تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۰۰۶۸۷
در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار «حساب کار» را دست مدیران داد / خط و نشان برای سرمایه‌گذاران «شاسی بلند» سوار

خروج منابع ادارت کهگیلویه و بویراحمد از بانک مسکن
۵
۱
استاندار «حساب کار» را دست مدیران داد / خط و نشان برای سرمایه‌گذاران «شاسی بلند» سوار
کبنا ؛
(سه شنبه 22 خردادماه 97 ) نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان در حالی برگزار شد که همانند جلسات قبل استاندار بر روی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال تاکید کرد.
استاندار حساب کار را دست بانک مسکن داد
در ابتدای این نشست بانک مسکن به دلیل عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد انتقاد شدید علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و منجر شد تا استاندار به ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی ظرف یک هفته فرصت دهد تا منابع خود را از بانک مسکن خارج و در سایر بانک‌ها هزینه کنند.
اگر چه این اولتیماتوم استاندار کهگیلویه و بویراحمد حساب کار را دست سایر بانک‌ها و مدیران از زیر کار در رو آید و من بعد در امورات مردم کوتاهی نکنند. قاطعیتی که شاید در گذشته ما کمتر با آن برخورد داشتیم و همین امر سبب می‌شد با مدیران کاهل و تنبل بخواهیم بار استان را به مقصد ببریم.
خرید شهرداری سی‌سخت از یک واحد آب معدنی از دیگر مصوبات جلسه قبل بود که شهردار سی‌سخت در توجیه اقدام خود گفت: با استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکاتبه کردیم اما سازمان بازرسی به ما نامه نوشت که از انعقاد قرارداد خودداری کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با نپذیرفتن دلیل شهرداری سی‌سخت خطاب به محمدحسینی شهردار گفت: بروید و با مکاتبه به سازمان بازرسی مشکل را حل کنید که در غیر اینصورت تمام حمایت‌های معاونت عمرانی از این شهرداری را قطع می‌کنیم.
خط و نشان استاندار برای سرمایه‌گذاران
احمدی در ادامه سخنان خود در این نشست برای سرمایه‌گذاران خط و نشان هم کشید و گفت: در استان معیار رسم و رسوم‌ها نیست بلکه قانون بوده و بهتر است سرمایه‌گذاران در پرداخت مطالبات بانک‌ها اقدام کنند در غیر اینصورت ریالی به آنها پرداخت نمی‌شود.
وی با تأکید بر همکاری بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید گفت: بر اساس تأکید دولت عملکرد بانک‌ها طبق منابع ارزیابی می‌شود، ما نمی‌پذیریم بانکی منابع مردم را جمع‌آوری و در تهران هزینه کند و پرداخت تسهیلات رونق تنها بر عهده دو یا سه بانک باشد.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌های تقریبا خصوصی منابع مردم را جمع‌آوری کردند و وقتی می‌گویم وام بدهید می‌گویند خصوصی هستیم که از دفتر حوزه سرمایه‌گذاری می‌خواهم تمام منابع بانک‌ها را ارزیابی کند تا بدانیم هر بانک چه میزان منابع در اختیار دارد تا فشار روی چند بانک نباشد.
احمدی با بیان اینکه دلیلی ندارد منابع مردم این استان در تهران هزینه شود و مردم هزینه آن را پرداخت کنند عنوان کرد: بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذارانی که بدهی دارند و نتوانستند واحد خود را مدیریت کنند و برای واحد دیگری تقاضای تسهیلات کردند را ندارند که در صورت پرداخت دبیر شورای امور بانک‌های استان باید پاسخگو باشد.
اما این سخن استاندار به نظر می‌رسد یک آگاهی دادن به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه‌داران هستند که چندان به موسسات مالی توجه چندانی نداشته باشند و مردم به استان خودشان ارق داشته باشند.
وی با اشاره به همکاری دانشگاه با بخش صنعت گفت: مدیران اهتمام کنند تا پیوندی میان دانشگاه و بخش صنعت فراهم شود و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه به بخش صنعت متصل شوند.
احمدی با بیان اینکه سند گیاهان دارویی هر چه سریع‌تر در استان عملیاتی شود، افزود: انتظار دارم حوزه اقتصادی استانداری بیایند و گزارش دهد که از دانشگاه در زمینه اجرای سند گیاهان دارویی جلوتر هستند، نباید در جلسات بنشینیم که این می‌شود یا نمی‌شود!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سرمایه‌گذاران گفت: همه شرایط و نبود نقدینگی در کشور را درک می‌کنیم اما سرمایه‌گذاران هم باید با بانک‌ها و دستگاه‌ها همکاری کنند، سرمایه‌گذاری که کار می‌کند و به بانک بدهی دارد نیاز نیست که ماشین 500 میلیونی سوار شود، قرار نیست ما به فقط دستگاه‌های خودمان فشار وارد کنیم.
