تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۴۰۰۶۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

بوی «بد» فاضلاب مردم یاسوج را کلافه کرده است + پاسخ مسوولان

۷
۱
بوی «بد» فاضلاب مردم یاسوج را کلافه کرده است + پاسخ مسوولان
کبنا ؛در روزهای اخیر شهروندان یاسوجی در تماس با دفتر سایت خبری کبنا نیوز به شدت از وضعیت بوی بد فاضلاب در مناطق مختلف شهر اعتراض و گلایه‌مند هستند.

مهرداد نادری از شهروندان یاسوج در این باره نوشته است که «بو» یکی از علل اساسی آلودگی هواست، که شایعه ترین این آلودگی فاضلاب شهریست، که بی توجهی به این مسئله موجبات خطرات زیست محیطی و حتی سبب زیان به سلامت انسان هم می‌شود، این بو همراه با تکثیر گازهای شیمیایی و سمی می‌تواند از راه تنفس آسیب‌های جدی به سلامت انسان وارد کند و در غلظت بالا و استشمام آن احتمال وقوع مرگ هم وجود دارد، از این رو از بین بردن وکنترل این سموم خطرناک که ترکیباتی از چند مولکول شیمیایست به عهده مجموعه آب و فاظلاب شهری است تا نسبت به این آلاینده در سیستم تصفیه خانه اقدامات لازم را در جهت حفاطت از جان انسانها و صیانت از محیط زیست انجام دهند.
 
متاسفانه آنچه که ما می‌بینیم و می‌شنویم کلام غیرکارشناسانه مسولانیست که مردم را بی خرد می‌پندارند و برای این مسئله گَزند جوابی را مطرح می‌کنند که هیچ کارایی ندارد و تنها پوشالی وظیفه نشناسی و بی مسولیتی خودشان است در قبال جان مردم و حقوق مردم،
 
آقایان مسوول؛ خودتان را جای کسانی بگذارید که رو در رویه تصفیه خانه یاسوج زندگی می‌کنند و یا محل سکونتتان را به آنجا تغییر دهید تا از این مصیبت بهره ببرید و بفهمید مردم در چه آلودگی نفس می‌کشند و چگونه با این نجاست زندگی می‌کنند.
 
چرا در بقیه شهرهای کشور تصفیه خانه در وسط شهر قرار دارد و هیچگاه موجب نارضایتی و فریاد مردم نمی‌شود؟
 ولی در یاسوج نه تنها در وسط مجموعه شهری نیست و نه تنها در کنترل گازهای نامطبوع ایجاد شده در سیستم تصفیه خانه و تزریق آن به هوا چاره‌ای نمی‌اندیشند و خطای خود را خطر هم نمی‌دانند و بدون شرم از مردم از بی مسولیتی خود دفاع می‌کنند، اینجاست که مردم بقیه شهرها از گرما رنج می‌برند و ما از بی تفاوتی بی اعتنایی بی مبالاتی و سهل انگاری مسولانی که حتی نمی‌توانند یک دریچه فاضلاب را هم سطح آسفالت خیابان قرار دهند و بیشترین ناهمواریهای خیابان‌ها شهر را به خود اختصاص داده‌اند باید چه گفت!
 
قطعاً مسولان این چنینی که در توجه به حیات زیست جامعه تمهیداتی نیندیشند و با عمل و فعالیت در دفع این معضل تکانی نخُردند در آینده نزدیک رودررویه یک آسیب ناخوشایند که شهر و شهروند را با خود درگیر می‌کند هستند.
 
بوی نامطبوع مناطق شرق شهر یاسوج از تصفیه‌خانه فاضلاب نیست/فاضلاب‌های سطحی عامل ایجاد بوی تعفن هستند

سید یعقوب فرجی معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر برخی شهروندان مناطق شرقی شهر یاسوج به وجود بوی نامطبوع در هنگام شب گلایه دارند، گفت: این موضوع ارتباطی با تصفیه خانه فاضلاب ندارد.
فرجی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر برخی شهروندان مناطق شرقی شهر یاسوج به وجود بوی نامطبوع در هنگام شب گلایه دارند، اظهار کرد: این شهروندان عقیده دارند که این بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یاسوج است در صورتی که این موضوع ارتباطی با تصفیه خانه فاضلاب ندارد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارشناسسان شرکت آب و فاضلاب تحقیقات و بازرسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه تخلیه فاضلاب های خانگی توسط تانکرهای تخلیه فاضلاب در شبکه جمع‌آری فاضلاب می تواند باعث اخلال در روند تصفیه فاضلاب شود، تصریح کرد: این موضوع شاید باعث اخلال در روند تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه ها شود ولی کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند که بوی نامطبوع بوجود آمده ارتباطی با این موضوع ندارد.
وی یادآور شد: موضوعی که باید مد نظر شهروندان و رسانه ها باشد این است که در نقاطی که شهروندان بوی نامطبوع احساس می کنند فاضلاب های سطحی وجود دارد که با گرم شدن هوا با وزش نسیم در هنگنم شب باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.
فرجی با بیان اینکه بوی ایجاد شوده بوسیله فاضلاب های سطحی و رها شده در برخی مناطق شرقی و جنوبی شهر یاسوج باعث ایجاد این بوی نامطبوع می شود تصریح کرد: شهروندان از اینکه منشاء این بو از تصفیه خانه فاضلاب نیست کاملا مطمئن باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقابوی بدازخودتصفیه خانه است چونکه همون نزدیکی هستم ازنزدیک دیدم تصغیه خانه فن هایی داردکه شب خاموششان میکننداطلاع کامل دارم
Iran, Islamic Republic of
چرا اینق. برا شماها لذت بخشه بو کله شهرو گرفته نکنه.
Iran, Islamic Republic of
خب ساماندهی همون فاضلاب های سطحی کار کیه؟؟
کار شماست یا اینم تقصیر استکبار جهانیه؟؟
Iran, Islamic Republic of
اولا باورش خیلی سخته این بو از تصفیه خانه فاضلاب نباشه،چون قبلا دلیل بوی شبانه رو خاموش کردن پمپ های تصفیه خانه اعلام کرده بودن.ثانیا فاضلاب های سطحی رو باز هم آب و فاضلاب شهری و شهرداری مسئولشن پس بیخودی سعی در فرار از مسئولیت نداشته باشید و به فکر مردم باشید.
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقا بو تا شهرک امام حسین هم میادش
واقعا برای .
Iran, Islamic Republic of
شما نمیدونید این بوی بد چقدر ریه مردم رو نابود میکنه. اگه فاضلاب سطحیه پس چرا جمع نمیکنید.. همه میدونیم که شب تصفیه خانه رو خاموش میکنید چون کسی نیست ببینه
Iran, Islamic Republic of
واقعا بوی بسیار بدی داره به نحوی که ما که در شرف اباد هستیم نمیتوانیم نفس بکشیم. ای کاش قدرتی داشتم تا مسو لین را به مدت یک هفته جلوی تصفیه خانه محبوس میکردم تا متوجه شوند.ای کاش
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1