تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب : ۴۰۰۷۱۱
در ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران مطرح شد

نارضایتی مردم گچساران از قطعی مکرر آب / 227 حلقه چاه آب «امامزاده جعفر» از مدار خارج شد

۱
۱
نارضایتی مردم گچساران از قطعی مکرر آب / 227 حلقه چاه آب «امامزاده جعفر» از مدار خارج شد
کبنا ؛ در این نشست عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: آتش سوزی یکی از شگفتی‌های رایج جنگلی  است که به صورت  طبیعی و یا مصنوعی  رخ  می‌دهدکه هر دو حالت این آتش سوزی  تاثیرات منفی بر ترکیبات خاک، موجوات خاکزی،  چرخه آب  و پوشش گیاهان جنگلی خواهد داشت.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه آتش یکی از معدود عوامل مخرب  جنگلی که انسان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن نقش دارد، گفت: سهل انگاری انسان‌ها در حین گردش،  باقی گذاشتن وسایل آتش زا و افزایش روز افزون درجه حرارات زمین همگی  در به وجودآمدن آتش سوزی  مصنوعی در جنگل‌ها  نقش دارند.
 وی افزود: با توجه به تاثیرات وسیع آتش برجنگل و نبود امکانات کافی و آموزش‌های لازم جهت مقابله با مهار آتش  ضروری است که دهیاران و اعضا شورای روستا و  مدیران جنگل در جهت کنترل آتش سوزی و با توجه به شرایط موجود به برنامه ریزی جهت مقابله و مهار آتش پرداخته تاشرایط لازم در جهت مهار آتش‌سوزی‌های کاهش دهند.
 رحیمی اذعان کرد: با آگاه نمودن مردم به ویژه روستاییان حاشیه جنگل از فواید جنگل و زیان خطرات آتش و تاثیرات منفی آن بر محیط زیست به آموزش روشهای پیشگیری طبیعی پرداخته تا بخش عظیمی از آتش با همکاری مردم مهار شود.
 فرماندار گچساران در ادامه به کمبود نیرو محیط بان این شهرستان اشاره کرد و گفت: رئیس اداره محیط زیست با ارسال  درخواستی به مدیرکل جهت استخدام محیط بانان در مناطق حفاظت شده این شهرستان اقدام نماید.
 رحیمی با اشاره به قطعی مکرر آب در قسمتی از شهر دوگنبدان گفت: یکی از مشکلات اساسی که در هفته گذشته در شهر دوگنبدان رخ داده قطعی مکرر آب در قسمتی از مناطق شهر شده که موجب نارضایتی شهروندان شده است.
 وی عنوان کرد: نبود دستگاه ژنراتور( ذخیره سازی برق) در پمپ‌های آب لیشتر و امامزاده جعفر موجب  قطعی چندین ساعته آب در قسمتی از شهر شده است.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان گفت: اعتباراتی در جهت خرید دستگاه ژنراتور برای شهرستان گچساران تخصیص داده شده است که با خرید این دستگاه دیگر شاهد قطعی آب  در شهرگچساران نخواهیم بود.
 رحیمی خاطرنشان کرد: برای ستاد مدیریت بحران در شهرستان گچساران  هر اداره‌ای موظف به معرفی 5 نفر برای زمانی که وقایع طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل و زلزله زخ می‌دهد برای هماهنگی و همکاری به فرمانداری گچساران معرفی نمایند.
 فرماندار گچساران افزود:  عملکرد کلی ستاد مدیریت بحران در شهرستان گچساران  از نگاه استانداری مطلوب و در سطح استان به عنوان شهرستان برتر معرفی شده است.

خارج شدن 227 حلقه چاه از مدار مصرف در دشت امامزاده جعفر گچساران / کاهش 35 درصد بارندگی نسبت به سال گذشته در شهرستان
رئیس امور آب گچساران با بیان اینکه 313 حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد، گفت: هم اکنون تعداد 227 حلقه چاه از مدار استفاده در این دشت خارج شد.
 در این نشست عارف بهگام با بیان اینکه در چند سال اخیر کاهش بارندگی، اُفت فشار آب، کاهش آب‌های زیر زمینی به معضلی در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد:  در طول سال تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش برای آموزش دانش آموزان از استفاده بهنیه مصرف آب طرحی به بام داناب در سطح مدارس این شهرستان اجرا شد.
 رئیس امور آب  گچساران افزود: همچنین  برای عبور از این مشکل جلساتی با کشاورزان و بهره‌برداران برگزار شده است.
 وی  با بیان اینکه سطح آب سفره‌های زیرزمینی امامزاده کاهش داشته است، عنوان کرد:   تامین آب دشت امامزاده هم اکنون از طریق ایستگاه پمپاژ طرح تامین و انتقال آب امامزاده جعفر و ماهور باشت تامین می شود.
 وی ادامه داد: تعداد 313 حلقه چاه در دشت امامزاده جعفر وجود دارد که هم اکنون تعداد 227 حلقه چاه  از مدار استفاده در این خارج شد.
 بهگام  با اشاره به اینکه میزان بارندگی در شهرستان گچساران به نسبت سال گذشته 35 درصد کاهش داشته است، گفت: میزان بارندگی دراز مدت در شهرستان گچساران نسبت به سال گذشته 58 درصد کاهش دارد.
 رئیس امور آب گچساران در ادامه با اشاره به کاهش آب سدکوثر گفت: گنجایش مخزن سد کوثر 580 میلیون متر مکعب است که این سد آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.
وی بیان کرد: اولویت اصلی مدیریت آب سد کوثر تامین آب آشامیدنی کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های جنوبی است و نیازهای زیست محیطی، کشاورزی و صنعت در مراحل بعدی قرار دارد.
بهگام در ادامه جلسه با بیان اینکه 110 نقطه حادثه خیز در شهرستان  در حوزه رودخانه‌ها از جمله رودخانه زهره، خیرآباد، کمبل و  آبشار کیوان  است، خاطرنشان کرد: تعداد 5 تابلو برای مکان‌های حادثه خیز در حوزه رودخانه‌ها  برای جلوگیری از غرق شدگی  نصب خواهد شد.(فارس)
نام شما

آدرس ايميل شما

باوی
Iran, Islamic Republic of
لدنی نژادراازمدیریت برکنارکنید همه چیز درست میشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1