تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۷۲۴
فرماندار بویراحمد مطرح کرد:

زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل عمومی آماده نیست/ناوگان اتوبوسرانی معیوب است

۱
۰
زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل عمومی آماده نیست/ناوگان اتوبوسرانی معیوب است
کبنا ؛یکی از معضلاتی که نقش اساسی در بار ترافیکی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، بی‌توجهی مردم ومسئولان به وسایل نقلیه عمومی است و اگر قرار است این مشکل در شهر یاسوج کمرنگ جلوه داده شود باید مسئولان علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها به کارهای فرهنگی رو بیاورند.
از آنجایی که شهر یاسوج با عنوان مرکز استان و کلان شهر خوانده خواهد شد باید نسبت به اعتبارات ویژه در حوزه شهری، توجه جدی صورت بگیرد.
حمل و نقل مسافر و دانشجویان دانشگاه ها از نقاط مختلف شهر یاسوج کاری بس دشوار خواهد بود؛ چرا که نه زیرساخت‌های حمل ونقل فراهم شده است و نه امکانات مناسبی است. لذا در صورتی که خواهان ترقی و توسعه شهری باشیم ارائه و اجرای طرحها و الگوهای فرهنگی از قبیل مکانی مناسب و متناسب با مبلمان شهری جهت ایستگاه های اتوبوس ،خط کشی خیابان ها، نصب علائم رانندگی و بکارگیری رسانه‌ها و بسیاری چیزهای دیگر به شدت احساس می‌شود.
بنابر این گزارش کمیسیون دانشجویی شهرستان به ریاست فرماندار بویراحمد در محل فرمانداری برگزار شد و یکی از مواردی که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، مشکل حمل و نقل دانشجویان دانشگاه ها بود.
شاهرخ کناری با بیان اینکه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مسئله حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوسرانی معیوب است و باید تقویت شود، گفت: زیرساخت ها در حوزه ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی آماده نیست.
فرماندار بویراحمد گفت: وظیفه شهرداری و اتوبوسرانی ایجاد زمینه مناسب جهت تامین ناوگان و فرهنگ سازی حمل و نقل عمومی است .
فرماندار بویراحمد با تاکید بر رفاه دانشجویان گفت: با توجه به شرایط خاص دانشجویی و جمعیت رو به افزایش مرکز استان ضرورت دارد با راه‌اندازی خطوط اتوبوس، حمل و نقل دانشجویان نیز صورت بگیرد.
کناری با بیان اینکه دانشجویان هم مثل عموم مردم می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر یاسوج باید تغییر کند و برنامه‌ریزان و دست اندرکاران با توجه به حجم مسافر و دانشجویان مرکز استان، سرویس های رفت وبرگشت و خطوط ایستگاه اتوبوس فعال ومنظم از لحاظ زمانبندی حضور در ایستگاه، داشته باشند.
رئیس کمیسیون دانشجویی شهرستان بویراحمد افزود: شهر یاسوج نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی دارد لذا باید ترتیبی اتخاذ شود تا پایان نیمه اول شهریور ماه تمام خطوط اتوبوسرانی در یاسوج فعال باشند و شرایط دانشگاه ها هم مد نظر قرار بگیرد.
خلقی پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری که در این جلسه حضور داشت، نیز گفت: متاسفانه هزینه نگهداری هر دستگاه اتوبوس در ماه مبلغی بالغ بر ۹ میلیون تومان به صورت حداقلی برآورد شده است و شهرداری از پس مخارج نگهداری برنمی‌آید.
خلقی پور ادامه داد در سال‌های گذشته با توجه به استهلاک برخی از ناوگان اتوبوسرانی یاسوج، شهرداری مجبور به فروش تعدادی از آنها شده است و در حال حاضر فقط با ۲۳ دستگاه اتوبوس، حمل و نقل عمومی و دانشجویان صورت می‌گیرد.
وی از درخواست ۳۰ دستگاه اتوبوس جهت افزودن به ناوگان حمل و نقل یاسوج خبر داد و گفت: در کلان شهرها، یارانه نگهداری سرویس های حمل و نقل عمومی را دریافت می‌کنند ولی متاسفانه تاکنون در یاسوج تمام هزینه ها بر عهده ی شهرداری بوده است و این مشکلات را دوچندان کرده است.
“عکس تزئینی است”
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی کناری عزیز
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1