کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مبارزه با قاچاق کالا مطرح شد

چرا گمرک کهگیلویه و بویراحمد تکان نمی‌خورد / وقتی استاندار نمی‌تواند حرفش را بزند

21 خرداد 1397 ساعت 23:20

حسین بهمنی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در دو ماهه سال جاری کشفیات کالای قاچاق ۵۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶درصد افزایش ریالی داشته است.


دوشنبه 21 خردادماه نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان برگزار شد.

کشف ۵۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
حسین بهمنی دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: در دو ماهه سال جاری کشفیات کالای قاچاق ۵۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶درصد افزایش ریالی داشته است.
بهمنی به کشفیات کالای قاچاق در دو ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در دو ماهه امسال ۳۶۰ پرونده قاچاق کالا تشکیل شد این در حالی که آمار پرونده ها در مدت مشابه سال قبل ۲۹۰ مورد بوده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ارزش ریالی کشفیات امسال ۵۱ میلیارد ریال بوده که این آمار مدت مشابه سال قبل، ۴۸ میلیارد ریال بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق گفت: در همین راستا ۱۱۴ خودرو توقیف و ۴۱۸ متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
این مسوول در بخش پایانی سخنان خود گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۲۲ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۳۶۷ میلیارد ریال تشکیل و ۶ باند متلاشی شد.

چرا گمرک کهگیلویه و بویراحمد تکانی به خود نمی‌دهد/اجازه ندهیم قاچاق اشتغال را از بین ببرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با انتقاد از گمرک استان گفت: گمرک استان سه ماه پیش نبود انبار را از مشکلات موجود دانست که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی انبار در اختیار گمرک قرار داده شد ولی کمرگ در این خصوص همچنان کم‌کاری می‌کند.
 علی‌محمد احمدی گفت: گمرک استان سه ماه پیش نبود انبار را از مشکلات موجود دانست که با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی انبار در اختیار گمرک قرار داده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گمرک کم‌کاری کرده و نمی‌دانم در این ماه رمضان چه بگوییم، تلاش کنیم صادرات گمرک این استان را ۳ میلیون دلار افزایش دهیم.
وی عنوان کرد: در نشست قبلی گفتم چرا گمرک تکان نمی‌خورد گفتید انبار نیست، در حال حاضر انبار وجود دارد فقط کافی است تکانی بخوردید و پیگیری کنید. این مشکل با اجاره یک سوله که شرایط لازم را داشته باشد ظرف دو روز آینده حل شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در نشست آینده صنعت و معدن به جای گمرک پیرامون وضعیت انبارها گزارش دهد.
احمدی عنوان کرد: برنامه‌ریزی استان در سال ۹۷ جهش در توسعه صادرات و صادرات کالا است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همکاری دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شعارها و دغدغه‌های نظام و دولت است و ما به عنوان استان واسطه باید جلوی کالای قاچاق گرفته شود.
وی با بیان اینکه در مبادی ورودی استان ایستگاه‌های ایست و بازرسی ایجاد شود، گفت: نیازی نیست هر ۵۰ کیلومتر یک ایستگاه باشد.
احمدی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌ها برای مبارزه با پدیده قاچاق کالا گفت: دشمن در تلاش است تا به این وسیله تولیدات ملی و کالای داخلی را حذف کند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش ما از صبح تا شب که در جلسات هستیم اینکه برای ۴ جوان شغل ایجاد کنیم، لذا نباید اجازه دهیم قاچاق کالا تولیدات داخلی و اشتغال را از بین ببرند.

سامانه جامع مراکز نگهداری کالا در کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی شد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا با هدف شناسایی کالای قاچاق خبر داد و گفت: از حدود سه هزار انبار موجود در استان، تاکنون حدود ۳۰ درصد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.
 داریوش دیودیده از راه‌اندازی سامانه جامع انبارها با هدف مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس، انبارهای گمرکی، اختصاصی، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و غیره لازم است در اسرع وقت در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام کنند.
وی به مشکلات راه‌اندازی این سامانه در استان اشاره کرد و افزود: عدم استقبال واحدهای مختلف جهت ثبت انبارهای خود به دلیل ترس از ایجاد محدودیت‌های مختلف مرتبط با نحوه گردش مالی از قبیل مالیات از مهم‌ترین این مشکلات است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود سه هزار انبار و مرکز نگهداری کالا در استان وجود دارد که از این تعداد تاکنون تنها 1168 مورد در سامانه جامع انبارها ثبت‌نام کرده‌اند.
دیودیده بیان کرد: این سامانه به منظور شناسه‌دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان با هدف شناسایی کالای قاچاق راه‌اندازی شده است.
وی گفت: در ابتدای راه‌اندازی این سامانه با مشکل عدم ارائه اطلاعات توسط گمرک و راه‌اندازی سامانه مشابه توسط گمرک مواجه بودیم که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 1740 مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا انجام گرفته و تعداد 6 پرونده قاچاق شامل مواد آرایشی و بهداشتی به ارزش‌ 400 میلیون ریال تشکیل شده است.

 مبارزه با کالای قاچاق در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ورود کالای قاچاق تولید ما را نابود کرده و فرصت اشتغال را از جوانان مان می گیرد، گفت: همه دستگاه ها نسبت به این موضوع حساسیت و برای ایجاد زیرساخت های لازم برای مبارزه با قاچاق کالا دغدغه داشته باشند.
 علی محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ظرفیت صادراتی این استان، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بدترین شرایط باید حداقل 10 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حساسیت نظام و مقام معظم رهبری در رابطه با کالای قاچاق، گفت: خواست دشمن این است که با ورود کالای قاچاق به کشور، واحدهای تولیدی ما را نابود کرده و فرصت اشتغال را از جوانان ما بگیرد.
احمدی بیان کرد: در بحث ورود کالای قاچاق ما استان واسطه هستیم و این کالاها از طریق دریا از استان های بوشهر و بندرعباس و یا از طریق استان فارس به استان ما وارد می شوند و باید ساز و کاری اتخاذ شود که با الگوگیری از استان های مشابه از ورود کالای قاچاق به استان جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اینکه اجازه ورود به کالاهای فاقد فاکتور داده نشود، عنوان کرد:  سیستم نظارت قوی و کارشناسان توجیه شده برای این امر به کار گرفته شود و پلیس تحت هیچ شرایطی مماشات نکند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمام دستگاه های اجرایی با حساسیت و دغدغه اینکه زیرساخت ها را در این زمینه تقویت کنیم به این موضوع ورود پیدا کنند، افزود: تنها در مبادی ورودی استان ایست و بازرسی مستقر شود و نیازی است در سایر نقاط ایست و بازرسی داشته باشیم.


کد مطلب: 400670

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/400670/چرا-گمرک-کهگیلویه-بویراحمد-تکان-نمی-خورد-وقتی-استاندار-نمی-تواند-حرفش-بزند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1