کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

6 کمپ اسکان اضطراری در یاسوج ساخته می‌شود

23 خرداد 1397 ساعت 10:31

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 6 کمپ برای اسکان اضطراری مردم یاسوج هنگام بروز انواع بحران‌ها و سوانح پیش بینی نشده از جمله زلزله به زودی در این شهر ساخته می‌شود.


عزیز فیلی روز سه شنبه (22 خردادماه) در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این کمپ‌ها غیرمسقف است و مساحت هر کدام از آنها نیز بین یک تا سه هکتار خواهد بود.
وی افزود: به دلیل کمبود زمین در مناطق اصلی و مرکزی یاسوج این کمپ‌ها در اطراف شهر ایجاد و راه اندازی می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متولی ساخت این کمپ‌ها اداره کل راه و شهرسازی استان است و به زودی نیز مطالعه و مکان یابی آنها به مشاور واگذار می‌شود.
فیلی عنوان کرد: اعتباری حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای مطالعه و مکان یابی این کمپ‌ها نیاز است.
وی ابراز داشت: تا 2 هفته آینده کمیته‌ای با حضور فرمانداری بویراحمد، شهرداری یاسوج و جمعیت هلال احمر، راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی دیگر جزئیات ساخت این کمپ‌ها تشکیل و فعال شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مواقع غیربحرانی نیز از این کمپ‌ها برای اسکان گردشگران و برپایی انواع نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.
فیلی اظهار داشت: این کمپ‌ها به زودی در شهرهای سی سخت، دوگنبدان و دهدشت نیز مکان یابی و ساخته می‌شود.
وی افزود: موضوع تجمیع سه لکه جمعیتی اطراف یاسوج شامل «مادوان علیا و سفلی، بلهزار و مهریان»، «سروک» و «سرآبتاوه، تل خسرو و شهرک ولایت» به منظور الحاق آنها به شهر در شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد و شورای عالی شهرسازی کشور مطرح و بررسی می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ساخت این کمپ‌ها یک ایده مناسب بوده و سبب تمرکز خدمات رسانی به مردم شهر یاسوج در مواقع بحرانی از جمله بروز زلزله می‌شود.
حسن نوروزی اظهار داشت: علاوه بر مکان یابی مطلوب این کمپ‌ها توسط مشاور باید زیرساخت‌های لازم نیز در آنها تأمین شود.
وی افزود: این کمپ‌ها برای رفاه حال هر چه بیشتر مردم باید دارای خدمات زیربنایی مورد نیاز از جمله جاده دسترسی، آب، برق و گاز باشند.
نوروزی بیان کرد: ضرورت و اهمیت ساخت این کمپ‌ها در یاسوج و دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بر هیچ فردی پوشیده نیست و مسائل پدافند غیرعامل نیز باید به طور کامل در آنها رعایت شود.
از اردیبهشت ماه گذشته تا کنون افزون بر 40 مورد زلزله به بزرگی بین 2 تا 5.3 ریشتر شهرهای یاسوج و سی سخت و مناطق اطراف را لرزانده است.
 


کد مطلب: 400717

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400717/6-کمپ-اسکان-اضطراری-یاسوج-ساخته-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1