وی با اشاره به همکاری بانک صنعت، معدن با سرمایه‌گذاری که از این بانک تسهیلات دریافت کرده بود، گفت: شرایط کشوری در حال حاضر به گونه‌ای است که باید انعطاف داشته باشیم، مدیرعامل بانک صنعت و معدن می‌گوید که سازمان بازرسی سخت‌گیری‌هایی می‌کند اعضای سازمان بازرسی افراد فهیمی هستند و وقتی بدانند که تعامل بانک با سرمایه‌گذار برای رونق حوزه تولید و رشد استان بوده با بانک همکاری می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود، گفت: رفع موانع پیش‌روی بخش تولید از راهبردهای نظام و دولت و مورد تاکید بوده و ما در مجموعه استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولویت مدیران اجرایی، روسای بانک‌ها و خودم تسهیل در بخش تولید، رفع موانع و در نهایت ایجاد اشتغال است. اولویت نظام، دولت و استان کمک به راه‌اندازی تولید و بحث اشتغال است و ما روز به روز جدیت بیشتری نسبت به این موضوع داریم و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر همکاری میان دانشگاه و بخش صنعت استان گفت: دانشگاه یاسوج می‌تواند در بخش صنعت حضور پیدا کرده و در این خصوص با ما همکاری کند و از همه دستگاه‌ها هم می‌خواهم به شکل جدی با دانشگاه تعامل داشته باشند.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در چند ماهی که به این استان آمده‌ام با برخی از بانک‌ها مدار می‌کنم چرا که تعدادی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق همکاری می‌کنند که از آنها تشکر می‌کنم اما برخی دیگر از بانک‌ها با ما همکاری ندارند و برایم فرقی ندارد دستورالعمل از بالا دارند، از بانک‌ها خروجی می‌خواهم.
بانک‌های که خروجی برای مردم و اشتغال ندارند
احمدی تصریح کرد: از برخی بانک‌ها خروجی ندیدم که با آنها برخورد می‌کنم و بانک مسکن به دلیل عدم اجرای مصوبات کارگروه مشمول برخورد می‌شود که ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی ظرف مدت یک هفته تمام حساب‌های خود شامل حقوق کارکنان و مطالبات دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران را مسدود از این بانک خارج و به سایر بانک‌ها انتقال دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: تسهیل و رفع موانع تولید کارگروهی است که رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور مصوبات و آمارهای آن را رصد می‌کنند و وزیر کشور روی کارگروه‌های تسهیل تمرکز دارد لذا اما و اگر را از هیچ کسی نمی‌پذیرم، برایم منافع و مصالح استان و نظام مورد توجه است.
وی ادامه داد: با مشکلات بانک‌ها و دستگاه‌ها خارج از منطق برخورد نمی‌کنیم اما اگر دستگاه و بانکی بدون دلیل و استدلال با کارگروه همکاری نکند برخورد ما جور دیگری است.
احمدی همچنین شهرداری سی‌سخت را به علت عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همکاری نکردن با واحد تولیدی آب معدنی شرکت سرچشمه نیلگون سی‌سخت تهدید به قطع حمایت‌های معاونت عمرانی از این نهاد کرد.
احمدی گفت: ما با کسی تعارف نداریم و با هر کسی که بخواهد چوب لای چرخ نظام و مردم بگذارد برخورد می‌شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسات گذشته مشکلات و موانع دو واحد بزرگ صنعتی شهدناب و کارخانه قند یاسوج مطرح شد که در همه جلسات گزارش کاملی از اقدامات در این خصوص ارائه شود، ضمن اینکه در هر نشست کارگروه تسهیل یک واحد بزرگ صنعتی مورد بررسی قرار گیرد.
در پایان این نشست هم امیری دبیر شورای هماهنگی امور بانک‌ها خواستار حضور نماینده سازمان بازرسی در نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای تعامل بیشتر با بانک‌ها شد.
 مدیریت و تسلط استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر جلسات دستاوردی هم داشته است و اینکه مدیران و مسوولان متوجه شده‌اند دیگر نمی‌توانند بدون برنامه و گزارش‌های درست و درمان در جلسات حضور پیدا کنند. مسوولانی که همواره مورد پرسشگری علی محمد احمدی که سال‌ها در دانشگاه‌های معتبر این کشور آن را به طور علمی و تجربی آموخته است، قرار می‌گیرند، دیگر نمی‌توانند همانند گذشته از زیر بار مسوولیت‌ها شانه خالی و از کنار کارها سرسری عبور کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مظلوم
Iran, Islamic Republic of
د. شدن واویلا تازه که اومده بود باور می کردیم ولی الان نه خیر شعا.ی مطلب نزنید مردم حوصله خوندن این. ها رو ندارن شب خوش
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد که بالاترین مقام اجرایی استان خدمات ارزشمند بانک مسکن را نادیده گرفته و ارزیابی ایشان از این بانک زحمت کش و متعلق به قشرمتوسط به پایین جامعه کاملا اشتباه می باشد.ایشان باید بدانند اقتصاد دستوری و بله قربان گفتنهای برخی مسولین و هزینه نشدن تسهیلات پرداختی در محل و پروژه مورد نظر باعث موانع تولید گردیده است.
احمد
United Arab Emirates
درود استاندار کاردان ومسلط به امور که توسعه وپیشرفت استان اولویت اولش هست...مدیر شجاع کارآمد نیز میباشد
حسین
Iran, Islamic Republic of
اونقدرها ذوق زده نشید بابا. جنا..بخاطر توسعه و پیشرفت نیست که داره به حنجرش فشار میاره. بعدها که این تسهیلات دستوری که توسط مدیران ب.پرداخت میشه سر از کانادا و... در آورد متوجه میشین چقدر حل مشکلات مردم واسه جناب.هم هستش
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایا استاندار محترم به این فکر میکنه که محدود سرمایه گذارانی هست توی استان که عملکردشان درست است باید حساب اونای که در قامت سرمایه گذار و با رابطه فامیلی . تحت عناوین مختلف بیت المال را .ا میبرند هم توجه کرد
بله جناب استاندار اقتصاد 2 2=4 است نه 2 2=8 یه کم تامل داشته باش همه .ی میلیاردی در کشور از اول طبق فرمایشات .لی بوده است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1