تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۰۰۷۲۷
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

برپایی 630 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در استان

۰
برپایی 630 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در استان
کبنا ؛به نقل از روابط عمومی سایت خبری کمیته امداد، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد به‌منظور جمع‌آوری زکات فطریه مردم مؤمن و خداشناس استان 60 هزار پاکت خاص جمع‌آوری فطریه و کفاره آماده و در اختیار مردم استان قرار داده است. 
وی با بیان اینکه کمیته امداد به‌ عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار است، گفت: به همین منظور 630 پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان برای جمع‌آوری زکات فطریه پیش‌بینی‌شده است.
محبی با اشاره به اینکه سرفصل هزینه کرد زکات فطریه صرفاً جهت نیازمندان و فقرا است، تصریح کرد: کمک به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست، سالمندان، بیماران، ازدواج نیازمندان، تهیه سبد غذایی و کمک‌های معیشتی از مهم‌ترین موارد مصرف زکات فطریه در استان است. 
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه سال گذشته مردم نیکوکار استان 511 میلیون تومان زکات فطریه عام، سادات و کفارات خود را به دبیرخانه زکات کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری‌شده فطریه در همان روز شمارش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. 
محبی ضمن تشکر از حضور پرشور خیران و نیکوکاران در برنامه‌های کمیته امداد، تأکید کرد: مردم خیر و نیکوکار علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه‌های ثابت و سیار کمیته امداد جهت پرداخت زکات فطریه می‌توانند با شماره‌گیری #5*5*074*8877* فطریه خود را پرداخت کنند. 
وی در پایان بابیان اینکه طبق قانون زکات و اذن مقام معظم رهبری بحث جمع‌آوری زکات در اختیار کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات است، گفت: ادارات متقاضی جمع‌آوری زکات فطریه باید از دبیرخانه شورای زکات مجوز کتبی دریافت کنند که تاکنون جمعیت هلال‌احمر، بهزیستی، سازمان زندان‌ها و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان این مجوز را دریافت کرده‌اند. 
حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه گفت: با توجه به دستورالعمل قانون زکات، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات متولی جمع‌آوری زکات فطریه است و دستگاه‌های حمایتی دیگر باید از این نهاد مجوز بگیرند. 
وی با اشاره به اینکه این جلسه به‌منظور ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه تشکیل‌شده، افزود: مبالغ جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر باید ساماندهی و به‌صورت متمرکز در حسابی که پیش‌بینی‌شده واریز و دبیرخانه بعد از جمع‌بندی به‌حساب اداراتی که در این امر مشارکت دارند واریز و به نیازمندان و مستمندان پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1