تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب : ۴۰۰۷۲۹
نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد

تشریح وضعیت کالای قاچاق در گچساران

۰
تشریح وضعیت کالای قاچاق در گچساران
کبنا ؛طی دو ماهه نخست سالجاری صورت گرفت
ظهر امروز  نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان با حضوراعضای شورای تامین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 در این نشست عبدالرحیم رحیمی با اشاره به حمایت از تولید کالای داخلی  و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور اظهار کرد: برای رسیدن به رشد و رونق اقتصادی راهی جزء حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیست و در این میان نقش مردم به عنوان متقاضی  و مصرف کننده کالا پررنگ و مشهود است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ورود کالای قاچاق  از  اولویت‌ فعالیت‌های  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: قاچاق کالا و ارز علاوه بر  ضرر زدن به اقتصاد کشور موجب می‌شود که تولید و  اشتغال در کشور  کاهش پیداکند.

فرماندار گچساران  با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین مردم برای استفاده ازکالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی  و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی و قاچاق عنوان کرد: فرهنگ سازی در جامعه و در بین اقشار مردم  و همچنین در بعد فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  باید تلاش شود تا نگرش و باور مردم تغییر کرده و تمایل به تولید داخلی و خرید کالاهای ایرانی افزایش یابد. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن  قدردانی از فعالیتهای اعضاء ستاد مبارزه با قاچاق شهرستان گفت:در دو ماهه نخست سالجاری کالاهای قاچاق کشف شده  این شهرستان به ارزش 6 میلیارد و 910 میلیون و 70 هزار ریال  است.

 وی با بیان اینکه درمدت مشابه سال گذشته 12 میلیارد و 151 میلیون 442 هزار ریال  کالاهای قاچاق  در این شهرستان کشف شده است، ابراز کرد: کشفیات کالای قاچاق در شهرستان گچساران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است.

 فرماندار گچساران با اشاره به پرونده‌های متفرقه در زمینه کالای قاچاق کالا ابراز کرد:  در سالجاری تعداد 64 فقره پرونده که جرایم آنها مبلغی بیش از 10 میلیون ریال بوده است به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

وی اذعان کرد:  این در حالی است که در سال گذشته  در زمینه پرونده‌های متفرقه کشفیات کالای قاچاق در شهرستان گچساران 44 فقره پرونده  به تعزیرات حکومتی راجاع داده شده که امسال نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

فرماندار گچساران بیان کرد: این تعداد پرونده در زمینه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز بوده است.

 رحیمی به کاهش کشفیات کالای قاچاق در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تشدید نظارت ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی و تغییر مسیر قاچاقچیان به دیگر شهرستان‌ها  از مواردی است که کشفیات کالای قاچاق در این شهرستان کاهش یافته است.

فرماندار گچساران مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اقدامات موثر در حمایت از کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی باید با افزایش کیفیت محصولاتشان اعتماد مردم را برای خرید کالای ایرانی جلب کنند تا بتوانند در یک فضای رقابتی کارکنند.

این مسوول در ادامه به راه‌اندازی آزمایشگاه موادخوارکی  اشاره و بیان کرد: یکی از نیازهای ضروری در شهرستان گچساران راه‌اندازی آزمایشگاه مواد خوراکی است که این آزمایشگاه به زودی در شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1