام آور” خودروهای ” بی کیفیت داخلی را ببینند. وقتی گرانی اجناس، میوه، مسکن، اجاره خانه و مواد خوراکی را نمی‌خواهند ببینند. تقلب در اجناس مختلف را تا جاییکه از روغن سوخته ماشین ” زولبیا و بامیه ” به خورد ملت می‌دهند را – رانت زر و زور و قدرت آن را نادیده می‌گیرد- نمی‌خواهند ببینند. وقتی پدیده‌های زشت پارتی بازی، احتکار و قاچاق کالاهای مختلف را نمی‌خواهند ببینند. وقتی در مدارس غیر انتفاعی هزینه‌های میلیونی از دانش آموزان گرفته می‌شود در حالیکه طبق نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی، آموزش رایگان حق ملت می‌باشد. وقتی یک غیر فرهنگی با آبروی جامعه‌ی فرهنگی و دانش آموزی بازی می‌کند و علیرغم تاکید صریح مقام معظم رهبری، مسئولین محترم به سادگی از کنار قضیه رد می‌شوند. ای کاش ما مردم که مقصرین اصلی گرانی خودرو، میوه، مواد خوراکی، مسکن و…. هستیم، همتی نشان می‌دادیم و صندوق خیریه‌ای راه اندازی می‌کردیم و مقداری پول جمع می‌کردیم تا مسئولین عزیز را به بهانه تماشای جام جهانی به سفری طولانی می‌فرستادیم تا بروند و ببینند که؛ دولت‌ها به صورت حداکثری در زندگی خصوصی مردم ” سرک” نمی‌کشند. بروند تا ببینند زنان و مردان می‌توانند در کنار هم در ورزشگاه بنشینند و فوتبال تماشا کنند؛ بی آن که کسی تهییج و خدای ناکرده تحریک شود.
بروند شاید با ” قانون و فیفا ” آشنا شوند و یاد بگیرنند که فدراسیون فوتبال نه زیرمجموعه دولت‌ها که زیرمجموعه نهادی بین المللی است و خنده دار هست که جمعی از نمایندگان ملت ” نامه ” بنویسند و از مربی تیم ملی، تقاضای تغییر در لیست اعزامی به جام جهانی را نمایند. بروند تا شاید با نهادهای بین المللی آشنا شوند و متوجه شوند که نهادهای بین المللی سازوکار قانونی خاص خود را دارند و با بد و بیراه و ناسزاگویی به آن‌ها نمی‌توان کاری کرد بلکه باید با بازی‌های خوب، نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرد. بروند تاپاسخ گویی به مردم، نظم و ترتیب و رنگ‌های مختلف از ملیت‌های مختلف را ببینند که می‌شود در کنار بقیه زندگی کرد.
بیایید همه پول جمع کنیم تا اکثر مسئولین و نمایندگان محترم مجلس بروند جام جهانی، برای چند ماه هم بعد از اختتامیه بازی‌ها و گرفتن عکس‌های ” سلفی ” بمانند و بعد ببینند که در غیاب آنها آب از آب تکان نخورد. گرانی و تورم همچنان ۸ درصد است. بروند و ببینند که در کشورهای کمونیستی که حتی به ” خدا ” معتقد نیستند؛ هر کسی خلافی کرد بدون مسامحه و سانسور و (” م ح ” یا ” د ر ”) گفتنی، مجازات خواهد شد و مهمتر از همه یاد بگیرند و ببینند که ” افراد دارای ژن‌های خوب و آقازاده‌ها ” فدای سیستم و حزب و نظام می‌شوند برعکسِ ایرانِ من، متاسفانه نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون بهای هزاران شهید و جانباز هست، دارد فدای آقازاده‌ها و افراد دارای ” ژن‌های عالی ” و ” ایران خودرو ” و ” سایپا ” می‌شود.
بروند خوش‌بگذرانند، شاید با خوش بودن ملت راحت‌تر کنار بیایند؛ شاید خوششان آمد و دلشان به رحم آمد و با سفرهای خارجی مردم کمتر مخالفت کنند و عوارض خروج را کم کردند.
بروند با جهانگردی و جذب توریسم و اشتغال زایی و اوقات فراغت جوانان آشنا شوند، شاید شاید خدای نکرده تلنگری بخورند و در برگشت برای جذب توریسم و اشتغال جوانان بدون رابطه بازی برنامه ریزی کنند.
بروند اینترنت پاک و بدون فیلتر ببینند، شاید سرعت لاک پشتی اینترنت را زیاد نموده و اینترنت هراسی آن‌ها کم شد.
بروند، پاسخگویی مسئولین بلاد کفر را ببینند، سوال کنند، جواب منطقی مسئولین آنها را بشنوند، بعد از عمری حرف زدن و شعار دادن و عمل نکردن.
بروند و چند هفته‌ای زندگی عادی را تجربه کنند فارغ از پشت صندلی‌های طولانی نشستن، تماس‌های تلفنی ممتد با هزینه‌ی ملت بدبخت، لابی‌های زهرماری، رانت‌های میلیاردی، استخدام‌های فامیلی، جلسات بیهوده و حرف‌های بدون عمل. شاید دریابند زندگی عادی یعنی چه؟ همان چیزی که ملت ایران می‌خواهند؛ زندگی عادی فارغ از شعارزدگی، سیاست زدگی و دشمن هراسی.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
خاک . متحرک
Iran, Islamic Republic of
ملت که خیری از نماینده هاشون ندیدن بذار هر .
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما دکتر محسنی عزیز. عالی نوشتی
دیشموک
Iran, Islamic Republic of
این متن کپی است
واقعا متاسفم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1