تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۰۰۶۷۸
در نشست ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

مدیران «کت و شلواری» و مدیریت بحران / شماره اضطراری پاسخگو نیست

۰
مدیران «کت و شلواری» و مدیریت بحران / شماره اضطراری پاسخگو نیست
کبنا ؛در نشست ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد حواشی مطرح شد که بیان آن‌ها خالی از لطف نیست و نشان می‌دهد که در برخی از موضوعات از جمله آب آشامیدنی و کشاورزی و همچنین آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع مشکلات زیادی در استان وجود دارد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و رئیس ستاد بحران با بیان اینکه در طول هفت ماهی که در این استان حضور داریم دو حادثه بزرگ رخ داد اظهار کرد: سانحه سقوط هواپیما و همچنین زلزله 5 ریشتری در یاسوج دو حادثه بزرگ بود که اگر همه دستگاه‌ها و ادارات و مردم و مسؤولان به ما کمک نمی‌کردند کار بسیار سخت‌تر می‌شد.
معاون امور عمرانی استاندار به سانحه سقوط هواپیما اشاره کرد و گفت: در دنیا موردی این چنینی کم داریم که هواپیما در ارتفاع بیش از 4000 متری سقوط کند و در بدترین شرایط آب و هوایی و بدترین موقع سال اتفاق رخ دهد.
در ادامه کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان هم به آماری عجیب اشاره کرد که این استان در رده ششم غرق‌شدگی کشوری قرار دارد این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بسیاری از استان‌ها روان‌آبهای کمتری دارد.
طبق گفته امینی در سال 96 تعداد 10 نفر و در سال ماقبل یعنی 95 تعداد 12 نفر در آب‌های استان غرق شده‌‌اند.
بهشتی شهرداری‌ها را تهدید کرد
اما عزت‌الله بهشتی آماری امیدوار کنند داد که امسال تا این موقع تنها 4 مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده در حالی که سال گذشته تا این موقع از سال 25 فقره آتش‌سوزی گزارش شده بود.
مدیرکل منابع طبیعی استان در این جلسه شهرداری‌ها را هم تهدید به شکایت کرد و گفت: نیمی از آتش‌سوزی‌ در جنگل‌ها به دلیل رها کردن و دفن غیر اصولی زباله توسط شهرداری‌هاست.
بهشتی دلیل این کاهش را در چند اقدام برشمرد از جمله راه‌اندازی تیم واکنش سریع و آموزش قرق‌بانان و طبیعت دوستان و سایر اقدامات فرهنگی از جمله شعارنویسی و دیوارنویسی و راه‌اندازی کمپین و راه‌اندازی اکیپ کشیک در همه شهرها و بخش‌های استان که همگی موجب شده آتش سوزی‌ها کاهش یابد.

مدیری با 4 کفش پاره پاره
وی به یکسری تجهیزات مورد نیاز برای همکاران خود در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: برای مثال خود من سال گذشته هنگام بالا و پایین رفتن از کوه هنگام آتش‌سوزی 4 کفش پاره کردم و 20 درصد از همکاران هنگام پایین آمدن از کوه کفش پایشان نیست.
مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج هم سهم آتش‌نشانی در خاموش کردن آتش جنگل‌ها را 80 درصد دانست و گفت: 80 درصد از آتش‌سوزی جنگل‌های حوزه یاسوج را ما خاموش کردیم و 20 درصد را هم منابع طبیعی خاموش کرد.
وی از مسؤولان ستاد بحران استان خواست نیروهایی را برای عملیات اطفای حریق بفرستند که عملیاتی باشند نه این که یک نفر با کت و شلوار و آب معدنی به دست برای تفریح در محل حادثه آتش‌سوزی حضور پیدا کند.
وقتی معاون استاندار از مدیرکل منابع طبیعی پرسید که آیا سامانه‌ و تلفن گویایی برای اطلاع‌رسانی مردم دارید بهشتی به سامانه 1504 اشاره کرد و در همین حین بیشتر اعضای جلسه با این شماره تماس گرفتند که جوابگو نبود!.
اما یکی دیگر از مباحث مهم جلسه مربوط به وضعیت بحرانی آب در مناطق مختلف استان بود و آن گونه که لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان می‌گفت تعداد شهرهای دارای تنش آبی این استان 4 شهر است و سوق و لنده از چنین وضعیتی خارج شده‌اند و در عوض باشت دچار تنش آبی شده است.

تصفیه‌خانه‌ای که سرنوشت آن نه دار است و نه به بار
مشکل معارضان مهریانی هم از دیگر موضوعاتی بود که این مدیر به آن اشاره کرد و گفت: آب‌رسانی به مادوان از تنگه کبوتری است که در آنجا 6 جدول کشاورزی وجود دارد و یکی از آن‌ها مربوط به کشاورزان مهریانی است اما آن‌ها از انتقال آب در 5 جدول دیگر هم جلوگیری کرده‌اند.
در این نشست معلوم نشد که آیا در حال حاضر شهر یاسوج هم دچار تنش آبی هست یا نه چرا که تصفیه‌خانه اضطراری در حال ساخت است و شاید لدنی به واسطه ساخت این تصفیه خانه تنش آبی در یاسوج را منتفی می‌داند.!
وی از نگرانی خود در سی‌سخت گفت و افزود: در سی‌سخت نگران خشک شدن چشمه میشی هستیم و می‌خواهیم چاهی در آنجا حفر کنیم که منتظریم محیط زیست مجوز حفر آن را بدهد.
عزیز فیلی معاون استاندار هم این گونه گفت که نه تنها در حوزه محیط زیست بلکه اگر در خانه شخصی مردم هم که باشد مجبور به حفر چاه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1